A Ducati az indulók egyetlen kéthengerese a dezmodromikus 90 fokos hosszanti L blokkal. Teljesen egyedi, exkluzív, hagyomány?rz? – a struktúra maga 1971-ben született, mikor valódi Superbike-versenyek még csak a tengerentúlon léteztek. Sokáig uralta a bajnokságot, és sokáig segítette az a m?szaki szabályozás, ami 250 köbcentinyi el?nyt engedélyezett a motornak – legalábbis ezt mondják az ellenfelek. Ez a szabály már nincs, a hengertérfogatok és a tömegek egységesek (1000 kcm ill. minimum 165 kg), emiatt a 200 LE körüli teljesítmény? 999F5 elvileg kissé hátrányban van a többiekhez képest. Persze nem eleve verve indul neki az évadnak, de története legnehezebb idényére készül. Hogy a kéthengeres milyen fejl?dési pályán tud mozogni a négyesek mellett, az is megér egy misét. A Ducati Corse szerint van jöv?je a bicilindricónak.
A Kawasaki már gy?zött a WSBK-ban (1993-ben, Scott Russell révén), idén a ZX-10R-rel vág neki a sorozatnak. A motor a japán iskola szerint négyhengeres, rézsútos soros elrendezésben. Most, a kezdetekkor nem úgy t?nik, mintha versenyképes lenne a többiekkel (leszámítva a Petronast), ám az elmúlt hónapokban olyan ütemben tudott fejl?dni a gépezet, hogy ha a tendencia folytatódik, a Ninja hamarosan beéri az élbolyt.
A Petronas továbbra is szenved. A soros háromhengeres hajtóm?v? FP1 a tavalyi szezonban két superpole-t könyvelhetett el, ami viszont szinte kizárólag a gyorskör-mágus Corsernek és a körülményeknek volt köszönhet?.
A téli felkészülés alatt nem mutatkozott fejl?dés, vagyis semmi nem utal arra, hogy a Petronas bele tudna szólni a nagyok dolgába.
TV: Az Eurosport csatorna szombat este 22:30-tól egy órás összefoglalót ad a Superbike-Supersport Katari Nagydíjról (a m?sorváltozás joga fenntartva).
Legutóbbi hozzászólások