9 óra 29 perckor indította be az R1 motorját Noriyuki
Haga. Az id?pont különös jelent?séggel bír, ám hogy megértsük, 2000-ig kell
visszamennünk az id?ben. Abban az évben esett meg a csúnyaság, hogy az R7-tel
versenyz? Haga Dél-Afrikában (9/29) szerzett pontjait elvette a motoros szövetség,
miután tiltólistán szerepl? anyagot találtak a vérében. Az akkor a japán világbajnoki
címébe került.
A négynaposra tervezett tesztelés nyitányán az alapvet? ülésbeállításokig jutott
a gárda: a Yamaha e tekintetben igen eltér a Ducati 999-t?l, amit Nori tavaly
vezetett (hat futamgy?zelem, harmadik végs? hely a két gyári, Toseland és Laconi
mögött). Ausztráliában Andrew Pitt is akciózik: ? már novemberben, Valenciában
is ott lehetett – ellentétben csapattársával, akit a Renegade csapat, az
év végéig érvényes szerz?désre hivatkozva nem engedett az új motorra.
Haga ötven, Pitt 84 kört tett meg Phillip Island ringjén ezen a hétvégén. A
japán els? ízben szállt fel a Yamahára, és ? volt a gyorsabb: 1’36”8 a
legjobb körid?. Ez még jelent?sen elmarad McCoy 2004-es, hivatalos pályacsúcsától
(1’34”751), hát még Troy Corser és a
GSX-R múlt heti fantasztikus teljesítményét?l.
Persze egy percig sem szabad elfeledkezni arról, hogy Nori-Chan els? tapasztalata
volt ez az R1-en, méghozzá négy hónapos téli pihen? után. A Yamaha gyors,
de egy sor dolgot rendbe kell rakni rajta: a valódi beállítási menet addig
el sem kezd?dhet, amíg a kenguruk földjén jelen lév? Pirelli-emberek használható
versenyanyagot nem adnak az együttesnek (hétf?: a sorozat szerdáig tart). ‘Egy
cseppet hátrébb vagyunk, mint szeretnénk lenni, de imádom a kihívásokat’
summázta a helyzetet ‘Nitro’ Haga.
Legutóbbi hozzászólások