EST. 2002

Portimao: Spies és Laverty csatát nyer

Már csak egy versenytáv választja egy a trónra ácsingózó király-jelölteket a megdics?ülésig. Ha a szombati napról kéne lederiválni a futam esélyeit, ember legyen a talpán, aki a meg tudja tippelni a széria-világbajnokságok végkimenetelét. Spiesnek duplázni kell, Crutchlow-nak meg bekocogni legalább a 10. helyen. Történelmet írnak vajon a hangvillások Portugáliában?

A nyomás nagy, még ha ezt nem is akarják a sajtónak bevallani a titelcontenderek. Spiesnek nem csak magáért kell küzdenie, hanem a Yamaha becsületéért is. A hangvillások az egyetlen japán gyártó, mely eleddig nem ünnepelhetett világbajnoki címet. Az amerikai újonc magabiztosan várja az utolsó két futamot, máshogy nem is nagyon lehetne. Neki gy?zelmek kellenek, ha biztosra akar menni.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Spies tizenegydszer a legjobb szombaton

Haga viszont a saját nimbuszáért száll harcba. 10 éve van már az elit legelejében, az év végi ünneplés eddig azonban mindig elmaradt. 41 gy?zelmével harmadik az örökranglistán, míg korábbi világbajnokok (Toseland 16, Kocinski és Russell 14-14) ennek töredékével is a csúcsra tudtak érni. Ráadásul a legjobb technikai csomag duruzsol a lába között. Ez Haga-san utolsó esélye, vagy végleg az ‘örök ígéret’ skatulyába zárja a közvélemény.

2002 óta nem volt ennyire szoros a küzdelem két rivális között (2004-ben hárman voltak versenyben a végs? koronáért). Edwards és Bayliss hét évvel ezel?tti csatájára még ma is el?szeretettel emlékeznek vissza a rajongók. Akkor sikerült hátrányból fordítani az amerikainak. Akkor is a Ducati volt az ellenfél, és akkor is egy speciális japán technikával gy?zettetett le a sorozat legsikeresebb márkája. A történelem pedig elég gyakran szokta megismételni önmagát!


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Haga lépéshátrányban, holott 10 pont el?nnyel várja a vasárnapot

Spies nagy lendülettel kezdte kezdte meg az ünneplésre való felkészülést. 11. pole pozícióját jegyzi Portimaóban, 14 versenyb?l. Leny?göz? statisztika. Mindezt úgy, hogy lövése sem volt az európai pályákról! Zseni a srác nem vitás. Két évvel ezel?tt hasonlóan kiélezett küzdelemben már legy?zött egy veteránt Amerikában – a nyomás fogalmát tehát nem nagyon ismeri a texasi srác.

“A holnapi nap nem csak Noriról és rólam fog szólni. Vannak még páran a mez?nyben, akik eséllyel pályáznak a gy?zelemre. Szerencsére a kvalifikáción minden úgy ment, ahogy kellett. A maximumot hoztuk ki magunkból.”


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Crutchlow, a Ten Kate-ver? yamahás

Ez a maximum pedig fél másodperc fórban mutatkozott meg, Shane Byrne-nel szemben, aki meglepetésre behozta Ducatiját a második pozícióba. Fabrizio figyel a harmadik helyen, akinek még nagyon fontos szerepe lehet a dönt? ütközetben. Emlékszünk még Brnóra, ugye? Haga-san annyira szenvedett, hogy még csak be sem került a superpole utolsó körébe. 10. helyr?l várhatja a startot, ami nem egy megnyugtató pozíció ebben a helyzetben.

No, egy kategóriával arrébb sem aludhat nyugodtan a listavezet?, pláne ha bevillannak neki a brnói és az imolai futam jelenetei. Igaz, neki már elég egy biztonságit motorozni. Eugene Laverty mindig ugrásra készen van, ráadásul csapata ezt fordulót a Brands Hatch-ben elhunyt Craig Jonesra emlékezvén kezdte meg. Ilyenkor pedig a spirituális energia er? feletti teljesítményt is ki tud csikarni az emberekb?l. Lásd: Sete Gibernau 2003-as welkomi gy?zelme.

