EST. 2002

Rossi – Alice

Télutó, tavaszel? nemcsak a világbajnoki felkészülés,
de hagyományosan a pilóták promóciós- és reklámtevékenységeinek ideje is
.

Mi is beszámoltunk Edwards filmpremierjér?l, Biaggiról, a leggyorsabb
spanyol postásról illetve nemrég a meztelenül pózoló, fess Gibernau-ról. Az
idei reklámtermés talán legnagyobb vihart kavart szpotja azonban Valentino Rossi
(tudjátok, az ötszörös világbajnok, akir?l minden nap szól legalább egy magazinhírünk)
és Alice nevéhez f?z?dik.

A kisfilm az olasz Telecom ADSL-szolgáltatását népszer?síti, a publicizálandó
szolgáltatásban tehát nincs semmi megbotránkoztató. Az anyag azonban annyira
vadra sikerült, hogy legel?ször a közúti rend?rség kóstolta be, mondván:
ugyanse kéne az amúgy is épp elég kerge talján tinédzsereket száguldozásra tüzelni,
pláne nem egy olyan közszerepl?nek, aki nemzeti h?s a fiatalok szemében.

De ezután jött csak a feketeleves, az Anica (nemzeti mozgókép- és audiovizuális
szövetség) offenzívája. Az olasz moziipar egyöntet?en a reklámszpot sugárzásának
felfüggesztését kérte. Szerintük a filmanyag azért b?nös, mert koszos és elhagyatott
mozitermeket mutat be, miközben kvázi kalózkodásra szólít fel. A szóban forgó
Internet-reklámban a lepusztult filmszínházak kontrasztjaként egy olyan számítógép
áll, amelyr?l villámgyorsan és ingyen lehet letölteni filmeket, zenét vagy éppen
játékokat: ez így, ebben a formában el is hangzik.

A szövetség meggy?z?dése az, hogy a távközlési társaság "felhívást
intéz a mozik látogatása ellen,
egy illegális magatartás javára – illetve
a szpot – derogáló képet mutat be a filmszínházakról, ezért be kell tiltani."

Az Anica kezdeményezése minden jogi vonalon megindult. Az illetékes
miniszterek, a reklámfilmet sugárzó közszolgálati és kereskedelmi csatornák,
a Telecom Italia elnöke, a médiafelügyelet és a fogyasztóvédelem is megkapta
a szövetség állásfoglalását tartalmazó levelet.

ugrás fel