Túlvagyunk az imolai rundon, és a versenyhétvége abszolút beváltotta a hazaiak hozzá f?zött reményeit. Az Enzo és Dino Ferrariról elnevezett pálya visszatérése a vb-kalendáriumba önmagában örömünnep-jelleget adott az eseménynek, hát még az eredmények. Max Biaggi uralja az els? futamot, aztán a végén behódol Nitro-Norinak, és nagy csatában ?rzi meg második helyét a honfitárs Fabrizióval szemben, Spies negyedik. A második felvonás a Ducatikról szól: Fabrizio, Haga sorrendben el?zik meg a gyári xeroxosok a Simoncellit és Biaggi, a két apriliást. Az összetettben Haga visszavette a vezetést, három pontocska az el?nye a yamahás Spiesszel szemben. A veszekedések nagydíja is volt az imolai: kezd?dött a pénteki edzésnapon, amikor a motorosok a verseny bojkottját is kilátásba helyezték a csúszósnak mondott aszfalt miatt. Sec-perc alatt hidegháborús lett a hangulat az Aprilia-boxban az öreg király Max meg az új jövevény között. A második versenyen aztán Spiest hozta nehéz helyzetbe az RSV4-tandem. A Stock osztályban is a noalei négyhengeresek szolgáltatták a polémiát: a pályán gy?ztes Ayrton Badovinit diszkvalifikálták, miután motorjában az olajtekn?t titánium csavarokkal fogatták fel a gyári szerel?k, ami az STK-ban tilos.
Els? verseny
Fabrizio gazdagodik értékes méterekkel a rajt után, de az els? kanyarból már Biaggi kandikál ki jobb pozícióban, mögöttük Haga, Rea, Spies és Corser, majd Byrne. Biaggi a t?le elvárható szívóssággal harcol, ránázésre képes volna akár leszakítani magáról a ducatisokat. A harmadik körben Haga el?zi csapattársát, és még miel?tt a 3-as rajtszámú Aprilia elnyúlna, el is kezd?dik a csetepaté. Amelybe váratlanul Rea kapcsolódik be, aki azonban nagyon elszúr egy el?zési kísérletet, a bukótérben fejezi be a futamot, ráadásul nagyon veszélyesen keresztezve Biaggi és Haga ívét.
A negyedik körben reálisan négyen hajtanak a gy?zelemért: Biaggi két tizeddel vezet Haga, néggyel Fabrizio, másfél mp-vel Spies el?tt. Ötödiknek Haslam jön föl Corser elé. Simoncelli rosszul rajtol, de a tizenegyedikr?l a hatodik helyig hozza fel magát. Fabrizio eközben támadja Hagát – nyílt sisakos csata, taktikázás nincs. Biaggi stabilnak t?nik az elején, tisztán, szépen motorozik, Spiesnek viszont sok ez a tempó, a hatodik körre már 2’5 a hátránya az élen állótól. Simoncelli féltávra abszolút esélyes, hogy felzárkózzon az élbolyra, az ötödik helyre man?verezi az RSV4-et Haslam kárára, azonban ráfizet, elesik.
Haga el?zi Biaggit és felrobban a Ducati-szektor, de nem sokkal kés?bb a légyzümmögést is meg lehet hallani a vörös lelátón, mert Max visszajön az élre. A párbajból Spies profitálhat, aki 1′ közelébe lopakodik. Sokáig nem történik aztán semmi említésre méltó (hacsak Rea felállása, aki a 15. körre már Parkest támadja a nyolcadik helyért… bravó!), a versenyz?k er?t gy?jtenek a nagy fináléra.
Három fordulóval a kockás zászló el?tt Haga megindítja az attakot: legy?ri Biaggit, akinek az agresszív Fabrizióra is figyelnie kell. Spies is nézeget, és szövögeti terveit. Haga ellép, fél másodpercre képes duzzasztani önnön fórját Biaggi el?tt, akit az utolsó el?tti körben a derék Michel is beel?z. A végs? körben tehát Hagának veszettül kell húzni a gázt, de 1′ feletti el?nye már megnyugtató. A második helyért öldökl? harc a két olasz motor és motoros közöt: Biaggi a legvégs? kanyarkombinációban és az azt követ? befutóban szerzi vissza a 2. helyet. Spies negyedik… talán túl sokáig várt a tervekkel.
Második verseny
Két Ducati szökésben az els? kanyaroktól, Biaggival a nyakukon – az els? futam ‘ismétlését’ várhatta a nagyérdem?, ám ezúttal hiányzott a szórásból Spies, aki a harmadik körben már tetemesnek mondható, 3 és fél másodperces hátrányt halmozott fel. Aztán egy körrel kés?bb Simoncelli is megel?zte a yamahást… eközben összetettbeli riválisa fellopta magát a P1-be. Két csoport alakult ki, hárman a gy?zelemért, megint hárman a negyedik helyért vívtak ádáz csatát.
Féltávnál határozottan kialakulni látszottak az er?vonalak: Haga vezet Fabrizio el?tt, Biaggi mintha lemondott volna a gy?zelmi reményekr?l, 4’6 körüli hátrányban követte a ducatisokat. Max legnagyobb gondját a verseny eme szakaszában Simoncellinek hívták: a 250-es, jöv?re MotoGP-s sportoló szeretett volna méltóképpen megemlékezni superbike-os bemutatkozásáról. Er?ltette (akárcsak az els? futam során) a ritmust, aztán egyszer csak elkapta a csapatkapitányt…
A tizenkettedik körben Fabrizio el?zi Hagát (ennyit a csapatutasításokról a Ducati-boxban – a jelenet a fenti képen). Kicsit kés?bb Sic érkezik meg Biaggira, szinte ráesik, belülr?l el?zi, de Max, saját ívén maradva hozzáér és megtántorodik. Az ütközést el kívánja kerülni az érkez? Spies, aki ezt csak úgy képes megtenni, hogy a bukótérbe kormányozza a Yamahát, hogy aztán rögvest visszaálljon a versenybe, immár tényleg gy?zelmi esélyek nélkül. Balhés verseny!
Öt körrel a vége el?tt Fabrizio másfél mp körüli el?nyt kalapál össze magának, Simoncelli harmadik, 7’3-as plusszal, nyomában Biaggival- Ötödik Spies, aztán Byrne, Rea, Haslam, Smrz, Checa, Lanzi és Sykes. Rea még úgy is megel?zi Byrne-t, hogy a tizennyolcadik körben szabályosan kirongyol a pályáról mögüle: visszaáll, mintha mi sem történt volna, és az utolsó elétti kör végén már övé is a hatodik hely. A végeredmény: Fabrizio, Haga, Simoncelli, olasz motorok az els? négy helyen, totális hazai siker. Spies ötödik, arcán árny, második helyr?l várja a folytatást Imola után…
A Supersport kategóriában Kenan Sofouglué lett a siker, végül is megérdemelten, noha nagyon szerencsés körülmények között. Laverty, Lascorz és Crutchlow voltak nagyon elemükben, közölük is utóbbinak volt legfélelmetesebb a tempója. A versenyt a Lascorz Kawasakijából el?tör? kékes füst, illetve a párszáz méteren olajjal szennyez?dött pálya takarítása miatt meg kellett szakítani. Az új rajt után minden ott folytatódott, ahol a technikai szünet el?tt abbamaradt: Crutchlow gyönyör?en vette át a vezetést, ám a Rivazza-kanyarban látványosan kicsúszott, így az utolsó kört 1’7-es el?nnyel kezdhette a török.
Eredmények
|
|
1 N. Haga JPN Ducati 1098R
|
Legutóbbi hozzászólások