A BMW tíz körön át vezeti az els? futamot, de aztán jön Rea és egy nagyon fontos gy?zelemmel ajándékozza meg a Hondát. És nem az egyetlennel. Az ifjú Jonathan remekül indul, de Corser BMW-je fordul el els?ként a nyitó kanyarban.
Camier jön fel másodiknak a kör végére, Smrz 1′ hátrányt szed össze, aztán Biaggi, Toseland, Halam, Byrne, Vheca és Xaus. Fabrizio 13., Haga 16. helyen a rajtot követ?en – katasztrófa. A második körben Toseland el?zi Biaggit az ötödik helyért. Corser látszólag magabiztosan vezet, a BMW pillanatai ezek, noha nem Troy papa a leggyorsabb a mez?nyben. Tizedek választják el egymástól a motorosokat, remek verseny(ek)nek nézünk elébe annak ellenére, hogy Haslam a hátsó fertályban közlekedik, b? hat-hét tizedeket kap körönként az elejét?l. Camiert Rea és Smrz is el?zik, aztán pár kör elteltével Toseland is.
A kilencedik kör végén Corser még vezet, Rea és Smrz már ott vannak a nyomában, nagyon szorosan. Checa lépdel feljebb és feljebb, gyors kört is fut, el?zi Biaggit. Még egy forduló és kulcsmomentumhoz érkezünk: Rea átveszi a vezetést, tanári módon megy el Corser mellett, aki megpróbál tapadni rá. Ezekben a percekben azonban Toselandet a leginkább érdemes figyelni, hiszen folyamatosan hozza az 1’37 alatti köröket. Jön föl Camier is, el?zi a cseh Smrz srácot, aki gumiproblémákkal szembesül. Az élen így egy négyes csoport halad, mintegy hat tizeden belül. Eközben váratlanul feltámad Biaggi, és ? lesz a leggyorsabb a pályán. Mi megy itt?! A 17. körben Corsert támadja Toseland, sikerrel, majd Camier is behúzza az attakot. Kicsit kés?bb Checa ugyanígy tesz, és ekkor már Biaggi is veszélyezteti a kezdés után sokáig vezet? BMW-st.
Hárommal a vége el?tt Toseland Rea-t támadja, nem semmi harc az övék, könyök a könyök ellen csatáznak kanyarról kanyarra. Aztán a yamahás meg tud lépni, els?. Rea nem hagyja, visszaveszi a vezetést, Camier résen van, hátha nevet? harmadikként sikerre viheti az Apriliát. Ahogy közeledik a célvonal, a csata egyre keményebb és intenzívebb. Rea mindent belead, és egy sz?k fél mp-s el?nyt ki tud motorozni az üldöz?kkel szemben. Már egyedül ?, a végtére hazai pályán versenyz? Ten Kate embere az, aki 1’37 alatt megy, és méterr?l méterre növeli el?nyét. Az utolsó körre már 1′ a fór, ezt aligha lehet behozni. Jonathan nyer, márodik Toseland, aztán Camier, Checa, Corser, Biaggi és a többiek. A gyári ducatisok újabb borzasztó szereplést könyvelhetnek el.
Assen, els? verseny
|
|
1 J. Rea GBR Honda CBR1000RR |
A második verseny hasonló ?rületeket hoz: heten vannak, mint a gonoszok, akik mindenáron nyerni akarnak. És ez csak egyvalakinek sikerülhet – Rea lesz az, az els? futam gy?ztese, Haslam és Toseland el?tt. Megvan a dupla.
Corser papa ráérzett a dolog ízére, a szuperelektronikus S1000RR pedig partner a jó rajtokban – megint el?ként jön el Troy. Rea tapad rá és most nem vár tíz körig, hogy megel?zze, már az els? forduló végén támad – sikerrel. Lanzi és Sykes hamar kiszállnak a küzdelemb?l. Öten libasorban: Rea, Corser, Camier, Haslam és Smrz, aztán kis szünet és JT, Biaggi, Checa a sorrend. A xeroxosok megint pocsékul kezdenek, Fabrizio 12., Haga 14. El?l kezd?dnek a hatalmi harcok, Corser visszaveszi a vezetést, Haslam bedarálja Camiert és feljön harmadiknak. Rea pedig fut egy 1’36’312-t, pályacsúcs.
Sokat persze nem kell várakozni, hogy változzon az állás el?l: Rea vezet immár, Haslam a második, aki belülr?l el?zi Corsert. Heten mennek szépen sorban, mindenki veszélyes, mindenki gyanús. Ugyanakkor nem ebb?l a hetesb?l kerül ki a két leggyorsabb ember a mez?nyben: Fabrizio és Crutchlow hozzák ugyanis a legjobb köröket. Haga viszont kiesik, m?szaki hiba – teljes cs?d.
A nyolcadik körben Corser megint az élen, közte és a kilencedik Carlos Checa között a differencia mindössze egy másodperc. Extázisban a 78 ezer néz? asseni tribünökön: újra hatalmas el?adást látunk az Egyetemen. El?zések, visszael?zések… végeláthatatlanul. Képtelség dokumentálni, reprodukálni – félelmetes. Egy darabig úgy t?nik, hogy bármi lehet a végeredmény, aztán viszont Rea megint rákapcsol és lever egy nagy finálét: három körrel a kockás zászló el?tt a hondásnak van jó 1 mp el?nye Toselanddel szemben. Ráadásul jön Camier, aki támad és el?z, s?t érkezik vele együtt Corser is, aki csak próbálkozik, küls? íven, sikertelenül. Camier rohan, aminek meg is van a böjtje: az els? kerék veszít tapadást épphogy csak ráérve a pálya szélére, a koszon tapadást veszít és a bukótérben fejezi be a második versenyt az apriliás.
Több fordulat már nincs: Rea szállítja a második sikert is a Ten Katének, szerez ötven pontot, Haslam viszont minimalizálja a veszteségeket egy második hellyel, amivel továbbra is stabilan vezeti a bajnoki összetettet. Harmadik JT, akinek két dobogós helyével újra visszatér a mosoly a Yamaha-boxba, negyedik pedig Biaggi egy hajszállal el?zve Corsert, Checát és Smrz-t.
Assen, második verseny
|
|
1 J. Rea GBR Honda CBR1000RR |
Bajnoki pontállás Assen után
|
|
Leon Haslam – 148 pont |
Legutóbbi hozzászólások