EST. 2002

Rossi tesztelte a Ferrarit

Valentino Rossi kipróbálta az F2003-as Ferrarit, azt a versenyautót,
amely tavaly megnyerte a Formula-1-es világbajnokságot. Történt mindez Fioranóban,
az olasz istálló privát pályáján, vörös bukósisakban.

A dél-afrikai nyitányt hétvégén megnyer? Doktor els? nekifutásra öt kört
teljesített
, majd rövid pihen?re a boxba vonult. Az intermezzót követ?en
újabb tizenötöt fordult a Ferrarival, a legjobb köreredménye 59 mp körüli,
ami nagyjából három mp-re marad el a pályarekordtól. Ez nagyszer? kezdés
olyan valakit?l, aki életében el?ször ül F1-es kocsiban
.

Sajtóhírek szerint a tesztet Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke szervezte
meg
, Rossi pedig egy korábbi felkérésnek tett eleget. A mutatványból egy
dolog biztosan kiderül: Vale képes bármilyen járm?vel gyorsan menni.

Érdekesek a mostani akció szponzori vonatkozásai is: a vb-címvég? jelenlegi
csapata, a Yamaha ugyanis képviseltetve van az F1-ben (a Toyota által),
f? támogatója, a Gauloises pedig mondani sem kell, közvetlen konkurrense a Ferrarit
pénzel? Marlborónak. Vagyis két lehet?ség adódhat: Rossi (i) vagy teljesen
szabadon dönti el, hogy mihez kezd szabadidejével a MotoGP-versenyeken kívül,
vagy (ii) év végén, ha leszállítja a vb-címet a Yamahának, szabadon átigazolhat
a rivális cigarettamárka által szponzorált együttesek egyikéhez, azaz a Ducatihoz
vagy a Ferrarihoz.

Talán nem véletlen (err?l írtunk már korábban, lásd a Surtees nyomdokain cím?
magazinhírt), hogy a derék Rossifumi mára már szelídebb hangon formál véleményt
Michael Schumacherr?l. Ami az F1-guru Bernie Ecclestone urat illeti,
? pontosan egy ilyen emberr?l álmodik, egy egyéniségr?l a zord gépek
és világában. Ez az olyan sokszor emlegetett emberi tényez? a leglényegesebb
különbség
jelen pillanatban a MotoGP és a Forma-1 között.

Rossiban buzog a szabadságvágy, amióta csak eljött a Hondától; kell?képpen
extravagáns figura ahhoz, hogy megjátssza a négykerek?ek közé történ? átszerz?dést.
Történt már ilyen a sporttörténelemben: a nagy Giacomo Agostini a
Formula Aurora osztályban is indult pilótai pályafutása végén, Mike Hailwood
f?ként a Forma-2-ben volt eredményes, Max Biaggi is tesztelt az F3000-ben.
Mindkét sportágban eleddig egyetlen embernek, az angol John Surtees-nek sikerült
világbajnoki titulust szereznie
: ? az 500cc-s (király-) kategóriában az
MV-vel nyert címet, majd 1964-ben a Ferrarival, már az autók között.

Kis többlet, hogy Rossi már a 125cc, 250cc, 500cc és MotoGP osztályokban is
diadalmaskodott. Ha ezek után a Forma-1-ben is a csúcsra ér, szerkeszt?ségünk
köztéri szobor felállítását fogja kezdeményezni
Budapesten.

ugrás fel