EST. 2002

RVF1000-rel készül a Honda? Nagyon úgy t?nik…

A japán Auto-By magazin közel van a t?zhöz, és többnyire képben is van, ha el?készületben lév? új modellekr?l van szó. Így a legújabb szám címoldalán megjelent V4-es Honda RVF1000 érkezésének hírét is van okunk komolyabban venni, mint egy hétköznapi pletykát.

A motorról el?ször egy Honda szabadalmi kérelem kapcsán hallhattunk, akkor az RC213V-S blokkját láthattuk egy egyel?re ismeretlen, fél-monocoque vázba építve. A Ducati Panigale koncepciójához hasonlóan ebben is a motorblokk jelenti az egyetlen közvetlen kapcsolatot a váznyak és a leng?villa között.

A fél-monocoque változat nyilvánvaló el?nye lenne a sorozatgyártásban, hogy a váz öntvényb?l elkészíthet?, nem szükséges kézzel hegeszteni, mint az RC213V-S-nél. És ha a Honda egyszer már elindult abba az irányba, hogy a MotoGP versenymotor-blokkot utcai használatban is megbízhatóvá és a károsanyag kibocsátási követelményeknek megfelel?vé teszi, akkor érdemes néhány lépéssel tovább mennie, és néhány darabbal többet gyártania, hogy ne csak néhánytíz ultragazdag gy?jt? gy?jteményébe kerülhessen be, ahogy az RC213V-S.

Az új RVF létezését bizonyíthatja az is, hogy a Honda nemrégiben több országban is megújította a védjegyét.

Honda RVF1000

A döntésnek igen kedvez a WSBK-ban 2016-ban történt szabályváltozás, ami szerint az eddiginél is kevesebb legyártott darabszám is elég a homologizációhoz. 2016-tól elég 500 darabot gyártani egy adott motortípusból, hogy az bekerülhessen a WSBK mez?nyébe, és azt is elégséges két részletben, 250-250 darabbal két egymást követ? évben.

Az egyetlen bökken? az ár lehet. A WSBK maximálja az árát azoknak az utcai motoroknak, amikb?l a sorozat versenygépei készülnek. A limit 40 000 euró, ami köszön? viszonyban sincs az RC213V-S-ért jelenleg kért 188 000 eurós árral. Ha a Hondának ezt is sikerül megoldania, és képes lesz az ezres, V4-es motort 40 000 euró (vagyis nagyjából 12 millió forint) alá hozni, akkor a konkurenciának lesz mit?l tartania.

ugrás fel