Már mindenki azt hitte, hogy unalomba fullad az amerikai szuperkrossz bajnoksággal egybeolvadt szuperkrossz-világbajnokság James Stewartnak hála, a sorozat San Diego-i állomásán mégis hatalmas fordulatot vettek az események. Stewart vezet? helyr?l hatalmasat bukott, még a dobogóra sem állhatott fel, ami idén még nem fordult el? a regnáló világbajnokkal. Chad Reed ezt kihasználva el?ször nyert a 2007-es évben, hátrányát egyb?l megfelezte Stewarttal szemben. Kilenc futammal a sorozat vége el?tt 12 pont a különbség a két klasszis köztött az amerikai, 11 pedig a világbajnokságban.
Reed-del az egyik legnagyobb tekintélynek örvend? fotóriporter, Steve Bruhn készített interjút a futam után.
Hogy érzed magad a gy?zelem után?
Nagy k? esett le a szívemr?l. A tavalyi St. Louis-i futam volt talán az egyik legérzelmesebb gy?zelmem, ez a mostani mindenképpen vetekszik vele. Tudom, hogy képes vagyok a gy?zelemre, keményen dolgozunk a csapatommal, hogy a lehet? legkönnyebben menjenek a dolgaink.
Milyen volt a dönt??
Remekül rajtoltam, majdnem a holeshot is összejött, de elizgultam az els? kanyart, ezért lecsúsztam az ívr?l, és Tedsco bevágott elém. Úgy érzem, minden kezd jóra fordulni: a rajtjaim jónak mondhatók, mindig ott vagyok az els? háromban – ez sokat segít a versenyeken. Most is tudtam tartani Stewart tempóját, s?t a pálya egyes részein jobb íveken is motoroztam, de elkövettem egy kisebb hibát, ami elég volt neki, hogy megel?zzön. Aztán ? még nagyobbat hibázott, elkapta a habszivacsot és keményen ért földet (a motorja nélkül). Elég ijeszt? érzés tud lenni, amikor elugrassz és a landolónál egy ember néz veled farkasszemet, megpróbálva kitérni az utadból.
Láttad a balesetet?
Nem láttam. Amikor odaértem a célugratóhoz, láttam, hogy a habszivacsok nem úgy állnak, ahogyan kellene nekik, majd megpillantottam James motorját a földön, ? pedig a domb tetején állt. A pálya egyik leglassabb részén történt, mégis gyorsan pörögtek az események, de volt elég id?m, hogy a megfelel? irányt válasszam. Nem szerettem volna elütni ?t.
Miel?tt ez megtörtént, mi volt a versenystratégiád?
Megpróbáltam csökkenteni a köztünk lév? távolságot. A pálya hátsó szakaszán gyorsabb vonalakon tudtam motorozni, valahogy jobban éreztem magam a pályán, mint a korábbi versenyeken. Nem éreztem azt, hogy el tudott volna lépni t?lem.
Az edzéseken nem ment valami jól a szekered. Gondoltál erre a futam alatt?
A verseny nagyszer? volt. Sokat változtattunk a motoron a tréningek után, még a húsz körös dönt? el?tt is belenyúltunk a beállításokba.
Hogy ízlett a pálya?
Alattomos volt. Úgy t?nhetett, hogy sok helyünk van, pedig belülr?l nagyon sz?knek hatott a tér. Mindezek ellenére szeretem a San Diego-i légkört, a földet és a pályát. Tisztában voltam vele, hogy hol lehet nagyokat hibázni, megpróbáltam elkerülni a csapdákat.
Mit gondolsz a nyakvéd?r?l? Mindenk? err?l beszél most.
Még nem próbáltam ki. Egyet elküldettem Floridába, hogy ezen a héten tesztelhessem. Ez egy olyan dolog, amit feltétlen ki kell, hogy próbálj, és ha beválik, használni kell! Hiszek benne, tényleg. Halottam olyan dolgokat, miszerint én azt mondtam, hogy nem fogom kipróbálni és ellenzem a dolgot. Ez hülyeség, ilyet én soha nem mondtam.
Köszi Chad, találkozunk keleten!
Már alig várom!
Legutóbbi hozzászólások