EST. 2002

Rajtol az MX világbajnokság

Hogy Kornéllal mi lesz, egyel?re még bizonytalan. Mint arról már korábban hírt adtunk, Kornél motorjait ellopták saját otthonának garázsából, így egyetlen vb-résztvev? krosszosunk nem tud mivel elindulni a sorozatban. Németh rehabilitációja a vártnál gyorsabban lezajlott a téli német szuperkrossz bajnokság egyik versenyén elszenvedett térdszalag-szakadása után, ami Németh önhibáján kívül történt. Állítólag egy illetéktelen személy keményebbre állított a versenyt megel?z?en a hátsó rugóstagot, ami miatt Kornél elveszítette uralmát motorja felett egy ritmusos részen. Kornél felépülése után folyamatosan karban tartotta magát úszással, kerékpározással és futással, a napokban már motorra is ülhetett, amikor megtörtént a sajnálatos b?ncselekmény.

Cuby elkeseredettsége érthet?: „Csak reménykedni tudok, hogy meglesznek a Suzukik, hiszen ezek a munkaeszközeim, nélkülük szinte semmit sem tudok csinálni. Abba pedig bele se merek gondolni, hogy mi lesz, hanem kerülnek el?. Fogalmam sincs, hogy hogyan tudok majd új motorokra szert tenni, úgyhogy most sötéten látom a jöv?met”- nyilatkozta a magyar klasszis a Nemzeti Sportnak. Kornél edz?- illetve tavalyi versenymotorja egyenként 1 millió 750 ezer forintot érnek, míg az idei versenyévadra felkészített Suzuki RM-Z 450-es krosszmotor több mint kétmillió forintot kóstál.

MX2

A legnagyobb esélyes természetes a címvéd? Antonio Cairoli, aki már második teljes idényében a világ legjobbjának mondhatta magát. Mint ahogy azt a bevezet?ben említettem, 1999 óta eddig egy MX2-es bajnok sem tudta megvédeni címét, s?t a sorozat 1975-óta íródó történetében is csak négy versenyz?nek sikerült ez a bravúr: Gaston Rahier ’76-’77, Harry Everts ’80-’81, Eric Beboers ’83, és Alessio Chiodi ’98-’99 –ben verte vissza sikeresen a trónkövetel?k népes hadát. Cairoli csapattársa a Carli Yamahánál egy fiatal olasz tehetség, Matteo Bonini lesz.

A Red Bull KTM a kiskategóriában is a legnagyobb kihívója a bajnok Yamaha alakulatnak. Az osztrák gyár az elmúlt hat évben négyszer sikerült megnyerni az egyéni kiírást, négy különböz? krosszossal: Grant Langston 2000, James Dobb 2001, Steve Ramon 2003, Ben Townley 2004. Az mattinghoffeni gyár motorjaiban tehát óriási potenciál lakozik, amit Tyla Rattray, Marc De Reuver, Carl Nunn és David Philippaerts próbál idén kimotorozni. A dél-afrikai Rattray már bizonyította a tehetségét, gyorsasága megvan a gy?zelemhez, már csak egy kis szerencse hiányzik ahhoz, hogy ? legyen a harmadik fekete kontinens béli bajnok a sportág történetében (Grag Albertyn 1992, Gran Langston 2000). A további esélyesek között van még Alessio Chiodi, Keneth Gudersen , és Billy Mackenzie (mind Yamaha).

Nagy Norbert

ugrás fel