EST. 2002

SBK: Brnóban tüzijáték ígérkezik


A jól megérdemelt augusztusi pihen?id?szak el?tti utolsó ütközetekre készül a Superbike világsorozat Csehországban, a szezon tizedik nagydíján. Kis túlzással újrakezd?dik a bajnokság, köszönhet?en Ben Spies felzárkózásának, Michel Fabrizio magáratalálásának és a Ducati-frontember Nori Haga utóbbi id?kben elszenvedett krízisének.

A brnói pálya hagyományosan inkább a négyhengereseknek kedvez: a Suzuki négyszer, a Honda és a Yamaha egyszer-egyszer volt eredményes – az egyetlen kivételt a 2008-as évad jelentette, amikor Troy Bayliss tudott duplázni az 1098 F08 nyergében, akkor öt, azaz öt Ducati végzett az els? hatban. Prognózist adni eléggé nehéz ebben a helyzetben, a régi statisztikák már aligha tekinthet?k mérvadónak – lám, a ‘tápos’ duksik tavaly is agyonverték a mez?nyt. Az biztos, hogy vízválasztó lesz a cseh viadal, és valószín?leg még jobban összekeverednek a kártyák.

Haga ugyan a legutóbbi jelentések szerint jól van, de a hurráoptimizmus még nem indokolt. Összedrótozva áll fel a rajtrácsra doningtoni bukása után. A tavalyi brnói kaland nem sikerült valami fényesre – elemezve a helyzetet Hagától ‘védekez?’ taktikát kéne várnunk. Akik pedig profitálhatnak a helyzetb?l, azok: a csapattárs Fabrizio és a yamahás fenegyerek, Spies. Utóbbi mintha arra született volna, hogy európai pályákon versenyezzen, amúgy meg a különbség közte és az éllovas közt 14 pont. Bekövetkezhet-e a csere?

De érdemes lesz a többiekre is odafigyelni: a hondás alakulat soraiból Jonathan Rea és Leon Haslam alkothatnak maradandót.. Fejl?dget a BMW, az új blokkal elégedett a Corser-Xaus-tandem, ami persze önmagában még kevés a boldogsághoz. Max Biaggi 2007-ben gy?ztesen hagyhatta el a brnói ringet, most Imolában nem igazán sikerült jó körid?ket futni, a Kalóz 80%-osnak mondja magát és a ‘csomagot’. Pechsorozat sújtja viszont szegény Max Neukirchnert: éppen visszatért az Alstare Suzukival monzai balesetéb?l, de Imolában megint megsérült – Brnóban csak Kagayama lesz ott a csapatból.

ugrás fel