EST. 2002

SBK, Brno: Megy Biagginak a szimpla is

A superbike-világbajnokság mez?nyének teljesítményére nincs jobb szó a hullámzónál. Egyvalaki állandó, mégpedig Max Biaggi. Az eddig négy duplát besöpr? talján apó Brnóban ugyan csak egyet nyert, mégis drasztikusan tudta növelni vele összetettbéli el?nyét. 37 pontos fórral érkezett “haza”, 68-cal távozott. Négy forduló van vissza és a kérdés továbbra is áll: Sikerülhet Biagginak a világbajnoki korona?

Tény, Biaggit nem mostanában láttuk ilyen önfeledten motorozni. Mintha minden küls? er? az ? végs? sikerét akarná. Nyoma sincs annak a sok hisztinek, ami hírhedté tette a MotoGP-ben. Némi iróniával élve, akár az SBK Valentino Rossijának is aposztrofálhatnánk, fölénye ugyanis már-már doktori magasságokba emeli.

Bennünk felvet?dik a kérdés: Vajon egy esetleges világbajnoki címt?l megrészegülve újra nekivágna-e a királykategóriának, a negyedik ikszen túl, az oroszlános márkával karöltve? Ez pedig elvezet egy újabb anomáliához. Sikeresnek lenni az SBK-ban, vagy hazárdírozni a MotoGP-ben? Ez azonban egy másik cikkre tartozik.

Egy virtuális kör Brnóban

Szóval Biaggi és Brno. Létezik egyik a másik nélkül? A rómainak szinte második otthona a cseh aszfaltcsík, mindegyik kanyarjához és sóderágyáhóz köti ?t valamilyen emlék. Kilencszer nyert itt korábban különböz? kategóriákban, a Kalóz-fanok talán valamennyire emlékeznek. Mégis, a superpole-on Crutchlow villogott az R1-essel, hét tizedet adott a Helység Kalapácsának.

Az edzések legnagyobb áldozata egyébként Corser volt. Az ausztrál csúnyán földhöz vágta magát a pénteki id?mér?n, nem is vállalta a vasárnapi versenyeket. Nagy érvágás ? a lendületben lév? bajoroknak, akik a lassan elkezd?d? átigazolási id?szak sztárjai lehetnek. Hírbe hozták már ?ket James Toselanddel és Jakub Smrz-cel is. Xaus menni fog, ezt már mindenki nyílt titokként kezeli a paddockban. A spanyol létére kamikáze motoros Csehországban újra rászolgált a szóbeszédekre, de err?l majd kés?bb.


Max Biaggi

Max Biaggi

El?bb muszáj ejteni pár szót a FIM legújabb rendelkezésér?l: Salt Lake City után újabb 3 kiló mínuszt kaptak a kéthengeres motorok (név szerint a Ducati), így henger?rtartalom fölényük ellenére a négyhengeresekkel megegyez? súlyt, vagyis 163 162 kg-t nyomnak a mérlegen. A következtetéseket mindenki vonja le maga, a FIM és Flaminniék azonban elgondolkodhatnának, hogy a japánok vagy a Ducati ér-e nekik többet. Az ilyen sportpolitika egyszer már a cs?d szélére sodorta ?ket, a történelem pedig nagyon könnyen megismételheti önmagát!

Ez volt a brnói hétvége legizgalmasabb történése, a pályán ugyanis nagyon simán elrendezték egymást a fiúk. Az els? futamban a látványosan feljavuló Johnny Rea hagyta állva a mez?nyt, ebben a felvonásban Biaggi és Crutchlow ezüstéremért vívott harca érdemel említést, valamint Leon Haslam gyengélkedése. Másodjára Biaggi oktatott, úgy, ahogy az elmúlt versenyeken, tizedik brnói gy?zelmét aratván, ami egyébként a harmadik superbike-os volt.

“A versenyekre koncentrálok, nem a világbajnoki címre, szerintem ez a nyer? taktika. Elégedett voltam már az els? futamban elért ezüstéremmel is, annak ellenére, hogy többet vártam magamtól ezen a pályán. A második futamra változtattunk a hátsó rugózáson és az áttételezésen, ami bejött.” – monda Biaggi a futam után.


