Már csak egy versenytáv választja egy a trónra ácsingózó király-jelölteket a megdics?ülésig. Ha a szombati napról kéne lederiválni a futam esélyeit, ember legyen a talpán, aki a meg tudja tippelni a széria-világbajnokságok végkimenetelét. Spiesnek duplázni kell, Crutchlow-nak meg bekocogni legalább a 10. helyen. Történelmet írnak vajon a hangvillások Portugáliában?
A nyomás nagy, még ha ezt nem is akarják a sajtónak bevallani a titelcontenderek. Spiesnek nem csak magáért kell küzdenie, hanem a Yamaha becsületéért is. A hangvillások az egyetlen japán gyártó, mely eleddig nem ünnepelhetett világbajnoki címet. Az amerikai újonc magabiztosan várja az utolsó két futamot, máshogy nem is nagyon lehetne. Neki gy?zelmek kellenek, ha biztosra akar menni.
Spies tizenegydszer a legjobb szombaton
Haga viszont a saját nimbuszáért száll harcba. 10 éve van már az elit legelejében, az év végi ünneplés eddig azonban mindig elmaradt. 41 gy?zelmével harmadik az örökranglistán, míg korábbi világbajnokok (Toseland 16, Kocinski és Russell 14-14) ennek töredékével is a csúcsra tudtak érni. Ráadásul a legjobb technikai csomag duruzsol a lába között. Ez Haga-san utolsó esélye, vagy végleg az ‘örök ígéret’ skatulyába zárja a közvélemény.
2002 óta nem volt ennyire szoros a küzdelem két rivális között (2004-ben hárman voltak versenyben a végs? koronáért). Edwards és Bayliss hét évvel ezel?tti csatájára még ma is el?szeretettel emlékeznek vissza a rajongók. Akkor sikerült hátrányból fordítani az amerikainak. Akkor is a Ducati volt az ellenfél, és akkor is egy speciális japán technikával gy?zettetett le a sorozat legsikeresebb márkája. A történelem pedig elég gyakran szokta megismételni önmagát!
Haga lépéshátrányban, holott 10 pont el?nnyel várja a vasárnapot
Spies nagy lendülettel kezdte kezdte meg az ünneplésre való felkészülést. 11. pole pozícióját jegyzi Portimaóban, 14 versenyb?l. Leny?göz? statisztika. Mindezt úgy, hogy lövése sem volt az európai pályákról! Zseni a srác nem vitás. Két évvel ezel?tt hasonlóan kiélezett küzdelemben már legy?zött egy veteránt Amerikában – a nyomás fogalmát tehát nem nagyon ismeri a texasi srác.
“A holnapi nap nem csak Noriról és rólam fog szólni. Vannak még páran a mez?nyben, akik eséllyel pályáznak a gy?zelemre. Szerencsére a kvalifikáción minden úgy ment, ahogy kellett. A maximumot hoztuk ki magunkból.”
Crutchlow, a Ten Kate-ver? yamahás
Ez a maximum pedig fél másodperc fórban mutatkozott meg, Shane Byrne-nel szemben, aki meglepetésre behozta Ducatiját a második pozícióba. Fabrizio figyel a harmadik helyen, akinek még nagyon fontos szerepe lehet a dönt? ütközetben. Emlékszünk még Brnóra, ugye? Haga-san annyira szenvedett, hogy még csak be sem került a superpole utolsó körébe. 10. helyr?l várhatja a startot, ami nem egy megnyugtató pozíció ebben a helyzetben.
No, egy kategóriával arrébb sem aludhat nyugodtan a listavezet?, pláne ha bevillannak neki a brnói és az imolai futam jelenetei. Igaz, neki már elég egy biztonságit motorozni. Eugene Laverty mindig ugrásra készen van, ráadásul csapata ezt fordulót a Brands Hatch-ben elhunyt Craig Jonesra emlékezvén kezdte meg. Ilyenkor pedig a spirituális energia er? feletti teljesítményt is ki tud csikarni az emberekb?l. Lásd: Sete Gibernau 2003-as welkomi gy?zelme.
Nagy szériában van idén a Yamaha. Stewart, Camier már nyert nekik egy-egy címet. Holnap pedig Rossi, Crutchlow és Spies még hozzá csaphat ehhez hármat.
Nyilatkozatok
Spies: "Nagyszer? dolog megdönteni egy 18 éve érvényben lév? rekordot, de most nem igazán élvezhetjük ki a sikert. Minden idegszálunkkal a holnapi (vasárnap) versenyekre kell koncentrálnunk. A célom, hogy mindkett?t megnyerjem."
Doug Polen: "Tudtam, hogy egyszer eljön majd az id?, amikor valaki átadja a pole rekordomat a múltnak. Magam sem választhattam volna erre jobb embert Bennél. A srác nagyon gyors, és ? is texasi, mint én. Már minimotoros kora óta követem a pályafutását, és azt kell mondjam, ekkora tehetséggel én még nem találkoztam."
Haga: "Meggy?lt a bajunk a kanyarokkal. Egyszer?en nem sikerült bel?ni a pályára a motort, folyamatosan gondjaim voltak a hátsó tapadással. A második superpole körben két kvalifikációs gumit is elhasználtunk, de nem tapadt be a motor, nagyon sok id?t veszítettem az utolsó szektorban. Muszáj találnunk valamit holnap, mert ez így nem lesz jó. Ugyanakkor bizakodva várom a holnapot, nyertem én már versenyt a harmadik sorból is. Vasárnap egyébként is bármi megtörténhet."
Byrne (még nincs aláírt szerz?dése 2010-re): "Soha nem volt még ennyire közel a buktához, annyira a határon kellett motoroznom. Bízom magamban, els?sorban a kiegyensúlyozott körökre kell figyelnem, mert bizony vannak nálam gyorsabbak is a mez?nyben, és egy jó eredménnyel szeretném zárni a szezont."
Fabrizio: "Mindent megteszek, hogy segítsem csapattársamat a bajnoki harcban. Nem lehet neki könny? a harmadik sorból rajtolni, de biztos vagyok benne, hogy vasárnap megmutatja mennyire zseniális motoros is ? valójában. Örülök annak, hogy rajtam kívül van még egy Ducati az els? sorban, Byrne is képes lehet pontokat rabolni Bent?l. Nagyon gyors volt ma kvalifikációs gumikon, mi egy kicsit szenvedtünk ugyan velük, de biztos vagyok, hogy a futamok jobban sikerülnek majd."
Rea: "Boldog vagyok, hogy az els? sorból rajtolhatok. Fura mód a motor jobban muzsikált a versenyabroncsokon, mint a kvalifikációs gumikon, ugyhogy ez bizakodással tölt el a versenyekre. Sok gondom volt a forgalommal, és pár hibát én is elkövettem, na de majd a versenyeket figyeljétek!"
WSBK, Portimao – Kvalifikáció
|
|
Superpole, 3. kör 1. Ben Spies USA Yamaha WSB YZF R1 1min 42.412s Superpole, 2. kör 9. Jakub Smrz CZE Guandalini Racing Ducati 1098R 1min 43.240s Superpole, 1. kör 17. Matthieu Lagrive FRA Althea Honda CBR1000RR 1min 44.453s További helyezettek 21. Tom Sykes GBR Yamaha WSB YZF R1 1min 44.978s |
WSS, Portimao – Kvalifikáció
|
|
1. Eugene Laverty IRL Parkalgar Honda CBR600RR 1min 44.836s |
Legutóbbi hozzászólások