EST. 2002

SBK: megvan a gy?zelem Biagginak a második versenyen

245, 193, 175. Ez volt a pontállás az els? aragóniai verseny leintése után, természetesen Checával az élen, Biaggival a második, Melandrival a harmadik helyen. A különbség még azzal együtt is elég nagy, hogy Checa a motorral együtt a pontszerzés esélyét is eldobta a nyitányon, közvetlen ellenfelei pedig a dobogó fels? fokaira állhattak. De hátravolt még egy futam, amely újfent nyílt sisakos küzdelmet ígért, tekintve, hogy a pilóták egyéni motivációi mélyek és roppant er?sek voltak: Checa igyekezett volna minimalizálni az veszteségeket, ha már így alakult, a lehet? legnagyobb pontel?nnyel elhagyni a Motorlandot. Melandrinak hatalmas lökést adhatott az els? rund megnyerése, összhangja tökéletes a motorral – a duplázást t?zte ki célul. Biaggi pedig az évad els? gy?zelmére készült: a küldetés teljesítéséhez a fent említett úriembereken kívül leginkább saját magát kellett legy?znie. Sikerült. 

Megint jó a rajt Biagginak, mögötte Melandri, Sykes és Lascorz fordulnak el, sorrendben, és máris kialakul egy kis ‘bunyó’, élvezetes futamnak nézünk elébe. Bergert és Corser papát hamar elveszítjük, utóbbi az els? hírfoszlányok szerint törésekkel szedett be. Checa, aki ugyancsak megsérült – messze nem ilyen komolyan persze – az els? versenyen, mindent belead és támadóra veszi a figurát a Kawasakikkal szemben. Az ötödik körre sikerül is eléjük kerülni, ekkorra azonban a hétvége f?szerepl?i – ugyanazok a talján motorosok, akik a nyitó menetet egymás között eldöntötték – már messze járnak.


Michel Fabrizio is megmutatja, hogy azért még ott van a mez?nyben, szépen f?zi át magát a Ninjákon ? is és áll be Checa Ducatija mögé, a legények meg hadd játsszák le egymás között. Úgy is tennének, csakhogy ez a mecs viszonylag rövid kifutású: Sykes a hosszú egyenesre fordítóban elesik. Nem lehet boldog. Ahogyan szegény Jakub Smrz sem, aki másodjára is bukik, 0 ponttal kénytelen elhagyni Aragóniát. 

A nyolcadik kör végére úgy-ahogy stabilizálódnak a pozíciók, Biaggi el?l, és egy lélegzetvételnyi el?nyre szert is tesz Macio mannel szemben, majd Checa, Fabrizio, a légüres térben motorozó Lascorz és az üldöz?k, élükön Nori Hagával, de itt közlekedik Badovini és Haslam is. Az elején rontó Laverty a hetedik helyig zárkózik. Haladnak a srácok, darálják a távot, a közönség pedig egyre inkább kezdi elkönyvelni, hogy itt bizony nem lesz spanyol fieszta (a pályán elért eredmények miatt legalábbis), mert ez a nap az olaszokról szól. A tizenhatodik körben Melandrit megsuhintja a kiesés szele, majdnem elveszíti a motor elejét az egyenesre fordítóban, ám rodeós mozdulategyüttessel menteni tud. Biaggi ezzel végképp elllép, a fináléra minden fontosabb kérdés eld?l: marad még néhány momentum a mez?nyb?l, például Laverty el?zése Hagával szemben (a japánnak ez volt a 300. Superbike versenye: szép szám!).


Összességében nem volt egy olyan izgalmas verseny az aragóni második, mint akár az els? volt. Az eredmény azonban kedvez a bajnokságnak: Biaggi és az Aprilia csapat hatalmas önbizalom-injekciót kapott, igazolást nyert az eddigi munkájuk, nem mintha a második helyek nem jelentekének fantasztikus eredményt bármilyen világbajnoki viadalon, de aki valaha sportolt, tudja, mi a különbség a gy?zelem és a bármilyen más eredmény között. Checa, aki továbbra is vastag (de már nem olyan vastag) marzzsal vezet az összetettben, elégedettnek t?nik, kihozta a második felvonásból, ami benne volt. A Ducati háromszázadik gy?zelme az SBK-ban egyel?re várat magára. Most egy szusszanásnyi szünet következik a bajnokságban, hogy aztán jöhessen július 10. hétvégéjén a Cseh Nagydíj Brnóban, Biaggi ‘kedvenc pályáján’. Majdnem lemaradt a számsor a végére: 261, 218, 195!

SBK Aragón, második verseny, végeredmény

1. Max Biaggi?(Aprilia Alitalia Racing Team)?Aprilia RSV4 Factory?40?04.407
2. Marco Melandri?(Yamaha World Superbike Team)?Yamaha YZF R1?40?09.216
3. Carlos Checa?(Althea Racing)?Ducati 1098R?40?11.351
4. Michel Fabrizio?(Team Suzuki Alstare)?Suzuki GSX-R1000?40?13.408
5. Joan Lascorz?(Kawasaki Racing Team)?Kawasaki ZX-10R?40?15.969
6. Eugene Laverty?(Yamaha World Superbike Team)?Yamaha YZF R1?40?18.695
7. Noriyuki Haga?(PATA Racing Team Aprilia)?Aprilia RSV4 Factory?40?19.545
8. Leon Camier?(Aprilia Alitalia Racing Team)?Aprilia RSV4 Factory?40?22.067
9. Leon Haslam?(BMW Motorrad Motorsport)?BMW S1000 RR?40?28.591
10. Ayrton Badovini?(BMW Motorrad Italia SBK Team)?BMW S1000 RR?40?29.083
11. Sylvain Guintoli?(Team Effenbert-Liberty Racing)?Ducati 1098R?40?33.707
12. Mark Aitchison?(Team Pedercini)?Kawasaki ZX-10R?40?37.570
13. Roberto Rolfo?(Team Pedercini)?Kawasaki ZX-10R?40?42.487
14. Chris Vermeulen?(Kawasaki Racing Team)?Kawasaki ZX-10R?40?53.449
15. Lorenzo Lanzi?(BMW Motorrad Italia SBK Team)?BMW S1000 RR?40?57.563

Kiestek

RT. Ruben Xaus?(Castrol Honda)?Honda CBR1000RR?25?18.247
RT. Tom Sykes?(Kawasaki Racing Team Superbike)?Kawasaki ZX-10R?12?04.791
RT. Jakub Smrz?(Team Effenbert-Liberty Racing)?Ducati 1098R?8?16.172
RT. Maxime Berger?(Supersonic Racing Team)?Ducati 1098R?1?59.159
RT. Troy Corser?(BMW Motorrad Motorsport)?BMW S1000 RR

ugrás fel