EST. 2002

SBK Ausztrál Nagydíj: Haslam nyeri az els?t, Checa a másodikat


Remekbeszabott versenyekkel indul a 2010-es szezon: Ausztráliában Leon Haslam és Carlos Checa végeznek a futamok élén, mindkétszer dobogóra áll Michel Fabrizio, de az els?szezon botladozásainak fényében Haga is elégedett lehet a harmedik és az ötödik hellyel. Az els? felvonásban kihullanak a yamahások, a második a Kawasaki drámáját hozza. A Supersportban Laverty felépíti versenyét és gy?z Lascorz és Sofouglu el?tt. –

Két lélegzetelállító versenyen vagyunk túl, és elmondhatjuk: méltó a 2010-es SBK-nyitány az elvárásainkhoz, teljesült a vágyunk és minden kerek: izgalmas versenyek, meglep? – de nem meghökkent? – eredmények. Két olyan motoros nyer Phillip Islanden, akik halovány 2009-et tudnak maguk mögött: Leon Haslam a semmib?l nyeri meg az els? futamot, az el?szezon alapján persze mutattak jelek afelé, hogy jó lesz az Alstare Suzuki GSX-R-e, de ugyan, ki tett volna akár egy ötforintost is Haslam gy?zelmére mondjuk egy hónappal, vagy akár egy héttel ezel?tt? Jó a Suzuki, és jók a Ducatik is, akik – amint a mellékelt ábra is mutatja – nem silányítják házibajnoksággá a hét márka versengését. Jók, de mégsem a gyári egység viszi gy?zelemig: Carlos Checa rázza meg ismét magát 37 esztend?sen.

Négy ezredmásodperc. Kevesebb id? egy szempillantásnál, kevesebb, mint amit elménk egyáltalán elképzelni bír. Szinte semmi. Mégis, mivel a motorversenyzés végtére is egy objektív m?faj, dönt? különbség. Leon Haslam Suzukija és Michel Fabrizio Ducatija között ennyi, négy ezred volt a különbség a befutónál.

‘Ez volt életem legszebb gy?zelme’ – mondta a katalán, aki tényleg tanári módon ment: ez volt harmadik sikere a sorozatban, kétszer a Hondával volt eredményes 2008-ban, az Egyesült Államokban. Taktikus és rutinos. Fabrizio szívós ellenfél lesz, de egyel?re még elmarad a mostani gy?z?kt?l, 36 pontot szerez így is, és 9-cel marad el az elejét?l, ami jó eredmény azért. Biagginak 19-cel kell megelégedie, a versenyen ismét szembesülve az elmúlt napok problematikájával: egyenesben verhetetlen a V4, de amúgy még össze kell szoknia Maxnak a motorral. ‘Itt sosem megyünk jól’ – értékelt gyorsan még lelépés el?tt. És valóban: tavaly 11. és 15. hely volt a mérleg. Fog még szárnyalni az Alitalia-Aprilia.

És a többiek? Rea hibákkal tüzdeli fellépését, 23 pontot szerez önmagának és a Hondának, a yamahások bosszankodhatnak, mert az els? versenyen mintha átok ült volna a hangvillásokon, Toseland és Crutchlow eséseiért nagy kár. A BMW levadászik egy hetedik helyet Corser révén, Xausnak viszont illene elgondolkodnia, mit?l bukott négyszer három nap alatt. Resch alaposan összetöri magát, az els? vizsgálatok szerint agyrázkódást szenvedett. A Kawasaki három pontot tesz a zsákba Sykes, nullát Vermeulen révén: a versenyz?k újak, a gondok a régiek.

Bekezdtek a hatszázasok is: a Supersport géposztályban ír gy?zelem születik Eugene Laverty révén, aki végig ura a helyzetnek. Miután Massimo Roccoli motorjából olaj került a pályára a kettes kanyarban rögtön a harmadik körben, a versenyt újra kellett indítani.

Laverty magabiztosan szerezte meg pályafutása ötödik sikerét. Dobogón Lascorz a Kawasakival és a megszakítás el?tt kétszer is eles? Sofouglu szintén CBR-rel, Salom pedig jó egy negyedik helyre a Triumph Daytonával.

Phillip Island – eredmények


Els? verseny

1 91 Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 34’13.435 (171,442 kph)
2 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 0.004
3 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 0.769
4 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 10.201
5 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 1000 F. 10.782

6 50 Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R1000 11.079
7 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 11.208
8 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 16.522
9 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 20.291
10 57 Lanzi L. (ITA) Ducati 1098R 26.352
11 2 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 1000 F. 29.775

12 76 Neukirchner M. (GER) Honda CBR1000RR 30.155
13 66 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX 10R 31.951
14 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 31.957
15 88 Pitt A. (AUS) BMW S1000 RR 55.082
16 31 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR 1’10.932

17 15 Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R 1’11.237
18 95 Hayden R. (USA) Kawasaki ZX 10R 1’17.357
19 25 Brookes J. (AUS) Honda CBR1000RR
RET 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R1
RET 77 Vermeulen C. (AUS) Kawasaki ZX 10R
RET 52 Toseland J. (GBR) Yamaha YZF R1

Második verseny

1 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 34’16.428 (171,192 kph)
2 91 Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 0.307
3 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 0.434
4 50 Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R1000 0.837
5 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 3.453
6 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 11.530
7 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 12.026
8 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 1000 F. 13.068

9 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R1 14.401
10 52 Toseland J. (GBR) Yamaha YZF R1 14.707
11 2 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 1000 F. 14.743
12 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 14.851
13 57 Lanzi L. (ITA) Ducati 1098R 15.143
14 25 Brookes J. (AUS) Honda CBR1000RR 30.947

15 88 Pitt A. (AUS) BMW S1000 RR 41.855
16 76 Neukirchner M. (GER) Honda CBR1000RR 48.844

17 31 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR 1’06.866
18 95 Hayden R. (USA) Kawasaki ZX 10R 1’07.751
RET 15 Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R
RET 66 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX 10R
RET 77 Vermeulen C. (AUS) Kawasaki ZX 10R
RET 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R


Supersport


1 50 Laverty E. (IRL) Honda CBR600RR 33’37.836 (166,536 kph)
2 26 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-6R 4.359
3 54 Sofuoglu K. (TUR) Honda CBR600RR 4.500
4 25 Salom D. (ESP) Triumph Daytona 675 11.779
5 99 Foret F. (FRA) Kawasaki ZX-6R 17.266
6 55 Roccoli M. (ITA) Honda CBR600RR 25.034
7 127 Harms R. (DEN) Honda CBR600RR 27.834
8 40 DiSalvo J. (USA) Triumph Daytona 675 30.102

9 117 Praia M. (POR) Honda CBR600RR 31.931
10 4 Rea G. (GBR) Honda CBR600RR 31.991
11 37 Fujiwara K. (JPN) Kawasaki ZX-6R 40.552

12 7 Davies C. (GBR) Triumph Daytona 675 40.556
13 16 Charpentier S. (FRA) Triumph Daytona 675 1’28.553

14 33 Cazzola P. (ITA) Honda CBR600RR
15 9 Dell’Omo D. (ITA) Honda CBR600RR
RET 51 Pirro M. (ITA) Honda CBR600RR

RET 5 Lundh A. (SWE) Honda CBR600RR

ugrás fel