EST. 2002

Rajtra kész a negyedszázados SBK

Elindult a visszaszámlálás, rajtol a Superbike világbajnokság – 25. alkalommal! Negyed évszázad nagy id?, illik hát megállni egy pillanatra és végigtekinteni jelen állapotán: látunk 24 permanens indulót, hat konstrukt?rt – Aprilia, BMW, Ducati, Honda, Kawasaki és Suzuki – és egy ígéretesnek látszó szezont. A Phillip Island-i rajtrácson lesznek egypáran, akik esélyesnek mondhatók a végs? gy?zelemre, de err?l már a versenyek fognak dönteni. Ausztrália az egész versenynaptár egyik leggyorsabb pályája, egyben az egyik leglátványosabb. Hétf?n és kedden újabb hivatalos tesztelés az Infront Motorsports szervezésében, itt a csapatok téli felkészülése végleg véget ér.

Éppen Phillip Islanden, egy éve kezd?dött meg Carlos Checa diadalmenete a világbajnoki cím felé, melyet 15 gy?zelem (26 versenyen) szegélyezett. Két év szünet után a Ducati is visszatalált a csúcsra. És a jelek szerint egyel?re nem tervez letalálni onnan, a Team Althea Racing spanyolja a múlt heti privát tesztelésen  is a leggyorsabbnak bizonyult.

‘Az 1198R-t hat kilogrammal meg kellett nehezíteni a szabályozás miatt, ezért az egész motor beállításait kénytelenek voltunk megváltoztatni’ – mondja Checa. Nagyon jó, hogy 1’31’8-at tudtam menni, de most versenytávon kell helytállni, és ez lesz a lényeges. Én és a csapat is nagyon összeszedettek és eltökéltek vagyunk, meg akarjuk ?rizni a vb-koronát.’

A múlt heti tesztelésnek a struktúrájában átalakuló Kawasaki volt az egyik meglepetése Tom Sykesszal, aki nagyon jó tempót tudott menni, szorosan a címvéd? Ducati mögött. ‘Sokat motoroztunk idén télen, sokféle pályán és különféle körülmények között, így elég sok adatot tudtunk gy?jteni. Ezek alapján kiváló csomagunk van, több kör megtétele után is ugyanolyan gyors tudtam lenni ugyanazzal a gumival és ez a futamok tekintetében megnyugtató.’

Max Biaggi ismét fekete cuccban, a csapat (a meglehet?sen felforgatott Aprilia Racing) dizájnváltásával összhangban – negyvenegyedik életévében, huszonharmadik versenyszezonjára készül, és arra, hogy visszaszerezze azt a bizonyos, 2010-ben már elhódított koronát. ‘Ezen a pályán szinte lehetetlen megverni a Ducatit’ – mondja Biaggi el?ljáróban. ‘Új csapatom van, új szerel?kkel, akikkel napról napra elszántabbak leszünk. Jól felkészültünk és készen állunk a csatára.’

Fontos év lesz a BMW Motorrad számára is 2012. Három idény után Marco Melandrival és Leon Haslammal támadnak a bajorok els? gy?zelmükért. A teszten Haslam csak négy tizedre volt Checától, Melandri kívül maradt a másodpercen… Haslam: ‘Nincs még teljes bizalmam az els? futóm?ben, anomália, ahogy képes vibrálni. A kétnapos Infront-tesztelés számunkra alapvet? fontosságú, arra számítunk, hogy sikerül megfelezni az élbolytól való hátrányt.’ (Hétf? délel?tti ápdét, hogy Haslam megsérült a tesztelésen, az els? hírek szerint ki kell hagynia a hétvégét…)

A tesztelés nagyon sokba került a friss Aprilia-igazolás Eugene Laverty-nek, kézközépcsont-törést szenvedett bal kezén, miután kicsúszott az egyes kanyarban. ‘Egy kicsit fáj, de a fizioterapeutám segítségének hála nem hiszem, hogy ki kellene hagynom a versenyeket. Volt már ilyen esetem pár éve, amikor a nemzeti bajnokságban mentem, és egy ugyanilyen sérüléssel öt nap múlva megint motoroztam.’ kezét tör? John Hopkins ennél még rosszabbul járt, a Crescent Suzuki pilótája jelenleg Amerikában tartózkodik és gyógyul, helyettese Joshua Brookes lesz: „Logikus, hogy engem hívtak, van tapasztalatom a Superbike-ban és jelenleg is a Suzukival dolgozom együtt, van egy teljes szezonnyi rutinom a GSX-R-rel. A tavalyi motorom sokban hasonlít erre a mostanira, ismerem a gépet és a pályát is, azt hiszem, nem lesz gond.’

