EST. 2002

SBK: Frankie munkában

Pierfrancesco Chili kipróbálta a Honda Fireblade-et, és hamar kiismerte:
máris kristályos elképzelései vannak afel?l, hogyan lehetne még jobbá tenni
azt a Hondát, aminek sansza volt a 2004-es világbajnoki címre Vermeulen révén,
szemben a Ducatik hadával.

A tesztelésre a Mugellón került sor, a bevizsgált motor pedig nem a Ten Kate
csapaté volt, hanem a német SBK bajnokságot megnyer? CBR. Németországban
a m?szaki szabályozás pedig sokkal inkább a superstock-hoz áll közel, semmint
a Superbike világsorozathoz.

Bár a teszt elég ny?gösen kezd?dött, végül eredményesen zárult. A legjobb
körid? 1.56.6 lett, ami a körülményekhez képest ígéretesnek mondható.
De
ennél sokkal fontosabb, hogy sikerült megismerni „azt a motort, amelynek teljesen
más a viselkedése, mint amivel eddig mentem.”

„Sokat kell még dolgoznunk a futóm?vel, de a blokkal is, ami nagyon jól
tol magas fordulatszámon, de középtájon nem elég energikus
, alacsonyban
pedig gyenge
” mondta a Tigris.

Nagy várakozás el?zte meg Chili egy másik mugellói motortesztjét: a
vizsgált darab az MV Agusta F4 1000 volt, amelyet a varesei gyár és a
DFX csapat technikusai készítettek el?. „Felkértek, hogy próbáljam ki” pontosított
Frankie. „Hogy elmondjam a véleményemet. Ezt szívesen megtettem, de nagyon keveset
mentem az MV-vel, inkább a Hondára összpontosítottam. Mindössze két kört teljesítettem
az olasz motorral, de ha hármat vagy négyet futottam volna, akkor se változott
volna semmi. Az els? benyomásom az, hogy motorikusan nagyon el?re vannak az
Agustánál: középtájon például szerintem jobb a Hondánál is. A magasban már annyira
nem lobbanékony. Jó lenne pályán látni, nem tudom, terveznek-e ilyesmit.”

Chili a hírek szerint Gerrit Ten Kate egy Fireblade-jét is kipróbálja a
novemberi Pirelli-teszten Valenciában. „
Addigra vélhet?en minden a helyére
kerül a csapaton belül” így az olasz pilóta.

ugrás fel