Szakadó es? fogadta a Superbike Ausztrál Nagydíját: a bemelegítés során az eladdig halovány teljesítményt nyújtó Noriyuki Haga másfél másodpercet adott mindenkinek. Aztán alábbhagyott a csapadék, feltámadt a szél és egy szempillantás alatt száradt föl a Phillip Island-i pálya borítása. A meg-meger?söd? légáramlatok nehézzé, kiszámíthatatlanná tették a vezetést, ennek jegyében telt az egész verseny. A legnagyobb feladatot a gyors kanyarok jelentették, ott ugyanis nagy küzdelem árán lehetett csak ellen?rzés alatt tartani a motorokat.
A Suzuki Alstare pilótakett?se gy?zelmét hozta az els? menet. Troy Corser rögvest az élre állt és vezet? helyét meg is tartotta a leintésig. Az els? sorból, negyedik id?vel rajtolt ausztrál monológja volt a futam, még csapattársa, Yukio Kagayama sem talált fogást rajta, meg kellett elégednie a második pozícióval. A japán egyébként nagyon csúnyát bukott a délel?tti vizes warm-up során.
A GSX-R, nem túlzás, megette a konkurenciát. Jól kezdett a Yamaha is Pitt révén, de az ötödik sorból indult Haga is nyolcadik volt már az els? id?mér? pontnál és hihetetlen módon negyedik az els? kör befejeztekor.
Mindazonáltal a szárazon nem tudott nagy tempót menni Nori, az els?k dolgába nem volt képes beleszólni. S?t a tizenkettedik körben utolérte a
végzet: elektromos meghibásodás miatt (amit okozhatott a reggeli nedvesség
is) kénytelen volt feladni a versenyt: a saját boxáig még éppen el tudott gurulni az R1. Pitt jó ideig tartotta a harmadik helyet, de a végjátékban már nem tudta tartani Vermeulen és Neukirchner Hondáit, s?t márkatársát, Norick Abét sem. Két körrel a kockás zászló el?tt Pitt visszael?zte Abét, ezzel eld?lt a belharc az ötödik helyért.
A Honda-duett gondoskodott az izgalmakról az utolsó körben: a német Neukirchner megpróbált bels? íven elmenni Vermeulennek, a két motor össze is ért, de az ausztrál ügyesen zárta a kaput, a következ? kanyarokban pedig már övé volt az ideális ív – ezzel megszerezte az évad els? dobogós pozícióját.
A Ducati elsüllyedt: a legjobb 999F05 Laconié a hetedik helyen. James Toselandet egyértelm?en nehézségek gyötrik, az angol azért harcolt, hogy legalább pontot tudjon szerezni az els? versenyen. ‘A szél borzasztó er?s volt, a nagy kanyarban öt alkalommal vesztettem el a tapadást úgy, hogy azt hittem, elesek. Vissza kellett vennem, különben nem értem volna el a célig’ mondta a cím véd?je.
Els? verseny, végeredmény
Versenyz? neve
|
Motor
|
|
1.
|
Corser Troy
|
Suzuki
|
2.
|
Kagayama Yukio
|
Suzuki
|
3.
|
Vermeulen Chris
|
Honda
|
4.
|
Neukirchner Max
|
Honda
|
5.
|
Pitt Andrew
|
Yamaha
|
6.
|
Abe Norick
|
Yamaha
|
7.
|
Laconi Régis
|
Ducati
|
8.
|
Muggeridge Karl
|
Honda
|
9.
|
Walker Chris
|
Kawasaki
|
10.
|
Bussei Giovanni
|
Kawasaki
|
11.
|
Gimbert Sébastien
|
Yamaha
|
12.
|
Sanchini Mauro
|
Kawasaki
|
13.
|
Clementi Ivan
|
Kawasaki
|
14.
|
Toseland James
|
Ducati
|
15.
|
Stroud Andrew
|
Suzuki
|
Legutóbbi hozzászólások