Hirdetés
Kezdőoldal Magazin Robogni kezd az Államok népe

Robogni kezd az Államok népe

Hirdetés

Globálisan szöknek föl az üzemanyagárak, egyesek máris világraszóló energiaválságot vizionálnak, mások betudják az egészet átmeneti mizériának, spekulatív árfelverésnek. Akárhogy is, a fosszilis energiahordozókért egyre többet kell kifizetniük a polgároknak – nem csak nálunk, és nem csak Európában. Bár az Államokban még mindig lényegesen olcsóbb a tankolás, a friss New York-i hírek arról számolnak be, hogy a robogóeladási statisztikák 25%-os növekedést mutatnak 2008 els? negyedévében. A gyártók vezérképviseleteinek szövetsége egyértelm?en a benzinárak elszabadulásának tudják be a piaci áttörést, amit – lássuk be – puszta marketingeszközökkel aligha érhettek volna el.

Jót tesz tehát az eladásoknak az energiakrízis. A robogózás sosem vonzott széles tömegeket az USÁ-ban. Az els? kísérlet a termékek bevezetésére totális kudarchoz vezetett: megpróbálták az Öreg Kontinensen bevált séma alapján a hatékony városi közlekedés lehet?ségét eladni, na, err?l az amerikai fogyasztónak más elképzelései vannak. A második csatát is elbukták a keresked?k, amikor megkísérelték a retró életérzésre felépíteni a reklámstratégiát. Negatív. Most a takarékossággal hozakodnak el?: és el?ször a piac történetében úgy t?nik, beválik a terv. Takaríts meg id?t és pénzt, juss el gyorsan lakhelyedt?l a munkáig alacsony rezsivel – nagyjából ez az üzenet. Teljesen váratlanul ért mindenkit, hogy a dolog m?ködik. Ki hitte volna, hogy egyszer ez lesz az amerikai munkavállaló középosztály zászlajára írva? Az ottani nagy példányszámú napilapok kiemelt helyen foglalkoznak a témával, jelenti washingtoni tudósítónk, nem egy esetben megszólaltatva az ‘állampolgárt’ – akit ugyan sosem vonzott a két kerék, most mégis meggondolta magát, mert mégiscsak száz mérföldet tud menni egy gallonnal.