A japánok visszatérnek a Superbike-ba, ami maga a reneszánsz
a nemrég még csúnya mélyponton lév? világbajnokságnak.
A PSG-1 csapat, amely jelenleg Pierfrancesco Chilivel versenyez a Superbike
világsorozatban, minden valószín?ség szerint 2005-ben nem a Ducati, hanem
a Kawasaki színeiben indul el. Az együttes és a japán konstrukt?r közti
tárgyalások igen el?rehaladott állapotban vannak; a szerz?dés még nincs aláírva,
de minden jel arra utal, hogy belátható id?n belül hivatalosan is megszületik
az egyezség, és kiegyensúlyozottan veheti kezdetét a felkészülés a 2005-ös
szezonra.
A cél az, hogy két PSG-1/Kawasaki-pilóta is indulhasson az SBK-ban, egy
pedig a Superstock Eb-n. Nevek még nem kerültek szóba; Chilir?l tudni lehet,
hogy több helyr?l kapott ajánlatokat, meg azt is, hogy óriási rutinnal rendelkezik
a két- és a négyhengeresekkel is, így akár marad, akár megy, els? számú pilóta
lesz jövend?beli együttesénél. A csapat versenyanyag-fejlesztést is végez együttm?ködésben
a gyárral, méghozzá teljesen autonóm módon.
A Honda Európa és a HRC által er?sen támogatott Team Ten Kate példáján felbuzdulva,
íme, egy újabb komoly szándék egy japán márka részér?l, amellyel megkezd?dhet
a távol-keletiek visszaszállingózása az SBK-ba. A Kawasakinak (akárcsak
a Suzukinak) óriási szüksége volna a sikerélményre egy fontos, világméret? bajnokságban.
Egy vezet? (majdnem-gyári) csapat létrehozása, és egy versenyképes motor összerakása
(a ZX-10R szépen kezd alakulni) a lehet? legjobb kezdet. Változnak az id?k.
A Kawa színeit évek óta (nem egyszer áldatlan körülmények között), és jelenleg
is képvisel? Bertocchi csapat jöv?beli szerepe még tisztázásra vár.
Legutóbbi hozzászólások