EST. 2002

SBK: ausztrál hetek

Végre megkezd?dött a körözés, a vébé prel?dje Phillip Islanden – ahová hosszú út vezetett a csapatok számára, de még hosszabbra nyúlik ottani tartózkodásuk, hiszen jöv? hétvégén a fest? szépség?, ámde széls?séges id?járásáról hírhedett pálya ad helyszínt a világbajnokság els? versenyeinek 2010-ben. A motorosok feladata tehát a rendelkezésre álló viszonylag kevés id? alatt maximálisan felkészülni saját technikájukból a körülményekhez igazítva azt, meg amennyire lehet, megismerkedni a helyi viszonyokkal.

Minden csapat ott van Ausztráliaban, vagyis majdnem mindegyik: a tavaly még egy hajóban evez? Parkes és Tamada hiányoznak csupán, el?bbi sérülése miatt (Josh Brookes helyettesíti), utóbbi viszont a friss hús Pro Ride csapat aggasztó szervezési hiányosságai végett – azt beszélik, hogy csak Portugáliában kapcsolódnak be a körforgásba, ami nem a legjobb ómen.

Egy régi-új yamahás: meglesz-e a h?n áhított versenyképesség?

Sok kérdésre választ kaphatunk a hétvégi (vasárnap és hétf?n) zajló tesztelésen, persze a lényeg úgyis az els? éles futamokon lesz látható. Egyike a nagy kérdéseknek, hogy a Yamaha képes lesz-e ugyanazon a h?fokon égni, mint a MotoGP-be távozott, címvéd? Ben Spesszel a fedélzeten. Hogy mire mennek az újak: a Davide Tardozzi dirigálta gyári BMW csapat mellett most már láthatjuk a Reitwagen privát alakulatot Andrew Pittel és Roland Resch-sel. Hogy mennyire kincstári az optimizmus a Kawasaki részér?l: a Vermeulen-Sykes felállás veretesnek t?nik, Akashi új felfüggesztéseket küldött, a többi majd kiderül. Itt is számolunk egy privát gárdával, a nem akármilyen rutint felvonultató Pedercini-legénységgel (Baiocco, Hayden). További kérdés, mondjuk úgy, hogy a jelen teszteken túlmutatóan, hogy a Suzuki és a Honda képes lesz-e visszaérni a csúcsra: rajta lesznek, az biztos. Az Aprilia egyértelm?en Biaggira épít, meg persze a nemzeti trikolorba öltöztetett négynehgeresre. Kiderül továbbá, hogy a Ducatin belül mennyi borsot törnek Checáék (Althea Racing) az átszervezett hátter?, de változatlanul Hagával és Fabrizióval kiálló gyáriak orra alá. Az els? tesztnapon a spanyol volt a leggyorsabb…


Els? nap: Checa az élen!

…merthogy megmondta, hogy nagy formában van, és Phillip Islanden ezt újfent bizonyítja. Jó kilencven kört tett meg Checa papa, és egy tizedre közelítette Corser körrekordját, illetve kilencre a valaha Phillip Islanden mért leggyorsabb fordulót, amit Regis Laconi jegyez. Michel Fabriziónak majdnem sikerült elhappolnia a virtuális pole-t, remek tempóban halad az olasz. Leon Haslam már reggel megfutotta azt a körét, ami a harmadik helyig emelte az összetettben, így is megel?zve a szintén délel?tti eredménnyel negyedik Nori Hagát.

Checa egyel?re leny?göz?

Mutatja magát Jonathan Rea a Hondával, 1’3-at javít napon belül. Egyel?re az utolsó pályaszektorban van még mit csiszolnia. Checa csapattársa, az angol Byrne fél mp-t faragott le délutánra, hatodik a hondás Neukirchner el?tt.

Max Biaggi is javít, négy tizedet – nyolc a lemaradása az elejéhez képest. Camier csak huszadik, de azért még ne temessük: 1’9 a hátránya igaz, de most ment el?ször a pályán és nem ismeri a motort – dicsérjük inkább a szorgalmát, hiszen ? robotolt a legtöbbet, 98 kört abszolvált.

Corserék hamar elkapják majd a ritmust Tardozzi maestro szerint

A yamahások egyel?re nem túl meggy?z?ek: Toseland épphogy nincs a top tízben, Crutchlow tizenötödik, és esett is. Javuló tendenciát mutatnak a kawások is, akik nagyon fogadkoztak az esemény el?tt (Vermeulen igen kiegyenlített mez?nyr?l beszél és szerinte legalább tizenöten pályáznak a Phillip Island-i verseny megnyerésére – a kérdés csak az, tesszük hozzá némi malíciával, hogy ? köztük lesz-e). Sykes majd’ egy mp-t hozott önmaga idejéb?l napon belül, Vermeulen négy tizednyire elmarad társától, ami kisebb meglepetés. Az nem meglepetés, hogy a mez?ny második felében evezgetnek a BMW-sek: Corser azért javulgat, Xaus szintén próbálkozik, bár egy kicsúszás nehezítette dolgát. Folyt. köv.

Els? tesztnap, eredmények

1 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 1’31.959
2 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 1’32.349
3 91 Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 1’32.484
4 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 1’32.518
5 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 1’32.544
6 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 1’32.671
7 76 Neukirchner M. (GER) Honda CBR1000RR 1’32.735
8 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 1000 F. 1’32.832
9 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 1’32.912
10 57 Lanzi L. (ITA) Ducati 1098R 1’32.979
11 52 Toseland J. (GBR) Yamaha YZF R1 1’33.135
12 50 Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R1000 1’33.190
13 66 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX 10R 1’33.222
14 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 1’33.299
15 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R1 1’33.444
16 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 1’33.498
17 77 Vermeulen C. (AUS) Kawasaki ZX 10R 1’33.648

18 88 Pitt A. (AUS) BMW S1000 RR 1’33.699
19 25 Brookes J. (AUS) Honda CBR1000RR 1’33.710
20 2 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 1000 F. 1’33.852
21 123 Resch R. (AUT) BMW S1000 RR 1’34.361
22 31 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR 1’35.260

23 15 Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R 1’36.087
24 95 Hayden R. (USA) Kawasaki ZX 10R 1’36.155

ugrás fel