EST. 2002

Roehr: 286 Nm az e-Superbike-ból

Alaposan megosztotta az embereket a Roehr Motorcycles széles körben tavaly év elején bemutatott munkája, ami nem más volt, mint egy 1250SC névre hallgató sportmotor a Harley-Davidson V-Rodjának 180 lovas kéthengeresével, az európai ízlésvilággal sokhelyütt szembemen? megoldásokkal. No de hát a Roehr egy amerikai motorkerékpár-gyártó, ennélfogva célja egyáltalán nem az európai érzékek tüzelése.

Lehet sok mindent mondani a HD-blokkos sportolóról, lehet plágiummal is vádolni, de azt tényszer?en kell rögzítenünk, hogy a figyelmet sikerült maga felé irányítania a Roehr m?helynek ezzel a modellel. A pályán elért körid?k pedig kell?képpen érettnek bizonyultak ahhoz, hogy megálmodják a következ? lépcs?t, ami a környezetbarátság és a zéróemisszió jegyében egy e-Superbike lesz. Az el?zetes tervek szerint a versenyre hangolt motor 96 LE körüli teljesítménye mellé 286 Nm-es nyomatékmennyiség lesz kinyerhet? a 10 kWh-s, lítium/vasfoszfát-telepekb?l.

Az országúti modell ennél egy (na jó, két) fokkal nyugodtabb lesz, 48 LE-s teljesítménnyel és 146 Nm-es forgatónyomatékkal (lényegében ugyanazzal, de 6 kWh-ra csendesített akkumulátor-csomaggal). Az éles bemutatkozásra valamikor év közben kerülhet sor, nagy valószín?séggel az US TTXGP-n, amit a Man szigeti ‘zöldtété’ mintájára rendeznek meg az Egyesült Államokban az alternatív energiával hajtott, károsanyagot ki nem bocsátó motorkerékpárok számára. A Roehr aztán szeretné meghódítani Európát is (vagy legalább a Csatornát) egy Man-TTXGP részvétellel.

ugrás fel