Könnyen lehet, hogy ez az idei harc lesz a végs? a Miller Motorsports Parkban, noha a létesítménynek érvényes szerz?dése van 2013-ra is. Magával ragadó hely 1.341 méterrel a tenger szintje fölött, modern versenyközpont, a Superbike pedig 2008 óta képviselteti magát Utah államban, a 2009-’10-es kiírásokban a Supersport is ellátogatott ide. A szervez?k minden igyekezete ellenére azonban a közönséget nem sikerült odavonzani a lelátókra, a négy év egyikében sem jöttek annyian, mint amire számítottak, pedig már egyáltalán nincs magasan a léc.
Utah állam a mormon vallás er?ssége, ennek doktrínája pedig az Úr napját, a vasárnapot a pihenésnek adja, az áhitatnak, elmélyülésnek, mely az istennel való intim kapcsolatfelvétel eszköze. Éppen ezért rendezik a futamot hétf?i napon, ami esetünkben egybeesik a Memorial Day ünneppel, amely a háborúban elesett amerikai katonák emléknapja (május utolsó hétf?je). Inkább ez, mint a vallásos meditáció megzavarása… szép dolog a vallásosság, de sajnos amikor egy világbajnoki szint? motorsport-esemény ide-oda rakosgatását vonja maga után, az már sok rajongónál eléri azt a bizonyos ingerküszöböt. Assen kivétel, mert egyrészt egy napon sem lehet említeni a utahi fennsíkkal, másrészt ott – szintén egyházi okokra visszavezethet? – hagyomány a szombati verseny.
Szóval 2013-ban elvileg még kéne, hogy legyen verseny a Milleren, de az együttm?ködés igen gyenge lábakon áll. Az Egyesült Államokban jelenleg négy olyan, lebonyolításra alkalmas, tehát szükséges licensszel és homologizációval rendelkez? pálya van, ami fogadhat SBK-szint? eseményt: a Tilke-pálya Austin mellett, Texasban, ahová a Forma-1-nek kéne látogatnia november elején, aztán ott van Indianapolis, Laguna Seca és végül a Miller Park. Az els?, miután elülni látszik a puskaporszag a pályaépít?k és a szervez?k között, a MotoGP-t fogadhatja. Indy belekóstolt ebbe a világba öt évvel ezel?tt, és fogalmazzunk úgy, egyel?re nem kapnak két kézzel a Dornával való együttm?ködésért. Elvileg marad tehát Laguna Seca, amelynek egyébként is gazdag Superbike-történelme van, 1995 és 2004 között megszakítás nélkül fogadta a szériát.
A Miller Park els? futamán Carlos Checa gy?zedelmeskedett, és színvonalát tekintve végtére is jó versenyzést követ?en. Különösen a rajtot követ? id?szakban illetve a végjátékban élénkült meg a nagydíj. Checa ötvenedik sikerét szrezte meg az 1098-érában, és ha valaki bánni fogja Salt Lake City háttérbe szorulását, akkor az a spanyol lesz – zsinórban a harmadik gy?zelme volt ez. Marco Melandri nagyot megy, a BMW-s olasz a jelek szerint az egyetlen, amely tartani tudja a lépést a címvéd?vel.
A harmadik pozícióért hatalmasat küzd Rea és Biaggi, öt körrel a vége el?tt viszi be a dönt? támadást a Kalóz, és ezzel övé a dobogó. Checa valahogy menedzseli a felhalmozott el?nyt, s bár gumijai nagyon elfogynak a végére, megvan a 25 pont. Nagy meccs az ötödik helyért is az apriliás Laverty és a pole-ból indult ducatis Smrz között, el?bbi javára d?l el, míg a ParkinGO csapatot er?sít? Chaz Davies a hetedik helyezést szerzi meg Tom Sykes el?tt.
Második verseny. Sykes indul a leggyorsabban, egy kicsit el is lép, Melandri követi, akit meg Checa ?z: egyetlen pillanat, és a spanyol mindkettejüket megel?zi, vezet. Nem sokkal hátrébb Smrz és Rea vetekszenek, mégis Biaggi az, aki megszerzi a negyedik helyet. Egész jó verseny alakul ki, amikor Aoyama esik, olaj kerül a pályára és piros zászló szakítja meg a futamot: másfél órás kényszerszünet a virrasztók legnagyobb örömére.
A kawasakis Tom megismétli a villámrajtot, Checa azonban megint el?re keveredik – nem sokáig marad ott: a hatodik körben, amikor már 1 mp fölötti el?nyt ér el, a porba esik, eldobva a „másik” huszonöt pontot. Melandri vezet így, Rea követi, aki id?közben átugorja a meglep?en harcos 19-es rajtszámú apriliást, Chaz Daviest. Biagginak az elején nagyot kellett mentenie, emiatt teret veszített, de szépen jön fel és a hajrára már ott közlekedik a dobogós helyekre is veszélyesen. Rea el?zi Melandrit, Davies nem engedi leveg?höz jutni Biaggit, aztán három körrel a leintés el?tt az egyenesben megy el a márkatársnak Massimiliano – Davies még visszaszúr, de ez a meccs a Kalózé, megkaparintja a harmadik helyet. Az utolsó kör Marco Melandri mestermunkája: el?zi Rea-t és mindvégig ellenáll a visszatámadásoknak. Kedvet kapott a dologhoz, ahogy mondani szokás: evés közben jön meg az étvágy.
