EST. 2002

SBK Katar: egy Toselandnek, egy Corsernek

Második verseny

Az els? futam ütközése után vajon mit rejteget a második? Ezer meg egy esélyt az infarktusra, természetesen. Élen az el?z? menet men?i, a két Yamaha, a Ducati Bayliss révén, Toseland a Hondával és Corser a Suzukival. Az els? verseny alatt a föld színér?l lesöpört Kagayama a nyolcadik körben gurult be a boxba: pocsék nap…

Haga és Pitt ölre menése nagyjából a futam feléig tart, majd el?ször a Szamuráj után kezd el-elfogyni a motor, Corser és Bayliss is megel?zik. A suzukis címvéd? próbál szökni, de a Ducati nem tágít: két körrel a leintés el?tt megint ott van a kolléga nyomában. Bayliss mindent megtesz a gy?zelemért, de a honfitárson keresztülmenni nem tud. A két verseny közti szünetben a Suzuki szerel?i változtattak a motorfék beállításain és kuplungot cseréltek, és ezzel a konfigurációval már máshogyan muzsikál a GSX-R. Ha Bayliss be is bújik, a másik ívr?l azonnal visszael?zi ellenfele. Egy ízben össze is ér a két motor, de nem történik semmi baj ezúttal.

Troy Corser fordul els?ként célra fordító kanyarba, és nyeri a maga els? 2006-os SBK futamát. Bayliss ezzel mindkétszer második, amivel vezeti az összettet (40 pont szemben Corser 38-ával) mégsem boldog, a pénteki el?jelek ennél többet ígértek, gy?zni szeretett volna.

A harmadik helyért nagy csata zajlott Toseland és Haga között, az angol utolsó erejével is támadott, de a japán jobb íven haladva végül beért a dobogós pozícióban. Toseland egyetlen ezredmásodperccel kapott ki, célfotó döntött természetesen.

Második futam, végeredmény: 1 Troy Corser (Aus-Alstare Suzuki Corona Extra) , 2 Bayliss, 3 Haga, 4 Toseland, 5 Pitt, 6 Lanzi (I-Ducati), 7 Barros, 8 Fabrizio, 9 Muggeridge (Aus-Honda), 10 Xaus (E-Ducati).

A bajnokság állása: 1 Bayliss 40, 2 Corser 38 , 3 Toseland 38, 4 Pitt 27, 5 Fabrizio 19, 6 Barros 19, 7 Haga 16, 8 Rolfo 12, 9 Muggeridge 11, 10 Lanzi 10.

ugrás fel