Johnny Rea

Johnny Rea

Fortuna is bejött a Kalóznak, hiszen legf?bb riválisa, Leon Haslam egész hétvégén szenvedett. Ugyan a sok könyörgésnek hála végre kaptak új motorkomponenseket Japánból, ám az új Pirellik sehogy nem akartak összeállni az új hátsó rugózással. Haslam 14.-nek kvalifikálta magát, innen pedig a 8. és a 10. pozíció szinte már csodaszámba ment.

“Próbálok valami pozitívumot keresni a mostani versenyben, de nem találok semmit. Már az is csoda, hogy célba értem a második futamon. Ennyien talán még soha nem el?ztek meg egy futamon. Egyszer?en nem volt tapadásom, nagyon nehéz volt így vezetni a motort. A szenvedés jellemezte Brnót. Egy biztos, ezeket az abroncsokat mégegyszer nem fogjuk használni.” – kesergett Haslam.


Ruben Xaus

Ruben Xaus

A derék brit zakója azonban a kanyarban sem volt Xaus buktájához – morálisan is. Miután Corser leselejtezte az S1000RR-t meg saját magát is a superpole-on, a spanyolon volt a világ, de leginkább az ?t fúró Tardozzi úr szeme. Az els? futamban még összejött egy 5. hely, azonban ahogy lenni szokott, a másodikban a kavicságy fogta meg a spanyolt. Egy biztosnak t?n? bronzérmet hajított el ezzel, Tardozzi mester meg majdnem kitépte saját hajkoronáját a pipától. Lehet találgatni, vajon kap jöv?re szerz?dést Xaus?

A supersport kategória küzdelme Kenan Sofuoglu gy?zelmét hozta. Riválisa, Eugene Laverty technikai hiba miatt nullázott, így újra a török dirigálja a tabellát. Említést érdemel Joan Lascorz motorozása, aki a verseny nagy részében az élen állt, de nem bírt a lendületes törökkel. Chaz Davies is szépen ment, bronzérmes pozícióba repítette a Triumph Daytonát. Tóth Imre egy kör hátrányban a 20. helyen finiselt. Négy futam van vissza az idei kiírásból, a legközelebbi augusztus elsején lesz, Silverstone-ban.

WSBK, Brno – Eredmények

Els? futam

1. Jonathan Rea GBR Ten Kate Honda CBR1000RR 20 Laps
2. Max Biaggi ITA Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +2.518s
3. Cal Crutchlow GBR Yamaha Sterilgarda YZF R1 +4.071
4. Sylvain Guintoli FRA Alstare Suzuki GSX-R1000 +7.160s
5. Ruben Xaus ESP BMW Motorrad S1000RR +8.602s
6. Noriyuki Haga JPN Ducati Xerox 1198 +11.379s
7. James Toseland GBR Yamaha Sterilgarda YZF R1 +11.513s
8. Leon Haslam GBR Alstare Suzuki GSX-R1000 +16.487s
9. Carlos Checa ESP Althea Ducati 1198 +20.829s
10. Lorenzo Lanzi ITA DFX Ducati 1198 +25.164s

Második futam

1. Max Biaggi ITA Aprilia Alitalia Racing RSV-4 20 Laps
2. Jonathan Rea GBR Ten Kate Honda CBR1000RR +4.627s
3. Michel Fabrizio ITA Ducati Xerox 1198 +13.600s
4. James Toseland GBR Yamaha Sterilgarda YZF R1 +16.372s
5. Noriyuki Haga JPN Ducati Xerox 1198 +17.530s
6. Carlos Checa ESP Althea Ducati 1198 +21.704s
7. Sylvain Guintoli FRA Alstare Suzuki GSX-R1000 +23.769s
8. Leon Camier GBR Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +25.875s
9. Shane Byrne GBR Althea Ducati 1198 +30.374s
10. Leon Haslam GBR Alstare Suzuki GSX-R1000 +34.002s

A világbajnokság állása

1 – M. Biaggi – 352
2 – L. Haslam – 284
3 – J. Rea – 203
4 – C. Checa- 189
5 – N. Haga – 172

ugrás fel