Végre megkezd?dött a körözés, a vébé prel?dje Phillip Islanden – ahová hosszú út vezetett a csapatok számára, de még hosszabbra nyúlik ottani tartózkodásuk, hiszen jöv? hétvégén a fest? szépség?, ámde széls?séges id?járásáról hírhedett pálya ad helyszínt a világbajnokság els? versenyeinek 2010-ben. A motorosok feladata tehát a rendelkezésre álló viszonylag kevés id? alatt maximálisan felkészülni saját technikájukból a körülményekhez igazítva azt, meg amennyire lehet, megismerkedni a helyi viszonyokkal.
Minden csapat ott van Ausztráliaban, vagyis majdnem mindegyik: a tavaly még egy hajóban evez? Parkes és Tamada hiányoznak csupán, el?bbi sérülése miatt (Josh Brookes helyettesíti), utóbbi viszont a friss hús Pro Ride csapat aggasztó szervezési hiányosságai végett – azt beszélik, hogy csak Portugáliában kapcsolódnak be a körforgásba, ami nem a legjobb ómen.
Egy régi-új yamahás: meglesz-e a h?n áhított versenyképesség?
Sok kérdésre választ kaphatunk a hétvégi (vasárnap és hétf?n) zajló tesztelésen, persze a lényeg úgyis az els? éles futamokon lesz látható. Egyike a nagy kérdéseknek, hogy a Yamaha képes lesz-e ugyanazon a h?fokon égni, mint a MotoGP-be távozott, címvéd? Ben Spesszel a fedélzeten. Hogy mire mennek az újak: a Davide Tardozzi dirigálta gyári BMW csapat mellett most már láthatjuk a Reitwagen privát alakulatot Andrew Pittel és Roland Resch-sel. Hogy mennyire kincstári az optimizmus a Kawasaki részér?l: a Vermeulen-Sykes felállás veretesnek t?nik, Akashi új felfüggesztéseket küldött, a többi majd kiderül. Itt is számolunk egy privát gárdával, a nem akármilyen rutint felvonultató Pedercini-legénységgel (Baiocco, Hayden). További kérdés, mondjuk úgy, hogy a jelen teszteken túlmutatóan, hogy a Suzuki és a Honda képes lesz-e visszaérni a csúcsra: rajta lesznek, az biztos. Az Aprilia egyértelm?en Biaggira épít, meg persze a nemzeti trikolorba öltöztetett négynehgeresre. Kiderül továbbá, hogy a Ducatin belül mennyi borsot törnek Checáék (Althea Racing) az átszervezett hátter?, de változatlanul Hagával és Fabrizióval kiálló gyáriak orra alá. Az els? tesztnapon a spanyol volt a leggyorsabb…
Els? nap: Checa az élen!
…merthogy megmondta, hogy nagy formában van, és Phillip Islanden ezt újfent bizonyítja. Jó kilencven kört tett meg Checa papa, és egy tizedre közelítette Corser körrekordját, illetve kilencre a valaha Phillip Islanden mért leggyorsabb fordulót, amit Regis Laconi jegyez. Michel Fabriziónak majdnem sikerült elhappolnia a virtuális pole-t, remek tempóban halad az olasz. Leon Haslam már reggel megfutotta azt a körét, ami a harmadik helyig emelte az összetettben, így is megel?zve a szintén délel?tti eredménnyel negyedik Nori Hagát.
Checa egyel?re leny?göz?
Mutatja magát Jonathan Rea a Hondával, 1’3-at javít napon belül. Egyel?re az utolsó pályaszektorban van még mit csiszolnia. Checa csapattársa, az angol Byrne fél mp-t faragott le délutánra, hatodik a hondás Neukirchner el?tt.
Max Biaggi is javít, négy tizedet – nyolc a lemaradása az elejéhez képest. Camier csak huszadik, de azért még ne temessük: 1’9 a hátránya igaz, de most ment el?ször a pályán és nem ismeri a motort – dicsérjük inkább a szorgalmát, hiszen ? robotolt a legtöbbet, 98 kört abszolvált.
Corserék hamar elkapják majd a ritmust Tardozzi maestro szerint
A yamahások egyel?re nem túl meggy?z?ek: Toseland épphogy nincs a top tízben, Crutchlow tizenötödik, és esett is. Javuló tendenciát mutatnak a kawások is, akik nagyon fogadkoztak az esemény el?tt (Vermeulen igen kiegyenlített mez?nyr?l beszél és szerinte legalább tizenöten pályáznak a Phillip Island-i verseny megnyerésére – a kérdés csak az, tesszük hozzá némi malíciával, hogy ? köztük lesz-e). Sykes majd’ egy mp-t hozott önmaga idejéb?l napon belül, Vermeulen négy tizednyire elmarad társától, ami kisebb meglepetés. Az nem meglepetés, hogy a mez?ny második felében evezgetnek a BMW-sek: Corser azért javulgat, Xaus szintén próbálkozik, bár egy kicsúszás nehezítette dolgát. Folyt. köv.
Els? tesztnap, eredmények
|
|
1 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 1’31.959 |
Legutóbbi hozzászólások