A csapat els? számú motorosa így nyilvánvalóan Leon Camier, aki ‘rengeteg konditeremben töltött órával és egy kis mountain bike-kal’ alapozott a szezonra. A felkészülés azonban véget ért, hétvégén jön a nyitány Ausztráliában! 

Az els? tesztnapon Checa, Biaggi, Melandri a sorrend, Jonathan Rea negyedik a Hondával, mintegy négy tizeddel lemaradva az elejét?l. ‘Nagyon hosszú volt a tél, már alig vártam, hogy motorozhassak’ – kommentált Rea. ‘Rengeteg dolgunk van a géppel még, de azért jók ezek a tesztek, mert itt látjuk, mire mentünk az eddigi munkánkkal a vetélytársakhoz képest.’ Ausztráliában kiderült, hogy fognak kinézni a CBR1000RR-ek – ugyanúgy, mint a gyáriak, Rea és Aoyama motorjaira nem sikerült szponzort találni…

Meseszer?en kezd?dik a teszt a Supersportban érdekelt Tóth csapatnak, íme beszámolójuk a ring mell?l:

A mai ausztráliai hivatalos teszt els? napjával kezdetét vette a 2012-es Superbike Világbajnokság, melyen belül a Racing Team Toth, mint egyetlen teljesen magyar csapat a Supersport 600 kategóriában indul. Jelen felállással tavaly kezdett teljes szezont az alakulat, mely sikeres évet zárva vívott ki elismerést mind hazai, mind nemzetközi szinten. A tavalyi kiemelked? eredményeken felbuzdulva id.Tóth Imre csapatf?nök úgy döntött, hogy nem változtat a csapat felépítésén, tehát továbbra is Németh Balázs és Tóth Imre üli meg az istálló Honda CBR 600RR típusú versenygépeit. Balázs 2011-ben kezdett a csapatnál ebben a kategóriában, és élete els? teljes szezonját zárta világbajnoki sorozatban. Nem is kis sikerrel, hiszen a 12 futamból – melyb?l egyet kihagyni kényszerült – kilencszer volt pontszerz?: háromszor 14, háromszor 10, egyszer 12, egyszer pedig a 11. helyen végzett, legjobbja pedig a silverstoni 7. hely volt, melyet fantasztikus versenyzéssel a 21. rajtkockából indulva szerzett meg! A szezon végére összesen 42 pontot gy?jtött, mellyel a legjobb 15-ként zárta a bajnokságot! Tóth Imi sem volt rest a pontgy?jtésben tavaly, összesen hat alkalommal hozott VB pontokat a célvonalon áthaladva. Legjobbja az asseni 11. helyezés volt, összetettben pedig a 19. helyen zárt. Köszönhet?en a versenyz?k és a csapat minden tagjának megfeszített munkájának az istálló mérlege is igen pozitív volt, hiszen csapatban a 10. helyen fejezték be a 2011-es szezont!

Dél-Ausztráliában, Phillip Islanden rendezik tehát a Superbike és a Supersport Világbajnokságok els? hivatalos tesztjét és ezt követ?en els? futamait. Mint azt korábban megírtuk, a csapat kijutása nem volt éppen zökken?mentes a Malév cs?d miatt, de szerencsére végül megoldódott, még ha igen kényelmetlen út is lett az eredménye. Közel 48 óra utazás után szombaton érkezett meg a fáradt csoport Melbournbe, ahonnan még két órás autóút vezetett a szállásig. A szombati nap – érthet? módon – tehát a pihenéssel telt, míg vasárnap reggel már a pályán dolgoztak. Teljesen új dizájnnal rukkolt el? a csapat a 2012-es szezonra. Elegáns, királykék-fehér színkombinációval kell tehát keresnünk idén a képerny?kön Imi és Balázs Hondáját. A box és a csapatruházat is követi a kék-fehér stílust, az elegáns megjelenés pedig pozitív visszhangot váltott ki a paddockban!

No de térjünk vissza a mai nap nem kevéssé pozitív történéseire. A hivatalos teszt els? napján két edzés állt a Supersport mez?ny 28 tagot számláló mez?nye számára. Az itthoni zord id?járással ellentétben Phillip Islandon tombol a kánikula, a délel?tt folyamán 27 fokig kúszott a h?mér? higanyszála. Már az els? edzésen látszott, hogy jót tett a csapatnak az almeria-i tesztelés, hiszen Németh Balázs a 4, míg Tóth Imi a 16. helyen zárt. Imi több gumit is próbált a másfél óra leforgása alatt, míg Balu a pálya bemotorozására törekedett, ami valljuk be, igen jól sikerült neki! A második tesztszakaszban is remekül teljesítettek a fiúk, Balázs a 6, Imi pedig a 14. helyet szerezte meg. Tavalyi legjobbjukat mindketten b?ségesen megjavították, Hondáik pedig el?kel? helyen állnak a mez?nyben!

