EST. 2002

SBK, Misano: Biaggi csak duplázni tud

Hiába tudjuk már jó el?re, hogy ki fog ünnepelni a befutónál, valahogy a superbike-világbajnokság nem veszített vonzerejéb?l. Az utolsó méterekig megy az adok-kapok a dobogós pozíciókért, hát igen, lenne mit tanulniuk a GP-ászoknak a lassan nyugdíjas klubbá ér? SBK-mez?nyt?l: Biaggi, Corser és Checa negyvenhez közel is tüzes tiniként hajtják egymást. Misano az aggastyánok hétvégéje volt.

Van ebben az SBK-GP párhuzamban valami egészen morbid. Miközben Ezpeleta és alattvalói vért izzadnak a nézettség növeléséért, hol egy jól hangzó 1000-es szabály bedobásával, hol a lejáró szerz?dések körüli huzavonával, a Flammini testvérek addig röhögnek a markukban: nyolc gyártó tíz versenyz?je kergeti egymást versenyhétvégér?l versenyhétvégére, kiszámíthatatlan küzdelmeket varázsolva a képerny?re. Jó, Biaggi sikersorozata már-már kezd Lorenzói magasságokba emelkedni, mégis más szájízzel zárjuk el a tévét egy SBK futam leintése után.

Vegyük például a superpole-t. Corser mindenféle el?zetes papírformát felborítva röpítette az S1000RR-t története els? pole-pozíciójába, öt tizedet adva az RSV4-et hajtó Biagginak. Öt tizedet. Az pedig még barátok között is fél másodperc. Szenzációsan összerakott kört tett le az asztalra a veterán ausztrál, ami még ?t is meglepte. “Két évet kellett várnom erre a pole-ra, de a legmerészebb álmaimban sem gondoltam volna, hogy Misanóban lesz meg a 43. Ez egy nagyon technikás pálya, amin több gyors versenyvonal is van. Én ezt a múlt heti tesztelésekkel magyarázom, sokat fejl?dött a motor egyensúlya, kezesebb lett, ami biztos, hogy érmeket fog hozni a versenyeken.”


Corser

Troy Corser

S?t, majdnem gy?zelmet is. A rajt után a BMW ausztrálja megy el, aztán Biaggi, Checa, Guintoli és Fabrizio. Corser látszólag ura a helyzetnek, és valóban, néhány körön át szóba sem kerül, hogy bárki is veszélyeztetné vezetését. A bajorok már izzították a kreatív osztályt, az Aprilia vírusvideójára válaszul, de aztán az els? futam utolsó harmadára elfogyott a bömös hátulja .Jakub Smrz motorhiba miatt áll ki az els? körben, keserítve a cseh szurkolókat. Eközben Haga, aki az üldöz?boly vezet?je, egyre inkább érzi tarkóján Camier, Rea, Toseland és Crutchlow leheletét. Utóbbi aztán kicsúszik a negyedik körben – kár érte.

Féltáv után kialakulnak az er?viszonyok: Corser jól megy, de Biaggi és Checa intenzíven elkezdik nyomás alá helyezni, Fabrizió és Gunitoli pedig szép lassan lemondanak a pódiumról. Héttel a vége el?tt kipattan a csetepaté: Biaggi próbál az élre állni, és két lépésb?l beadja a mattot, ráadásul Checa is jön vele, lendületb?l söprik el Corser ellenállását. Fantasztikus pillanatok, és nagyon hálás is érte a misanói közönség. A verseny a kockás zászlónál d?l csak el, Biaggi kitart, megcsinálja, behúzza, tökéletes, hiba nélküli vezetése révén. Ha már 39. szülinapját nem tudta pole-lal ünnepelni, behúzta inkább idei hetedik gy?zelmét. És ugye tudjuk jól, ha Biaggi megnyeri az els?t, akkor már a második gyerekjáték lesz neki.

A végére Checának is sikerült bebújni Corser mellé, Biaggi ellen viszont nem maradt elég puskapor a tarsolyában, azokat el?tte Salt Lake City-ben. Az ezüstérem így is biztosan megvolt a spanyolnak, aki szintén bámulatosan motorozik mostanában, 37 évesen is. Hát, ha még Bayliss is köztünk lenne, aki még nyugdíjasan is veri a gyári Ducati duóját. Az el?zetes hírekkel ellentétben viszont egészen biztos, hogy nem fogjuk újra a mez?nyben látni a háromszoros világbajnokot. Hivatalos közleményben kürtölte szét a világnak az USA futam utáni szünetben.


