Isten hozta újra a gy?ztesek táborában, Mr. Melandri! A mélynövés? talján emberemlékezet óta nem találkozott a dobogó fels? fokával, talán még az els? penzumát töltötte Gresini úrnál a MotoGP-ben, mikor megtörtént vele legutóbb ez a dics? tett. Az elmúlt évek szenvedései valószín?leg mély nyomott hagytak lelkében, és most végre sikerült átszakítani ezt a gátat. Melandri egy tehetséges, és rettent?en gyors motoros, akinek helye van az elitben! Ezt bizonyította Doningtonban.
Ki tudja, talán Biaggi ‘bitch slap‘-je rázta fel a harminchármast, de az biztos, hogy olyat motorozott az els? futamban, amire csak a nagy klasszisok képesek. Szó se róla, az edzéseken történt pankráció után a versenyen is összetalálkozott a két régi/új nemezis, Biagginak viszont le kellett nyelnie a keser? pirulát, és leginkább saját magát pofozhatta a leintés után, tükör el?tt. Hát igen, tudtuk, hogy könny? a nagy öreget kizökkenteni, és olyankor jönnek a rá egyáltalán nem jellemz? amat?r hibák, mint mondjuk egy rosszul felmért féktáv…aztán még egy, majd még egy. Max zseniális motoros, ha minden klappol, ám ha egy apró kis bibi csúszik a képletbe, akkor az van, amit Doningtonban láthattunk. És még a fekete zászló immunitást meg sem említettük, de ne szaladjunk ennyire el?re!
Szóval, aki az öreg Carlos Checa magánszámára számított, annak csalódnia kellett. Smrz ragadta magához a stafétát az els? futamban, és ?rizte azt kitartóan a verseny utolsó harmadáig, ám a ledarálódott abroncsaival nem tudta már maga mögött tartani a Melandri-cunamit. A szívós cseh ezüstjével is a legjobbját hozta, mint ahogy Marco is az arannyal. Az igazi daráló a középmez?nyben, pontosabban az üldöz?bolyban zajlott. Checa végül eredményesen nyaggatta Haslamat a bronzért, mint ahogy Rea is sikerrel hámozta át magát az alkarbedurranástól szenved? Haga-sanon. Biaggi ámokfutása végül egy hetedik pozíciót ért a leintésnél.
Végre visszakaptuk a régi Melandrit?
Ez volt az a futam, amiben Maxime Berger hátsó kereke önálló életre kelt. Ritkán látni ilyen kurtán furcsa jelenetet motorosversenyeken, hát most szemtanúi lehettünk a burleszknek. Komolyabb baj is lehetett volna ebb?l, ha az OZ felni mondjuk nem a kigyorsításnál mondja be az unalmast, hanem full gázon, a célegyenesben. Merthogy nem emberi mulasztás okozta Berger vesztét, hanem a gyári hibás kovácsolt felni. A jelenetet ?rizzük meg fejben, és örüljünk, hogy nem történt komoly sérülés miatta.
Másodjára viszont nem késett a Checa-expressz. Az Althea Ducati már-már nyugdíjas korú spanyol titánja Phillip Island-hez hasonlatos versenyt rakott össze, és ezzel két forduló után már megnyugtatónank mondható el?nnyel vezeti a pontvadászatot. Melandri szívósságát ezúttal is ill? kiemelni, hiszen a kilencedik helyr?l zárkózott fel Checa mögé, miután megvívta a maga csatáját az apriliás Camierrel. A brit egyébként megmentette az oroszlános márka becsületét bronzérmével, miután Biaggi sporttárs nem töltötte le a rajtnál való kiugrásért jogosan megítélt áthajtásos büntetést, majd ugyanezzel a közönnyel hányt fittyet a fekete zászlóra, mint ’98-ban, Barcelonában, a GP500-as futamon (mondjuk most nem várta meg a kockás zászlót). Ez tényleg nem Biaggi hétvégéje volt.
WSBK, Donington Park
|
|
Els? verseny:
01- Marco Melandri – Yamaha World Superbike Team – Yamaha YZF R1 – 23 laps in 34’33.189 Második verseny: 01- Carlos Checa – Althea Racing – Ducati 1198 – 23 giri in 34’21.537 A bajnokság állása: 1 – Checa – 91 pont
|
Legutóbbi hozzászólások