A nyitónagydíj hétvégéje megkezd?dött, pályán és pályán kívül egyaránt. A sajtóteremben Paolo Ciabatti, a Superbike ügyvezet?je magyarázta az SBK f?bb szabályváltozásait az idei szezonra. Apróságok, de fontosak lehetnek, nem baj, ha képben vagyunk.
Kezd?dik az es?szabályokkal. Ha a Superpole id?mér? alatt elered az es?, függetlenül attól, hogy melyik eliminációs fázisban tart az edzés, tíz perces szünet következik, amit húsz perces edzéslehet?ség követ a versenyz?knek. Ez alatt a húsz perc alatt nincs hivatalos id?mérés, ez nem kieséses szakasz. Ha verseny közben az els? három körben kezd el esni, el?lr?l kezd?diki a futam. Ha a táv kétharmadén belül, akkor annyi körre indítják újra a viadalt, ahogy kör még hátravolt a leintésnél, a versenyz?k az utolsó teljesített kör sorrendjében állnak föl újra a rajtrácsra.
Megsz?nik az „öt perces szabály”, ami arra kényszerítette a versenyz?ket, hogy esés után öt percen belül érjenek vissza a boxba. A motorosok az új szezontól nyugodtabban intézhetik a pit lane-re való visszatérést. Sikán átvágásakor nem lesz semmiféle büntetés, de a jogtalanul szerzett pozícióel?nyt vissza kell adni – ugyanez fog vonatkozni a sárga zászló hatálya alatt történ? el?zésnél, nem jár tehát boxutcán áthajtásos (ride through) büntetés, de a megel?zött(ek)et vissza kell engedni. Végül, de nem utolsósorban az egymotoros szabály. Minden versenyz?nek egy motorkerékpár áll rendelkezésére, de két vázzal. Szükség esetén egy harmadik váz bevonható.
Legutóbbi hozzászólások