Szépen kezdtünk és jól haladunk. Nem számítottunk ilyen er?s startra és ez igen felvillanyozta a csapat minden tagját! Mindkét versenyz?nk az els? 15-ben már az els? napon, ez fantasztikus! Ebb?l is látszik, hogy milyen sokat számít az, hogy nem most ülnek el?ször motoron a fiúk, hanem volt lehet?ségünk tesztelni. Igaz, a legtöbb csapat akár három teszten is túl van, mire megérkezik Ausztráliába, de a tavalyi szezonunkhoz képest így is el?rébb vagyunk! Vannak még apróbb beállítási gondok, Iminek a csillapítást variálják át holnapra, de összességében nagyon elégedettek vagyunk a mai nappal!” – nyilatkozta Tóth Imre csapatf?nök.

Phillip Island, Infront els? tesztnap, eredmények

1 Checa Carlos – Althea Racing – Ducati 1098R – 71 – 1?31.947
2 Biaggi Max – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – 84 – 1?32.132
3 Melandri Marco – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000 RR – 76 – 1?32.232
4 Rea Jonathan – Honda World Superbike Team – Honda CBR1000RR – 75 – 1?32.379
5 Haslam Leon – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000 RR – 25 – 1?32.397
6 Sykes Tom – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – 85 – 1?32.465
7 Guintoli Sylvain – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1098R – 62 – 1?32.768
8 Canepa Niccolň – Red Devils Roma – Ducati 1098R – 70 – 1?32.836
9 Smrz Jakub – Liberty Racing Team Effenbert – Ducati 1098R – 76 – 1?32.848
10 Lascorz Joan – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – 62 – 1?33.005
11 Camier Leon – Crescent Fixi Suzuki – Suzuki GSX-R1000 – 57 – 1?33.104
12 Fabrizio Michel – BMW Motorrad Italia GoldBet – BMW S1000 RR – 64 – 1?33.141
13 Berger Maxime – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1098R – 67 – 1?33.246
14 Giugliano Davide – Althea Racing – Ducati 1098R – 59 – 1?33.366
15 Aoyama Hiroshi – Honda World Superbike Team – Honda CBR1000RR – 73 – 1?33.479
16 Zanetti Lorenzo – PATA Racing Team – Ducati 1098R – 57 – 1?33.566
17 Staring Bryan – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – 62 – 1?33.704
18 Salom David – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – 31 – 1?33.812
19 Badovini Ayrton – BMW Motorrad Italia GoldBet – BMW S1000 RR – 53 – 1?34.234
20 Davies Chaz – ParkinGO MTC Racing – Aprilia RSV4 Factory – 66 – 1?34.303
21 De Rosa Raffaele – Pro Ride Motorsports – Honda CBR1000RR – 79 – 1?34.400
22 Brookes Joshua – Crescent Fixi Suzuki – Suzuki GSX-R1000 – 49 – 1?34.667
23 Aitchison Mark – Grillini Progea Superbike Team – BMW S1000 RR – 62 – 1?35.223

Supersport, els? tesztnap

1.Foret F. (FRA) Kawasaki ZX-6R 1’35.140
2.Sofuoglu K. (TUR) Kawasaki ZX-6R 1’35.377
3.Parkes B. (AUS) Honda CBR600RR 1’35.412
4. Lowes S. (GBR) Honda CBR600RR 1’35.652
5.Cluzel J. (FRA) Honda CBR600RR 1’36.115
6. Németh B. (HUN) Honda CBR600RR 1’36.165
7.Leonov V. (RUS) Yamaha YZF R6 1’36.740
8. Pesek L. (CZE) Honda CBR600RR 1’36.784
9. Morais S. (RSA) Kawasaki ZX-6R 1’36.924
10. Iannuzzo V. (ITA) Triumph Daytona 675 1’37.102
11. Roccoli M. (ITA) Yamaha YZF R6 1’37.130
12. Tamburini R. (ITA) Honda CBR600RR 1’37.164
13. Baldolini A. (ITA) Triumph Daytona 675 1’37.172
14. Tóth I. (HUN) Honda CBR600RR 1’37.231
15. Scholtz M. (RSA) Honda CBR600RR 1’37.311
16. Quarmby R. (RSA) Honda CBR600RR 1’37.358
17. Jezek O. (CZE) Honda CBR600RR 1’37.714
18. Szkopek P. (POL) Honda CBR600RR 1’37.848
19. Metcher J. (AUS) Yamaha YZF R6 1’37.861
20. Day J. (USA) Kawasaki ZX-6R 1’38.237
21. Lanusse R. (FRA) Kawasaki ZX-6R 1’38.524
22. Lombardi D. (ITA) Yamaha YZF R6 1’38.573
23.Jessopp M. (GBR) Honda CBR600RR 1’38.676
24.Marconi L. (ITA) Yamaha YZF R6 1’38.819
25. Menghi F. (ITA) Yamaha YZF R6 1’39.231
26. Antonelli A. (ITA) Honda CBR600RR 1’39.536
27.Caiani T. (SUI) Honda CBR600RR 1’40.877
28.Polzer Y. (AUT) Yamaha YZF R6 1’41.913 

