EST. 2002

SBK Assen: Rea-dupla az Egyetemen


A BMW tíz körön át vezeti az els? futamot, de aztán jön Rea és egy nagyon fontos gy?zelemmel ajándékozza meg a Hondát. És nem az egyetlennel. Az ifjú Jonathan remekül indul, de Corser BMW-je fordul el els?ként a nyitó kanyarban.

Camier jön fel másodiknak a kör végére, Smrz 1′ hátrányt szed össze, aztán Biaggi, Toseland, Halam, Byrne, Vheca és Xaus. Fabrizio 13., Haga 16. helyen a rajtot követ?en – katasztrófa. A második körben Toseland el?zi Biaggit az ötödik helyért. Corser látszólag magabiztosan vezet, a BMW pillanatai ezek, noha nem Troy papa a leggyorsabb a mez?nyben. Tizedek választják el egymástól a motorosokat, remek verseny(ek)nek nézünk elébe annak ellenére, hogy Haslam a hátsó fertályban közlekedik, b? hat-hét tizedeket kap körönként az elejét?l. Camiert Rea és Smrz is el?zik, aztán pár kör elteltével Toseland is.

A kilencedik kör végén Corser még vezet, Rea és Smrz már ott vannak a nyomában, nagyon szorosan. Checa lépdel feljebb és feljebb, gyors kört is fut, el?zi Biaggit. Még egy forduló és kulcsmomentumhoz érkezünk: Rea átveszi a vezetést, tanári módon megy el Corser mellett, aki megpróbál tapadni rá. Ezekben a percekben azonban Toselandet a leginkább érdemes figyelni, hiszen folyamatosan hozza az 1’37 alatti köröket. Jön föl Camier is, el?zi a cseh Smrz srácot, aki gumiproblémákkal szembesül. Az élen így egy négyes csoport halad, mintegy hat tizeden belül. Eközben váratlanul feltámad Biaggi, és ? lesz a leggyorsabb a pályán. Mi megy itt?! A 17. körben Corsert támadja Toseland, sikerrel, majd Camier is behúzza az attakot. Kicsit kés?bb Checa ugyanígy tesz, és ekkor már Biaggi is veszélyezteti a kezdés után sokáig vezet? BMW-st.

Hárommal a vége el?tt Toseland Rea-t támadja, nem semmi harc az övék, könyök a könyök ellen csatáznak kanyarról kanyarra. Aztán a yamahás meg tud lépni, els?. Rea nem hagyja, visszaveszi a vezetést, Camier résen van, hátha nevet? harmadikként sikerre viheti az Apriliát. Ahogy közeledik a célvonal, a csata egyre keményebb és intenzívebb. Rea mindent belead, és egy sz?k fél mp-s el?nyt ki tud motorozni az üldöz?kkel szemben. Már egyedül ?, a végtére hazai pályán versenyz? Ten Kate embere az, aki 1’37 alatt megy, és méterr?l méterre növeli el?nyét. Az utolsó körre már 1′ a fór, ezt aligha lehet behozni. Jonathan nyer, márodik Toseland, aztán Camier, Checa, Corser, Biaggi és a többiek. A gyári ducatisok újabb borzasztó szereplést könyvelhetnek el.

Assen, els? verseny

1 J. Rea GBR Honda CBR1000RR
2 J. Toseland GBR Yamaha YZF R1 1.106 h.
3 L. Camier GBR Aprilia RSV4 1000 F. 1.249
4 C. Checa ESP Ducati 1098R 1.548
5 T. Corser AUS BMW S1000 RR 2.738
6 M. Biaggi ITA Aprilia RSV4 1000 F. 2.813
7 J. Smrz CZE Ducati 1098R 6.296
8 C. Crutchlow GBR Yamaha YZF R1 12.022
9 S. Byrne GBR Ducati 1098R 12.146
10 N. Haga JPN Ducati 1098R 19.753
11 L. Haslam GBR Suzuki GSX-R1000 22.204
12 T. Sykes GBR Kawasaki ZX 10R 22.282
13 M. Fabrizio ITA Ducati 1098R 22.780
14 S. Guintoli FRA Suzuki GSX-R1000 23.364
15 L. Scassa ITA Ducati 1098R 37.097
16 L. Lanzi ITA Ducati 1098R 39.467
17 C. Vermeulen AUS Kawasaki ZX 10R 46.468
18 M. Baiocco ITA Kawasaki ZX 10R 57.170
19 R. Hayden USA Kawasaki ZX 10R 1’01.634
20 M. Neukirchner GER Honda CBR1000RR 1’04.295


A második verseny hasonló ?rületeket hoz: heten vannak, mint a gonoszok, akik mindenáron nyerni akarnak. És ez csak egyvalakinek sikerülhet – Rea lesz az, az els? futam gy?ztese, Haslam és Toseland el?tt. Megvan a dupla.

