Biagginak a pénteki villanás, a szombati Superpole után vasárnap is kijön a lépés Monzában: az els? versenyt ha borzasztó nehezen is, de nyeri. ‘Ha még egy kör lett volna, akkor nincs meg’ – az apriliás veterán Kalóz számára jó hír, hogy nem volt még egy kör, Toseland és Crutchlow folyamatos támadásainak a kockás zászló vetett véget.
A stratégia egyszer? volt: meglépni az elején, és amennyire lehet, menedzselni a kimotorozott el?nyt. A forgatókönyvbe tökéletesen illik a rajt: Max eljön els?ként, mögötte Haslam, Corser és Fabrizio, az els? kör végén egy tizednyi az el?ny a meglehet?sen szívós Haslammal szemben, az üldöz?k azonban tisztes távolban vannak már ekkor.
Másodszor érkeznek a hosszú egyenes után a Parabolicába, Haslam megpróbál kibújni, de a végsebességben verhetetlen Aprilia nem sok teret enged: 328 km/óra ekkor, és ez csak a kezdet. Mint kés?bb kiderül, még szinte tartalékon mennek a srácok az elején, nagyjából egy másodpercre szakítják le a Toseland, Crutchlow, Fabrizio összetétel? bolyt, akik mind-mind megel?zik Corsert. Haslam a kör végén megint támad, sikeresen, a sikánnál sikerül elmennie az olasz mellett és két körön át vezetnia az Olasz Nagydíjat. Biaggi természetesen a célegyenesben el?zi vissza.
Eközben progresszívan gyorsulnak a yamahák, a hatodik körben már utol is érik Haslam Suzukiját, ráadásul húzzák magukkal Fabriziót és Rea-t. Mintha a fantasztikus, felejthetetlen asseni második verseny látszódna megismétl?dni: a hetedik körre Biaggit már Toseland követi a második helyen. Corser is vissza tud gyorsulni, folyamatosan hoz Fabrizión, 2’5-re pedig jön Camier a másik Apriliával, aztán Xaus és Sykes. A kilencedik körben Rea kiszáll, látványosat bukik: azonnal felpattan és keresni kezdi a motort, amit persze nem talál, mert az már a gumifalon túl helyezkedik el. Néhány pillanattal kés?bb Crutchlow egyenesíti ki a pályát, de pozícióvesztés nélkül visszajön. A japán Sakai félelmetesen nagyot repül a Yoshimurával, a motor ripityára törik az Ascariban, a pilóta pár másodpercig mozdulatlan marad – az els? jelentések szerint nincs komoly baja.
Haslam és Toseland egymásra találnak, el?bbi visszaveszi a helyét, de aztán megint elbukja még abban a körben, ráadásul Crutchlow is elmegy mellette. Remek kis verseny – a csetepaté persze Biaggit segíti, hiszen addig is szökhet. Négy körrel a vége el?tt Crutchlow bef?zi Toselandet az Ascariban, ezzel Max újabb értékes tizedekkel gazdagodik. Xaus el?zi Corsert a hetedik helyért. A következ? körben Biaggi el?nye viszont megfelez?dik: JT komoly veszélyt jelent, de Crutchlow és Haslam is játékban vannak még.
Megkezd?dik az utolsó forduló, Biaggin hatalmas a nyomás: Toseland és Crutchlow szinte felmásznak a hátára, de a Kalóz egyszer?en nem követ el hibát, az RSV4 pedig úgy jön ki a kanyarokból, hogy az ellenfelek lába alól elfogy a talaj. Az olasz páros – az Aprilia és Biaggi – könnyedén veszi a Lesmo-, majd a Roggia-kanyart, elegánsan cikkcakkozik át az Ascarin, a Parabolica el?tt visszaveri Toseland Yamahájának utolsó elkeseredett attakját – jön a célegyenes és jön a gy?zelem a yamahások el?tt. Ez nem volt semmi! Haslam el?nye az összetettben 8 pontnyira olvadt Biaggival szemben…
SBK Monza, els? verseny, végeredmény
|
|
|
Különösebb fordulatok nélkül ért véget a 600-asok viadala: a Honda Parkalgar színeiben Eugene Laverty kérdést sem hagyott afel?l, ki nyeri a Supersportot Monzában. Sofouglu második Lascorz el?tt, Tóth Imi egy kör hátrányban 16. (utolsó) helyen a célban.
