Az els? dráma a rajtrácson következik be, Leon Camier motorja mondja be az unalmast, a tartalékkal kell elindulnia a boxból, így búcsút intve a jó szereplésnek az els? futamon. El?l Chaca jól l? ki a pole-ból, nyomában árnyékként Biaggi, Rea és Corser. Rea egyszerre csak gondol egyet, és feleleveníti a 2010-es Dutch TT-t: a harmadik körben már vezet a hondás. Hátrébb Haslam esik el, egyúttal Smrz versenyének is vége. Rolfo is bukik, a Kawasaki viszont örülhet Sykes gyors körének, 169 km/órán túli átlagsebességgel.
A Sykes-Laverty összecsapás szépen felhozza Corsert és Fabriziót, eközben Melandri a kilencedik körben nagyot el?z a Trubben-visszafordítóban, megszerezve a hetedik helyet. Jól megy Fabrizio, frissen vezet, jó formában van, bár egy elég kiegyensúlyozatlan motort kell megülnie. A problémákon azonban megkísérel túllendülni az olasz, és csak a rövidtávú feladatra koncentrálni, ami a verseny eme szakában nem más, mint maradni Checa nyakán. Hátulról azonban egy borzasztóan gyors Melandrival kell számolnia (Maciót 299 km/órával mérték be a célegyenesben…), aki a tizennyolcadik körre éri be honfitársát és el?zi meg – sebészi pontossággal betéve a motort a sikán bejáratánál – a negyedik helyért.
Tizennégy célba ér?nk van mindösszesen az els? futamon, szegény Guintoli vétlenül kellett, hogy elessen csapattársa, a cseh Smrz hibája miatt a végén. Rea magabiztosan húzza be az els? versenyt Assenben, Biaggi második, Checa pedig nagyon elégedett a harmadik helyért járó pontmennyiséggel, hiszen a bajnokság szempontjából ez remek a spanyolnak. Fabrizio fejet hajt Melandri el?tt, ezzel együtt számára a suzukis éra legjobb helyezését hozza az els? holland csörte.
A Supersport verseny egy valóságos Odüsszeiának bizonyult idén Assenban: végül Chaz Davies nyerte meg a futamot a ParkinGO csapat Yamahájával a hondása Fabien Foret és kawasakis Broc Parkes el?tt. Nagyon jól szerepelt a magyar legénység, Németh Balázs 11., Tóth Imre 12. helyen ért célba a Team Toth Hungary motorjaival (a csapattól beszámoló kés?bb). A futamot kétszer is piros zászlóval kellett megszakítani, el?bb Sam Lowes, másodjára pedig Lundh és Jerman kegyetlen balesete miatt.
Vasárnap kés? délutánra pedig megvan a második SBK verseny gy?ztese is, aki nem más, mint Carlos Checa. Ez egy szó szerint kibrusztolt gy?zelem volt Max Biaggival szemben, test test elleni, kemény összet?zésekt?l sem mentes küzdelem után, két fantasztikus körrel a végén! Az els? versenyen gy?ztes Rea ezúttal távolból asszisztált, harmadikként állhatott fel a dobogóra. Pedig kissé unalmasan indult, amolyan üldöz?verseny bontakozott ki a kezdést követ?en, a hajrára viszont igazi nyílt sisakos csatává fajultak a dolgok a pályán. Melandri kibukott pár körrel a vége el?tt, így a dobogón kívüliek sorrendje: Leon Camier negyedik, aztán Haslam, Laverty, Fabrizio, Haga, Smrz és Guintoli.
Ezzel a fantasztikus el?adással (az Egyetem nem okozott csalódást idén sem!) Checa már 132 pontos, Biaggi el?zi Melandrit és 89-85 arányban vezet vele szemben az összetettben. Rea a negyedik, 79 pontot gy?jtött.
Legutóbbi hozzászólások