Biaggi

Max Biaggi

A három hetes kényszerpihen? egyébként szorgos munka jegyében telt a gyári csapatoknak. A Misanóban látottak alapján a BMW és a Ducati profitált bel?le a legtöbbet. A bajorok az egyensúlyon babráltak, az olaszok az összsúlyból faraghattak a szabályok adta lehet?ségeknek köszönhet?en. Fabrizio és Haga ennek ellenére nem nagyon volt pariban az élbollyal, és a Ten Kate alakulat is egy nagyon sötét és s?r? erd?be tévedt a fejlesztésekkel. A Suzuki is valahogy jobban egyben volt az idén elején…így azért megkönnyítik Biaggi és az Aprilia helyzetét.

És jön a második… közel hetvenezer néz? látogatott el Misano Adriaticóba a két edzés- és az egy versenynap alatt, nagy részük pedig felállva tapsolt vasárnap a – hivatalosan – San Marinói Nagydíj fináléjához. Biaggi, Corser és Checa állnak el?re a rajtot követ?en, azaz ugyanaz a kompánia, mint az els? futamon. Most azonban szinte rögtön rájuk akaszkodik Fabrizio, aki habozás nélkül tör el?re, igyekszik megszerezni a vezetést. Együtt mennek az els? körökben. Haslam és Crutchlow sincsenek éppenséggel fényévekkel lemaradva.

Batta úr egységének gyengülése csak átmeneti jelleg? volt: Haslam motorelektronikája összeakadt az els? futamban, ezért volt kénytelen nem kevés pontot veszíteni bajnoki riválisával szemben. A hatodik körben Fabrizio állhatatossága célt ér, els? helyen motorozik a gyári ducatis. A másik római. Mögötte Corser, és Biaggi. Haslam tartja Corserék tempóját, támad – és sikerrel teszi. Óriási show, ahogy a suzukis csatlakozik a vezet?khöz, de talán még óriásibb az olasz közönségnek, ahogy a két honfi, egyikük Noale, másikuk Bologna motorján egymást gyepálja.


Checa

Carlos Checa

Végül az RSV4-nek sikerül konszolidálnia magát a P1-ben, az eredmény pedig nem más, mint az idény negyedik duplázása Biaggi részér?l, Monza után a második olasz földön. Legmerészebb álmaiban sem gondolta volna talán. Féltáv után persze kiütközött Leon Haslam harcossága is, aki egészen Fabrizióg verekedte fel magát, aztán szépen ott is hagyta – ezzel minimalizálva a veszteségeket. Michelnek pedig futnia kell a dobogóért, amit egy remek hajrával meg is kaparint. Szegény Corser viszont egészen a tizedik helyig zuhan vissza a BMW-vel.

Biaggi szezonbéli negyedik duplázásával 37 pontra növelte el?nyét az egyéni pontversenyben, az Aprilia pedig 30-cal megy a konstrukt?riben a Suzuki el?tt, és már csak öt forduló van vissza az idei szezonból. A követez? például Biaggi szentélyében, a brnói aszfaltcsíkon lesz. Szerintünk az ötödik duplát érdemes lesz megtenni a tippmixen.

WSBK, Misano – Eredmények

Els? futam

1. Max Biaggi ITA Aprilia Alitalia Racing RSV-4
2. Carlos Checa ESP Althea Ducati 1198 +0.387s
3. Troy Corser AUS BMW Motorrad S1000RR +0.822s
4. Michel Fabrizio ITA Ducati Xerox 1198 +4.911s
5. Sylvain Guintoli FRA Alstare Suzuki GSX-R1000 +5.916s
6. Leon Camier GBR Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +8.658s
7. Noriyuki Haga JPN Ducati Xerox 1198 +11.872s
8. Leon Haslam GBR Alstare Suzuki GSX-R1000 +11.907s
9. Shane Byrne GBR Althea Ducati 1198 +16.490s
10. James Toseland GBR Yamaha Sterilgarda YZF R1 +18.458s

Második futam

1. Max Biaggi ITA Aprilia Alitalia Racing RSV-4 24 laps
2. Leon Haslam GBR Alstare Suzuki GSX-R1000 +4.095s
3. Michel Fabrizio ITA Ducati Xerox 1198 +4.631s
4. Cal Crutchlow GBR Yamaha Sterilgarda YZF R1 +5.014s
5. Carlos Checa ESP Althea Ducati 1198 +6.256s
6. Sylvain Guintoli FRA Alstare Suzuki GSX-R1000 +7.677s
7. Shane Byrne GBR Althea Ducati 1198 +10.144s
8. Luca Scassa ITA Team Supersonic Ducati 1198 +10.942s
9. Noriyuki Haga JPN Ducati Xerox 1198 +13.640s
10. Troy Corser AUS BMW Motorrad S1000RR +16.279s

A világbajnokság állása

1 – M. Biaggi – 307
2 – L. Haslam – 270
3 – C. Checa – 172
4 – J. Rea – 158
5 – N. Haga – 151

ugrás fel