Superbike, második tesztnap

1 66 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX-10R 1?31.648
2 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 1?31.652
3 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 1?31.800
4 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 1?31.913
5 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 1?32.034
6 33 Melandri M. (ITA) BMW S1000 RR 1?32.232
7 34 Giugliano D. (ITA) Ducati 1098R 1?32.319
8 2 Camier L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 1?32.320
9 50 Guintoli S. (FRA) Ducati 1098R 1?32.347
10 91 Haslam L. (GBR) BMW S1000 RR 1?32.397
11 17 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-10R 1?32.540
12 84 Fabrizio M. (ITA) BMW S1000 RR 1?32.605
13 59 Canepa N. (ITA) Ducati 1098R 1?32.746
14 4 Aoyama H. (JPN) Honda CBR1000RR 1?32.910
15 121 Berger M. (FRA) Ducati 1098R 1?32.911
16 86 Badovini A. (ITA) BMW S1000 RR 1?32.948
17 87 Zanetti L. (ITA) Ducati 1098R 1?33.136
18 19 Davies C. (GBR) Aprilia RSV4 Factory 1?33.358
19 44 Salom D. (ESP) Kawasaki ZX-10R 1?33.385
20 67 Staring B. (AUS) Kawasaki ZX-10R 1?33.418
21 25 Brookes J. (AUS) Suzuki GSX-R1000 1?33.623
22 18 Aitchison M. (AUS) BMW S1000 RR 1?34.169
23 35 De Rosa R. (ITA) Honda CBR1000RR 1?34.341

Supersport, második tesztnap

1 23 Parkes B. (AUS) Honda CBR600RR 1?34.585
2 54 Sofuoglu K. (TUR) Kawasaki ZX-6R 1?34.604
3 99 Foret F. (FRA) Kawasaki ZX-6R 1?34.866
4 11 Lowes S. (GBR) Honda CBR600RR 1?34.957
5 16 Cluzel J. (FRA) Honda CBR600RR 1?35.131
6 31 Iannuzzo V. (ITA) Triumph Daytona 675 1?35.362
7 32 Morais S. (RSA) Kawasaki ZX-6R 1?35.701
8 34 Quarmby R. (RSA) Honda CBR600RR 1?35.824
9 38 Németh B. (HUN) Honda CBR600RR 1?35.873
10 19 Szkopek P. (POL) Honda CBR600RR 1?36.009
11 25 Baldolini A. (ITA) Triumph Daytona 675 1?36.085
12 20 Scholtz M. (RSA) Honda CBR600RR 1?36.217
13 65 Leonov V. (RUS) Yamaha YZF R6 1?36.256
14 10 Tóth I. (HUN) Honda CBR600RR 1?36.410
15 52 Pesek L. (CZE) Honda CBR600RR 1?36.439
16 55 Roccoli M. (ITA) Yamaha YZF R6 1?36.513
17 22 Tamburini R. (ITA) Honda CBR600RR 1?36.559
18 3 Metcher J. (AUS) Yamaha YZF R6 1?36.798
19 69 Jezek O. (CZE) Honda CBR600RR 1?36.832
20 64 Day J. (USA) Kawasaki ZX-6R 1?36.985
21 40 Jessopp M. (GBR) Honda CBR600RR 1?37.140
22 87 Marconi L. (ITA) Yamaha YZF R6 1?37.146
23 98 Lanusse R. (FRA) Kawasaki ZX-6R 1?37.679
24 61 Menghi F. (ITA) Yamaha YZF R6 1?37.703
25 13 Lombardi D. (ITA) Yamaha YZF R6 1?38.057
26 8 Antonelli A. (ITA) Honda CBR600RR 1?39.507
27 27 Caiani T. (SUI) Honda CBR600RR 1?39.856
28 33 Polzer Y. (AUT) Yamaha YZF R6 1?39.938

ugrás fel