Szöveg: motorinfo.hu – Fotó: Aprilia
Valenciában nem csak Talma hajtotta a noalei fegyvereket. A gyár Superbike alakulata sem tétlenkedett, két napos tesztprogramjában Shinya Nakano, Marco Simoncelli és Alex Hoffman vitte táncba az új RSV4-et.
Nakano ismerkedésnek szánta ezt a két napot. Most először fog nem japán vassal versenyezni, kellett tehát egy kis idő az áthangolódásra. Meg szériát is vált. Az eddig prototípusokban gondolkozó Nakano itt szembesült először a széria gépek menettulajdonságával.
|
„Meg kell még szokjam a Superbike-ot, mivel teljesen más a menetdinamikája, mint a MotoGP motoroknak. Próbáltam a lehető legtöbb időt kint tölteni a pályán, fontos, hogy legyen egy jó bázis-beállításunk, utána már viszonylag egyszerűbb lesz a továbblépés.”
Shinya nem sajnálta magát, a legjobb körideje 1:35.3-volt, ami három tizeddel lassabb, mint Niel Hodgson 2003-as pályacsúcsa, jól lehet Max Neukirchner 2008-as superpole idejétől (1:33.8) azért jelentős a lemaradás. Nem hibátlan még a masina.
„Rengeteg munka kell még, hogy tökéletesítsük az elektronikát, és a motorféket. Ezzel biztos nem lesz baj, hiszen nagyon jól sikerült az összehangolódás a csapattal, remekül megértjük egymást. Biztos vagyok benne, hogy remekül együtt tudok működni majd a fiúkkal.” – zárta szavait Nakano.
A japán mellett a gyár 250-es világbajnoka, Marco Simoncelli is lehetőséget kapott pár kör erejéig. A motorján jelzésértékű a rajtszám helyén található T-betű, de azért nem vallott szégyent a mikrofonfejű sem. Egy másodperccel lassabb időket motorozott japán márkatársánál, viszont a tapasztaltabb Hoffmant ő verte egy szekundummal jobb körökkel.
„Elképesztő egy motor, teljesen meglepett a gyorsula. Nagyon jól kezelhető a vas, ugyan idegesebb és nehezebb, mint a 250-es gépem, azért egész jól összeszoktam vele.”
Az Aprilia szerelők legnagyobb örömére nem tette lapra a gépet Marco, így talán nyugodtabban várhatják az ünnepeket Noaléban. Nem kell túlórázniuk a motorok újjáépítésével.
Legutóbbi hozzászólások