Nagy szériában van idén a Yamaha. Stewart, Camier már nyert nekik egy-egy címet. Holnap pedig Rossi, Crutchlow és Spies még hozzá csaphat ehhez hármat.

Nyilatkozatok

Spies: "Nagyszer? dolog megdönteni egy 18 éve érvényben lév? rekordot, de most nem igazán élvezhetjük ki a sikert. Minden idegszálunkkal a holnapi (vasárnap) versenyekre kell koncentrálnunk. A célom, hogy mindkett?t megnyerjem."

Doug Polen: "Tudtam, hogy egyszer eljön majd az id?, amikor valaki átadja a pole rekordomat a múltnak. Magam sem választhattam volna erre jobb embert Bennél. A srác nagyon gyors, és ? is texasi, mint én. Már minimotoros kora óta követem a pályafutását, és azt kell mondjam, ekkora tehetséggel én még nem találkoztam."

Haga: "Meggy?lt a bajunk a kanyarokkal. Egyszer?en nem sikerült bel?ni a pályára a motort, folyamatosan gondjaim voltak a hátsó tapadással. A második superpole körben két kvalifikációs gumit is elhasználtunk, de nem tapadt be a motor, nagyon sok id?t veszítettem az utolsó szektorban. Muszáj találnunk valamit holnap, mert ez így nem lesz jó. Ugyanakkor bizakodva várom a holnapot, nyertem én már versenyt a harmadik sorból is. Vasárnap egyébként is bármi megtörténhet."

Byrne (még nincs aláírt szerz?dése 2010-re): "Soha nem volt még ennyire közel a buktához, annyira a határon kellett motoroznom. Bízom magamban, els?sorban a kiegyensúlyozott körökre kell figyelnem, mert bizony vannak nálam gyorsabbak is a mez?nyben, és egy jó eredménnyel szeretném zárni a szezont."

Fabrizio: "Mindent megteszek, hogy segítsem csapattársamat a bajnoki harcban. Nem lehet neki könny? a harmadik sorból rajtolni, de biztos vagyok benne, hogy vasárnap megmutatja mennyire zseniális motoros is ? valójában. Örülök annak, hogy rajtam kívül van még egy Ducati az els? sorban, Byrne is képes lehet pontokat rabolni Bent?l. Nagyon gyors volt ma kvalifikációs gumikon, mi egy kicsit szenvedtünk ugyan velük, de biztos vagyok, hogy a futamok jobban sikerülnek majd."

Rea: "Boldog vagyok, hogy az els? sorból rajtolhatok. Fura mód a motor jobban muzsikált a versenyabroncsokon, mint a kvalifikációs gumikon, ugyhogy ez bizakodással tölt el a versenyekre. Sok gondom volt a forgalommal, és pár hibát én is elkövettem, na de majd a versenyeket figyeljétek!"

WSBK, Portimao – Kvalifikáció

Superpole, 3. kör

1. Ben Spies USA Yamaha WSB YZF R1 1min 42.412s
2. Shane Byrne GBR Sterilgarda Ducati 1098R 1min 42.996s
3. Michel Fabrizio ITA Ducati Xerox 1098R 1min 43.015s
4. Jonathan Rea GBR HANNspree Ten Kate Honda CBR1000RR 1min 43.126s
5. Leon Haslam GBR Stiggy Motorsport Honda CBR1000RR 1min 43.523s
6. Max Biaggi ITA Aprilia Racing RSV-4 1min 43.526s
7. Fonsi Nieto ESP DFX Corse Ducati 1098R 1min 43.553s
8. Troy Corser AUS BMW Motorrad S1000RR 1min 44.719s

