A Superbike világbajnokság hetedik rundjára készülve úgy fest, elérkezett a pillanat, hogy a Suzuki kijátssza jolly jokerét – azt az új elektronikus vezérl?egységet, amelyet oly’ régóta tesztel már Francis Batta csapata. Ez egyben azt is jelenti, hogy az eddigi beszállító Mitsubishivel való, japán-japán együttm?ködés végéhez közeledik. A silverstone-i nagydíjtól már a Magneti Marelli elektronikája kerül a GSX-R-be – korántsem egyik pillanatról a másikra, hiszen többezer tesztkilométert tettek már az olasz aggyal szerelt K7-esbe, Yukio Kagayama pedig a legutóbbi monzai Olasz GP-n remek eredménnyel – egy hatodik és egy hetedik hellyel – szállt le motorjáról.
A Xerox Ducati és a Yamaha Motor Italia csapatok már jóideje használják sikerrel ezt a fajta elektronikát. Az SBK-s ‘nagyok’ közül egyedül a Honda úszik árral szemben: a holland Ten Kate csapat motorjait közvetlenül a HRC-t?l származó alkatrészekkel látják el. Végre nem lesz olyan ‘ideges’ a K7-es? A válasz csakis a pályán derülhet ki. Biaggi számára Silverstone – akárcsak Monza – új pálya lesz, ezel?tt még sosem versenyzett az angol ringen. Kagayama ezzel szemben jól ismeri a helyszínt a WSBK-ból és korábbi brit bajnoki kalandjaiból egyaránt. ‘Azt mondták nekem, hogy a pálya nem különösebben nehéz, de alapvet? fontosságú, hogy az ember ne hibázzon az utolsó szektorban és f?leg a sikánban’ – mondta Massimiliano elöljáróban.
Legutóbbi hozzászólások