A vb állása ezek után több, mint izgalmas: Biaggi 160,5 ponttal vezet, Melandri és Sykes azonos pontszámmal (142,5-142,5) üldözik, Rea 141-en áll, Checa 130,5 egységen vet horgonyt.
Miller, els? verseny, végeredmény
1. Carlos Checa?(Althea Racing)?Ducati 1098R?38?21.283
2. Marco Melandri?(BMW Motorrad Motorsport)?BMW S1000 RR?38?23.596
3. Max Biaggi?(Aprilia Racing Team)?Aprilia RSV4 Factory?38?26.621
4. Jonathan Rea?(Honda World Superbike Team)?Honda CBR1000RR?38?26.800
5. Eugene Laverty?(Aprilia Racing Team)?Aprilia RSV4 Factory?38?33.484
6. Jakub Smrz?(Liberty Racing Team Effenbert)?Ducati 1098R?38?34.545
7. Chaz Davies?(ParkinGO MTC Racing)?Aprilia RSV4 Factory?38?40.945
8. Tom Sykes?(Kawasaki Racing Team)?Kawasaki ZX-10R?38?42.575
9. Michel Fabrizio?(BMW Motorrad Italia GoldBet)?BMW S1000 RR?38?42.733
10. Leon Haslam?(BMW Motorrad Motorsport)?BMW S1000 RR?38?44.716
11. Davide Giugliano?(Althea Racing)?Ducati 1098R?38?44.979
12. Sylvain Guintoli?(Team Effenbert Liberty Racing)?Ducati 1098R?38?46.035
13. Leon Camier?(FIXI Crescent Suzuki)?Suzuki GSX-R1000?38?50.683
14. Ayrton Badovini?(BMW Motorrad Italia GoldBet)?BMW S1000 RR?38?52.505
15. Loris Baz?(Kawasaki Racing Team)?Kawasaki ZX-10R?38?54.249
16. Maxime Berger?(Team Effenbert Liberty Racing)?Ducati 1098R?38?56.692
17. Hiroshi Aoyama?(Honda World Superbike Team)?Honda CBR1000RR?39?13.436
18. Shane Turpin?(Boulder Motor Sports)?Ducati 1098R?38?49.456
19. Jake Holden?(Grillini Progea Superbike Team)?BMW S1000 RR?39?00.843
RT. Leandro Mercado?(Team Pedercini)?Kawasaki ZX-10R?24?24.308
RT. Lorenzo Zanetti?(PATA Racing Team)?Ducati 1098R?20?25.943
RT. John Hopkins?(FIXI Crescent Suzuki)?Suzuki GSX-R1000?13?04.252
RT. David Salom?(Team Pedercini)?Kawasaki ZX-10R?13?54.828
RT. Niccolň Canepa?(Red Devils Roma)?Ducati 1098R?11?16.614
Miller, második verseny, végeredmény
1. Marco Melandri?(BMW Motorrad Motorsport)?BMW S1000 RR?32?56.257
2. Jonathan Rea?(Honda World Superbike Team)?Honda CBR1000RR?32?56.452
3. Max Biaggi?(Aprilia Racing Team)?Aprilia RSV4 Factory?32?58.394
4. Chaz Davies?(ParkinGO MTC Racing)?Aprilia RSV4 Factory?33?00.502
5. Tom Sykes?(Kawasaki Racing Team)?Kawasaki ZX-10R?33?05.791
6. Eugene Laverty?(Aprilia Racing Team)?Aprilia RSV4 Factory?33?06.055
7. Davide Giugliano?(Althea Racing)?Ducati 1098R?33?08.148
8. Leon Haslam?(BMW Motorrad Motorsport)?BMW S1000 RR?33?08.972
9. Jakub Smrz?(Liberty Racing Team Effenbert)?Ducati 1098R?33?09.274
10. Sylvain Guintoli?(Team Effenbert Liberty Racing)?Ducati 1098R?33?09.960
11. Leon Camier?(FIXI Crescent Suzuki)?Suzuki GSX-R1000?33?11.944
12. Michel Fabrizio?(BMW Motorrad Italia GoldBet)?BMW S1000 RR?33?18.180
13. Ayrton Badovini?(BMW Motorrad Italia GoldBet)?BMW S1000 RR?33?20.197
14. Loris Baz?(Kawasaki Racing Team)?Kawasaki ZX-10R?33?20.308
15. Maxime Berger?(Team Effenbert Liberty Racing)?Ducati 1098R?33?30.154
16. John Hopkins?(FIXI Crescent Suzuki)?Suzuki GSX-R1000?33?34.949
17. Leandro Mercado?(Team Pedercini)?Kawasaki ZX-10R?33?43.960
18. Jake Holden?(Grillini Progea Superbike Team)?BMW S1000 RR?34?03.480
19. Shane Turpin?(Boulder Motor Sports)?Ducati 1098R?34?37.971
RT. David Salom?(Team Pedercini)?Kawasaki ZX-10R?24?27.789
RT. Carlos Checa?(Althea Racing)?Ducati 1098R?24?56.264
RT. Niccolň Canepa?(Red Devils Roma)?Ducati 1098R?17?05.034
RT. Lorenzo Zanetti?(PATA Racing Team)?Ducati 1098R?9?18.970
NS. Hiroshi Aoyama?(Honda World Superbike Team)?Honda CBR1000RR
Legutóbbi hozzászólások