Superpole, 2. kör

9. Jakub Smrz CZE Guandalini Racing Ducati 1098R 1min 43.240s
10. Noriyuki Haga JPN Ducati Xerox 1098R 1min 43.377s
11. Sylvain Guintoli FRA Alstare Suzuki GSX-R 1000K9 1min 43.406s
12. Carlos Checa ESP HANNspree Ten Kate Honda CBR1000RR 1min 43.461s
13. Leon Camier GBR Aprilia Racing RSV-4 1min 43.671s
14. Yukio Kagayama JPN Alstare Suzuki GSX-R 1000K9 1min 43.717s
15. Makoto Tamada JPN Kawasaki SRT ZX-10R 1min 44.050s
16. Matteo Baiocco ITA Guandalini Racing Ducati 1098R 1min 45.439s

Superpole, 1. kör

17. Matthieu Lagrive FRA Althea Honda CBR1000RR 1min 44.453s
18. Broc Parkes AUS Kawasaki SRT ZX-0R 1min 44.458s
19. Ruben Xaus ESP BMW Motorrad S1000RR 1min 44.483s
20. Luca Scassa ITA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R 1min 44.851s

További helyezettek

21. Tom Sykes GBR Yamaha WSB YZF R1 1min 44.978s
22. David Salom ESP Team Pedercini Kawasaki ZX-10R 1min 45.153s
23. Vittorio Iannuzzo ITA SCI Honda CBR1000RR 1min 45.518s
24. Ryuichi Kiyonari JPN Ten Kate Honda CBR1000RR 1min 45.676s *
25. David Checa ESP Yamaha France GMT 94 1min 46.006s
26. Roland Resch AUT TKR Switzerland Suzuki GSX-R1000 1min 46.596s

 

WSS, Portimao – Kvalifikáció

1. Eugene Laverty IRL Parkalgar Honda CBR600RR 1min 44.836s
2. Cal Crutchlow GBR Yamaha SSP YZF R6 1min 44.909s
3. Michele Pirro ITA Yamaha Lorenzini by Leoni YZF R6 1min 45.087s
4. Kenan Sofuoglu TUR HANNspree Ten Kate Honda CBR600RR 1min 45.157s
5. Joan Lascorz ESP Kawasaki Provec ZX-6R 1min 45.161s
6. Garry McCoy AUS Triumph BE1 Racing 675 1min 45.366s
7. Miguel Praia POR Parkalgar Honda CBR600RR 1min 45.436s
8. Fabien Foret FRA Yamaha SSP YZF R6 1min 45.742s
9. Mark Aitchison AUS Althea Honda CBR600RR 1min 45.886s
10. Barry Veneman NED George White Honda CBR600RR 1min 46.052s
11. Andrew Pitt AUS HANNspree Ten Kate Honda CBR600RR 1min 46.072s
12. Katsuaki Fujiwara JPN Kawasaki Provec ZX-6R 1min 46.216s
13. Massimo Roccoli ITA Intermoto Czech Honda CBR600RR 1min 46.443
14. Chaz Davies GBR Triumph BE1 Racing 675 1min 46.514s
15. Martin Cardenas COL Veidec Racing Honda CBR600RR 1min 46.614s
16. Michael Laverty GBR ECHO CRS Honda CBR600RR 1min 46.953s
17. Sam Lowes GBR ECHO CRS Honda CBR600RR 1min 47.145s
18. Kev Coghlan GBR Holiday Gym Racing Yamaha YZF R6 1min 47.467s
19. Olivier Four FRA Intermoto Czech Honda CBR600RR 1min 48.256s
20. Doni Tata Pradita INA Yamaha YZF R6 1min 48.429s
21. Danilo Dell’Omo ITA Kuja Racing Honda CBR600RR 1min 48.438s
22. Arie Vos NED Veidec Racing RES Honda CBR600RR 1min 48.500s
23. Yannick Guerra ESP Holiday Gym Racing Yamaha YZF R6 1min 48.889s
24. Flavio Gentile ITA Althea Honda CBR600RR 1min 49.247s
25. Marcin Walkowiak POL LW BOGDANKA Yamaha YZF R6 1min 50.233s
26. Robert Muresan ROU MS Romania Triumph 675 1min 50.284s

ugrás fel