A superbike-világbajnokság mez?nyének teljesítményére nincs jobb szó a hullámzónál. Egyvalaki állandó, mégpedig Max Biaggi. Az eddig négy duplát besöpr? talján apó Brnóban ugyan csak egyet nyert, mégis drasztikusan tudta növelni vele összetettbéli el?nyét. 37 pontos fórral érkezett “haza”, 68-cal távozott. Négy forduló van vissza és a kérdés továbbra is áll: Sikerülhet Biagginak a világbajnoki korona?
Tény, Biaggit nem mostanában láttuk ilyen önfeledten motorozni. Mintha minden küls? er? az ? végs? sikerét akarná. Nyoma sincs annak a sok hisztinek, ami hírhedté tette a MotoGP-ben. Némi iróniával élve, akár az SBK Valentino Rossijának is aposztrofálhatnánk, fölénye ugyanis már-már doktori magasságokba emeli.
Bennünk felvet?dik a kérdés: Vajon egy esetleges világbajnoki címt?l megrészegülve újra nekivágna-e a királykategóriának, a negyedik ikszen túl, az oroszlános márkával karöltve? Ez pedig elvezet egy újabb anomáliához. Sikeresnek lenni az SBK-ban, vagy hazárdírozni a MotoGP-ben? Ez azonban egy másik cikkre tartozik.
Egy virtuális kör Brnóban
Szóval Biaggi és Brno. Létezik egyik a másik nélkül? A rómainak szinte második otthona a cseh aszfaltcsík, mindegyik kanyarjához és sóderágyáhóz köti ?t valamilyen emlék. Kilencszer nyert itt korábban különböz? kategóriákban, a Kalóz-fanok talán valamennyire emlékeznek. Mégis, a superpole-on Crutchlow villogott az R1-essel, hét tizedet adott a Helység Kalapácsának.
Az edzések legnagyobb áldozata egyébként Corser volt. Az ausztrál csúnyán földhöz vágta magát a pénteki id?mér?n, nem is vállalta a vasárnapi versenyeket. Nagy érvágás ? a lendületben lév? bajoroknak, akik a lassan elkezd?d? átigazolási id?szak sztárjai lehetnek. Hírbe hozták már ?ket James Toselanddel és Jakub Smrz-cel is. Xaus menni fog, ezt már mindenki nyílt titokként kezeli a paddockban. A spanyol létére kamikáze motoros Csehországban újra rászolgált a szóbeszédekre, de err?l majd kés?bb.
Max Biaggi
El?bb muszáj ejteni pár szót a FIM legújabb rendelkezésér?l: Salt Lake City után újabb 3 kiló mínuszt kaptak a kéthengeres motorok (név szerint a Ducati), így henger?rtartalom fölényük ellenére a négyhengeresekkel megegyez? súlyt, vagyis 163 162 kg-t nyomnak a mérlegen. A következtetéseket mindenki vonja le maga, a FIM és Flaminniék azonban elgondolkodhatnának, hogy a japánok vagy a Ducati ér-e nekik többet. Az ilyen sportpolitika egyszer már a cs?d szélére sodorta ?ket, a történelem pedig nagyon könnyen megismételheti önmagát!
Ez volt a brnói hétvége legizgalmasabb történése, a pályán ugyanis nagyon simán elrendezték egymást a fiúk. Az els? futamban a látványosan feljavuló Johnny Rea hagyta állva a mez?nyt, ebben a felvonásban Biaggi és Crutchlow ezüstéremért vívott harca érdemel említést, valamint Leon Haslam gyengélkedése. Másodjára Biaggi oktatott, úgy, ahogy az elmúlt versenyeken, tizedik brnói gy?zelmét aratván, ami egyébként a harmadik superbike-os volt.
“A versenyekre koncentrálok, nem a világbajnoki címre, szerintem ez a nyer? taktika. Elégedett voltam már az els? futamban elért ezüstéremmel is, annak ellenére, hogy többet vártam magamtól ezen a pályán. A második futamra változtattunk a hátsó rugózáson és az áttételezésen, ami bejött.” – monda Biaggi a futam után.
Johnny Rea
Fortuna is bejött a Kalóznak, hiszen legf?bb riválisa, Leon Haslam egész hétvégén szenvedett. Ugyan a sok könyörgésnek hála végre kaptak új motorkomponenseket Japánból, ám az új Pirellik sehogy nem akartak összeállni az új hátsó rugózással. Haslam 14.-nek kvalifikálta magát, innen pedig a 8. és a 10. pozíció szinte már csodaszámba ment.
“Próbálok valami pozitívumot keresni a mostani versenyben, de nem találok semmit. Már az is csoda, hogy célba értem a második futamon. Ennyien talán még soha nem el?ztek meg egy futamon. Egyszer?en nem volt tapadásom, nagyon nehéz volt így vezetni a motort. A szenvedés jellemezte Brnót. Egy biztos, ezeket az abroncsokat mégegyszer nem fogjuk használni.” – kesergett Haslam.
Ruben Xaus
A derék brit zakója azonban a kanyarban sem volt Xaus buktájához – morálisan is. Miután Corser leselejtezte az S1000RR-t meg saját magát is a superpole-on, a spanyolon volt a világ, de leginkább az ?t fúró Tardozzi úr szeme. Az els? futamban még összejött egy 5. hely, azonban ahogy lenni szokott, a másodikban a kavicságy fogta meg a spanyolt. Egy biztosnak t?n? bronzérmet hajított el ezzel, Tardozzi mester meg majdnem kitépte saját hajkoronáját a pipától. Lehet találgatni, vajon kap jöv?re szerz?dést Xaus?
A supersport kategória küzdelme Kenan Sofuoglu gy?zelmét hozta. Riválisa, Eugene Laverty technikai hiba miatt nullázott, így újra a török dirigálja a tabellát. Említést érdemel Joan Lascorz motorozása, aki a verseny nagy részében az élen állt, de nem bírt a lendületes törökkel. Chaz Davies is szépen ment, bronzérmes pozícióba repítette a Triumph Daytonát. Tóth Imre egy kör hátrányban a 20. helyen finiselt. Négy futam van vissza az idei kiírásból, a legközelebbi augusztus elsején lesz, Silverstone-ban.
WSBK, Brno – Eredmények
|
|
Els? futam 1. Jonathan Rea GBR Ten Kate Honda CBR1000RR 20 Laps Második futam 1. Max Biaggi ITA Aprilia Alitalia Racing RSV-4 20 Laps A világbajnokság állása 1 – M. Biaggi – 352 |
Legutóbbi hozzászólások