Corser papa ráérzett a dolog ízére, a szuperelektronikus S1000RR pedig partner a jó rajtokban – megint el?ként jön el Troy. Rea tapad rá és most nem vár tíz körig, hogy megel?zze, már az els? forduló végén támad – sikerrel. Lanzi és Sykes hamar kiszállnak a küzdelemb?l. Öten libasorban: Rea, Corser, Camier, Haslam és Smrz, aztán kis szünet és JT, Biaggi, Checa a sorrend. A xeroxosok megint pocsékul kezdenek, Fabrizio 12., Haga 14. El?l kezd?dnek a hatalmi harcok, Corser visszaveszi a vezetést, Haslam bedarálja Camiert és feljön harmadiknak. Rea pedig fut egy 1’36’312-t, pályacsúcs.

Sokat persze nem kell várakozni, hogy változzon az állás el?l: Rea vezet immár, Haslam a második, aki belülr?l el?zi Corsert. Heten mennek szépen sorban, mindenki veszélyes, mindenki gyanús. Ugyanakkor nem ebb?l a hetesb?l kerül ki a két leggyorsabb ember a mez?nyben: Fabrizio és Crutchlow hozzák ugyanis a legjobb köröket. Haga viszont kiesik, m?szaki hiba – teljes cs?d.

A nyolcadik körben Corser megint az élen, közte és a kilencedik Carlos Checa között a differencia mindössze egy másodperc. Extázisban a 78 ezer néz? asseni tribünökön: újra hatalmas el?adást látunk az Egyetemen. El?zések, visszael?zések… végeláthatatlanul. Képtelség dokumentálni, reprodukálni – félelmetes. Egy darabig úgy t?nik, hogy bármi lehet a végeredmény, aztán viszont Rea megint rákapcsol és lever egy nagy finálét: három körrel a kockás zászló el?tt a hondásnak van jó 1 mp el?nye Toselanddel szemben. Ráadásul jön Camier, aki támad és el?z, s?t érkezik vele együtt Corser is, aki csak próbálkozik, küls? íven, sikertelenül. Camier rohan, aminek meg is van a böjtje: az els? kerék veszít tapadást épphogy csak ráérve a pálya szélére, a koszon tapadást veszít és a bukótérben fejezi be a második versenyt az apriliás.

Több fordulat már nincs: Rea szállítja a második sikert is a Ten Katének, szerez ötven pontot, Haslam viszont minimalizálja a veszteségeket egy második hellyel, amivel továbbra is stabilan vezeti a bajnoki összetettet. Harmadik JT, akinek két dobogós helyével újra visszatér a mosoly a Yamaha-boxba, negyedik pedig Biaggi egy hajszállal el?zve Corsert, Checát és Smrz-t.

Assen, második verseny

1 J. Rea GBR Honda CBR1000RR
2 L. Haslam GBR Suzuki GSX-R1000 1.942
3 J. Toseland GBR Yamaha YZF R1 3.928
4 M. Biaggi ITA Aprilia RSV4 1000 F. 4.067
5 T. Corser AUS BMW S1000 RR 4.176
6 C. Checa ESP Ducati 1098R 4.525
7 J. Smrz CZE Ducati 1098R 4.682
8 S. Byrne GBR Ducati 1098R 7.698
9 M. Neukirchner GER Honda CBR1000RR 9.903
10 R. Xaus ESP BMW S1000 RR 11.465
11 L. Scassa ITA Ducati 1098R 15.489
12 M. Fabrizio ITA Ducati 1098R 23.604
13 S. Guintoli FRA Suzuki GSX-R1000 29.085
14 C. Vermeulen AUS Kawasaki ZX 10R 35.401
15 M. Baiocco ITA Kawasaki ZX 10R 44.330
16 R. Hayden USA Kawasaki ZX 10R 50.830
17 B. Parkes AUS Honda CBR1000RR 58.819

Bajnoki pontállás Assen után

Leon Haslam – 148 pont
Max Biaggi – 128 pont
Jonathan Rea – 110 pont
Carlos Checa – 103 pont
James Toseland – 86 pont
Noriyuki Haga – 85 pont
Troy Corser – 68 pont
Sylvain Guintoli – 55 pont
Michel Fabrizio – 53 pont
Cal Crutchlow – 49 pont
Leon Camier – 48 pont
Shane Byrne – 48 pont
Jakub Smrz – 38 pont
Lorenzo Lanzi – 26 pont
Ruben Xaus – 25 pont

ugrás fel