Ez eléggé egyértelm? volt: Laverty azonnal az élre áll, három kör elteltével már nyolc tized az el?nye Lascorz Kawasakija el?tt, aki törököt fogott Sofougluval. A negyedik helyen Foret, jelent?snek mondható lemaradással, a hazai szurkolók azonban Pirro jó szerepléséért szorítanak, aki hetedik a rajt után. A dobogóra komoly esélyesnek tartott Salom csak 13. a Triumph nyergében.
Teljesen világos, hogy Laverty megfoghatatlan – nem történik technikai mal?r vagy nem csinál valami hülyeséget, simán nyeri a versenyt, hiszen jó fél másodpercet ró a többiekre körönként. Sofouglu gyorsul, el?zi Lascorz kollégát és hamar szert tesz némi el?nyre. A negyedik helyen tartja magát Foret, mögötte Fujiwara, Davies, Rea és Pirro f?szereplésével kezd kialakulni egy boly. Laverty 1’48 alá viszi köridejét, ezzel b? két mp el?nyre tesz szert Sofougluval szemben. A verseny ezen a ponton unalomba csap át: az egyetlen történést a végjátékban a hetedik helyért folyó csata jelenti. A végére Laverty el?nye néhány tizedesre olvad, de gy?zelme egy pillanatig sem forog veszélyben. Az olaszok örülhetnek, Pirrójuk negyediknek jön fel, igaz, lemaradása óriási – 21’2. Tóth Imi körhátrányban tizenhatodik, a következ?ket mondta:
’16. lettem, de ez csak a kies?knek köszönhet?. A motorom
továbbra is nagyon gyenge, legalább 25-30 lóer? hiányzik bel?le. A dél-afrikai futam
el?tt már nem tudtunk volna javítani a helyzeten, de a vulkáni hamu miatt még nem
biztos, hogy megtartják a Kyalami versenyt, ami nem is lenne gond, mert akkor lenne
id?nk felkészíteni a motorokat.’
WSS Monza, végeredmény
|
|
1 E. Laverty IRL Honda CBR600RR |
Második verseny a Superbike-ban – második monzai gy?zelem Massimilianónak. Alighanem nem lelhettek volna jobb terepet a Biaggi-replika RSV4 bemutatójának (mert ahogy azt sejteni lehetett, hazai környezetben lerántották a leplet a ‘népnek’ szánt SBK motorról. Fényes dupla Biagginak, fényes diadal annak a 115 ezer néz?nek (hivatalos adat: ennyien fordultak meg a monzai tribünökön a három nap alatt összesen), akinek legnagyobb része örül az olasz trikolor gy?zelmének.
Ahogy az els? futamban, a leggyorsabb kör szerz?je most sem ért el a célvonalig: rögtön az elején Toseland, Xaus (ezúttal ártatlanként) és Rea esnek el, az angol jár leginkább pórul, agyrázkódást szenved, a mobil klinikán fejezi be a versenyhétvégét. Kisvártatva Fabrizio és Rea hagyják el a pályát, értékes helyeket veszítve. Biaggi okosan versenyez, uralja a pályát – mögötte a Crutchlow, Haslam, Corser trió dúl egészen addig, amíg az amúgy legveszélyesebbnek t?n? Cal srác R1-ese fel nem adja, szétmegy a blokk és elkerülhetetlen a bel?le távozó folyadékokon való elcsúszás.
Haslam négy és fél, Corser öt és fél másodperc hátránnyal ér célba, negyedik Camier Apriliája, az ötödik helyért Sykes Kawával veri meg Haga gyári Ducatiját. Még mindig tart a Xerox mélyrepülése, de a privátok sem hozták az eddig mutatott formát Monzában (noha a harmadik pályaszektorban Checa volt a leggyorsabb). Éppen Haga ugyan mutatta a javulás apró jeleit, de inkább csak pénteki önmagához képest. Megvan viszont az egykori ducatis szakvezet? Tardozzi els? dobogója BMW-s színekben: Corsert dörg? taps fogadta a sajtószobában. Mint ott kiderült, a versenyképesség abból fakadt, hogy az els? felvonáshoz képest radikálisan változtattak az S1000RR beállításain. Erre nem volt könny? rávenni Troy-t, de a szerel?k meggy?zték – szerencséjére.
Biaggi elmondta, ennél szebb, jobb nem történhetett volna vele, mint a gy?zelem Monzában. A bajnokság így kettejük, ? és Haslam párbaja jelenleg, persze még rengeteg pontot osztanak. Például egy hét múlva Kyalamiban, ahol az elaphang adott lesz…
SBK Monza, második verseny, végeredmény
|
|
1 M. Biaggi ITA Aprilia RSV4 Factory |
Legutóbbi hozzászólások