Remekbeszabott versenyekkel indul a 2010-es szezon: Ausztráliában Leon Haslam és Carlos Checa végeznek a futamok élén, mindkétszer dobogóra áll Michel Fabrizio, de az els?szezon botladozásainak fényében Haga is elégedett lehet a harmedik és az ötödik hellyel. Az els? felvonásban kihullanak a yamahások, a második a Kawasaki drámáját hozza. A Supersportban Laverty felépíti versenyét és gy?z Lascorz és Sofouglu el?tt. –
Két lélegzetelállító versenyen vagyunk túl, és elmondhatjuk: méltó a 2010-es SBK-nyitány az elvárásainkhoz, teljesült a vágyunk és minden kerek: izgalmas versenyek, meglep? – de nem meghökkent? – eredmények. Két olyan motoros nyer Phillip Islanden, akik halovány 2009-et tudnak maguk mögött: Leon Haslam a semmib?l nyeri meg az els? futamot, az el?szezon alapján persze mutattak jelek afelé, hogy jó lesz az Alstare Suzuki GSX-R-e, de ugyan, ki tett volna akár egy ötforintost is Haslam gy?zelmére mondjuk egy hónappal, vagy akár egy héttel ezel?tt? Jó a Suzuki, és jók a Ducatik is, akik – amint a mellékelt ábra is mutatja – nem silányítják házibajnoksággá a hét márka versengését. Jók, de mégsem a gyári egység viszi gy?zelemig: Carlos Checa rázza meg ismét magát 37 esztend?sen.
Négy ezredmásodperc. Kevesebb id? egy szempillantásnál, kevesebb, mint amit elménk egyáltalán elképzelni bír. Szinte semmi. Mégis, mivel a motorversenyzés végtére is egy objektív m?faj, dönt? különbség. Leon Haslam Suzukija és Michel Fabrizio Ducatija között ennyi, négy ezred volt a különbség a befutónál.
‘Ez volt életem legszebb gy?zelme’ – mondta a katalán, aki tényleg tanári módon ment: ez volt harmadik sikere a sorozatban, kétszer a Hondával volt eredményes 2008-ban, az Egyesült Államokban. Taktikus és rutinos. Fabrizio szívós ellenfél lesz, de egyel?re még elmarad a mostani gy?z?kt?l, 36 pontot szerez így is, és 9-cel marad el az elejét?l, ami jó eredmény azért. Biagginak 19-cel kell megelégedie, a versenyen ismét szembesülve az elmúlt napok problematikájával: egyenesben verhetetlen a V4, de amúgy még össze kell szoknia Maxnak a motorral. ‘Itt sosem megyünk jól’ – értékelt gyorsan még lelépés el?tt. És valóban: tavaly 11. és 15. hely volt a mérleg. Fog még szárnyalni az Alitalia-Aprilia.
És a többiek? Rea hibákkal tüzdeli fellépését, 23 pontot szerez önmagának és a Hondának, a yamahások bosszankodhatnak, mert az els? versenyen mintha átok ült volna a hangvillásokon, Toseland és Crutchlow eséseiért nagy kár. A BMW levadászik egy hetedik helyet Corser révén, Xausnak viszont illene elgondolkodnia, mit?l bukott négyszer három nap alatt. Resch alaposan összetöri magát, az els? vizsgálatok szerint agyrázkódást szenvedett. A Kawasaki három pontot tesz a zsákba Sykes, nullát Vermeulen révén: a versenyz?k újak, a gondok a régiek.
Bekezdtek a hatszázasok is: a Supersport géposztályban ír gy?zelem születik Eugene Laverty révén, aki végig ura a helyzetnek. Miután Massimo Roccoli motorjából olaj került a pályára a kettes kanyarban rögtön a harmadik körben, a versenyt újra kellett indítani.
Laverty magabiztosan szerezte meg pályafutása ötödik sikerét. Dobogón Lascorz a Kawasakival és a megszakítás el?tt kétszer is eles? Sofouglu szintén CBR-rel, Salom pedig jó egy negyedik helyre a Triumph Daytonával.
Phillip Island – eredmények
|
|
1 91 Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 34’13.435 (171,442 kph) Második verseny 1 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 34’16.428 (171,192 kph)
|
Legutóbbi hozzászólások