El?zetesen mindenki azt hangoztatta: nagyon sok múlik a gumiválasztáson ezen a vasárnapon. Amellett, hogy az aragónai pálya önmagában komoly kérd?jeleket rejtett az abroncsok tartósságát illet?en, a nem túl magas (40 fok körüli) aszfalth?mérséklet a nyitányon arra késztetett többeket – így a kés?bbi gy?ztes Melandrit is- , hogy a lágy Pirelliket szereltesse föl.
A rajtot követ?en Biaggi állt az élre el?zve egy szépet, mögöttük Checa és Camier, akik többször helyet cserélnek, egymás apróbb hibáit könyörtelenül kihasználva. Teljesített kör nélkül kiáll Lanzi, az id?mér? meglepetés-embere, Badovini is lecsúszik, Sykes és Lascorz el?zik.
A Ducati és a Camier-féle RSV4 közti sebességkülönbség szinte zavarbaejt?, de a vb katalán éllovasa a technikás részeken kompenzál és keményen tartja magát. A hatodik körben bukik Smrz, a cseh motorja az egyes kanyar bukóterében heveredik el. A Biaggi-Melandri tandem, a Checa-Camier különmeccs mögött Haga vezetésével látványos csata a mez?nybeli helyezésekért. A nyolcadik körben derült égb?l a dráma: a nemrégiben leggyorsabb kört jegyz? Carlos Checa kiszáll a játékból, valószín?leg túler?ltette a vezet? duóra való felzárkózást. Ezzel egycsapásra felcsillannak a többiek reményei, hiszen tetemes ugyan Carlos el?nye, de ha nullázik, akkor mindenki közelebb mászik hozzá ennyivel is. Max és Marco meg is kapják a jelzést csapataiktól, tudják, mi a pálya.
A tizedik körben egy Fabrizio-féle nagy rohanásra leszünk figyelmesek, olyan nagyra, hogy esés a vége ennek is négyesben. Camier is próbálja utolérni az el?tte haladó két szökevényt, csak amikor igazán belekezdene, már kevés id? van hátra. Haga, Laverty, Sykes és Lascorz egész id? alatt gyepálják egymást, Badovini a versenyen sokkal halványabb, mint a Superpole-on vagy akár Misanóban volt. A tizenhatodik körben jön aztán a meccs kulcspontja: Biaggi benéz egy kigyorsítást, Melandri lecsap, innent?l pedig nincs több fordulat, ami a gy?zelem kérdését illeti. Nagyon tartottak a yamahások, leginkább Silvano Galbusera f?mérnök, hogy milyenek lesznek versenytávon az R1-ek: megnyugodhatott a szakember.
Melandri és a Yamaha a dobogó tetején (nemhiába teszteltek annyit a Motorlandon a felkészülés alatt), a két Aprilia az alsóbb fokokon. Biagginak idén ez a nyolcadik második helyezése. A mez?ny befutóját Laverty nyeri egy meggy?z? Sykes, egy harcos Haga és Lascorz el?tt, Badovini nyolcadik, többet remélt. Haslam veri a kilencedik helyért Corsert, az utolsó körben – sovány vigasz a BMW-seknek.
SBK Aragón, els? verseny: végeredmény
1 Melandri M. (ITA) Yamaha YZF R1 40’01.968 (160,189 kph)
2 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 1.572
3 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 Factory 2.432
4 Laverty E. (IRL) Yamaha YZF R1 10.799
5 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX-10R 10.847
6 Haga N. (JPN) Aprilia RSV4 Factory 11.931
7 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-10R 12.591
8 Badovini A. (ITA) BMW S1000 RR 16.954
9 Haslam L. (GBR) BMW S1000 RR 24.205
10 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 24.694
11 Guintoli S. (FRA) Ducati 1098R 24.731
12 Vermeulen C. (AUS) Kawasaki ZX-10R 30.407
13 Berger M. (FRA) Ducati 1098R 34.107
14 Rolfo R. (ITA) Kawasaki ZX-10R 37.233
15 Aitchison M. (AUS) Kawasaki ZX-10R 43.004
16 Xaus R. (ESP) Honda CBR1000RR
Legutóbbi hozzászólások