Troy Bayliss neve szorosan egybefonódott a méltán híres monzai aszfaltcsíkkal, hisz’ az elmúlt hat esztend?ben az ? duplázásairól szóltak a versenyek, ezúttal azonban le kellett mondania a gy?zelemr?l mindkét versenyen – minden sorozatnak vége lesz egyszer. És, hogy ki volt az az illet?, aki véghez vitt ezt a bravúrt. Igen, nem véletlenül írom egyes számban, mindkét futam dics?sége a Yamaha Italia R1-esén köröz? Nori Haga nevéhez f?z?dik, aki a doningtoni forduló után tudott ismét gy?zni ebben a szezonban, egyúttal ez volt az els? duplázása idén, s?t ? az els? olyan motoros, aki képes volt rá a 2007-es szezonban.
A pontverseny éllovasának, James Toseland-nek versenyét a túl lágy keverék? abroncsok nehezítették ezen a hétvégén, aggódnia azonban továbbra sem kell, okosan motorozva akár a sorozat végéig kamatoztatni tudja el?nyét, csak az lehet a brit számára bosszantó, hogy hiába ? áll a gy?zelmek tekintetében az élen 5 sikerével (Hagának 3, Baylissnek 2, Biagginak, Xausnak 1-1), eddig pályafutása során nem sikerült egyszer sem a duplázás –minden sorozatnak vége lesz egyszer.
Pár sort érdemel Roberto Rolfo teljesítménye is. A Superbike- világbajnokságon szürke eminenciásnak számító talján motoros végre a t?le megszokott vehemenciával versenyzett, s?t még a dobogóra is odaérhetett volna mindkétszer: el?ször a technika, másodszor az ellenfelek babráltak ki vele.
Ami pedig a küls?ségeket illeti: olyan volt ez a hétvége, mint a Forma 1-ben a monacói futam. Valamennyi olasz versenyz? nemzeti színben feszített, ki a sisakját fényeztette át hazai futamára, ki pedig a b?rruháját (Biaggi), de akadt más nemzetiség? versenyz? is szokatlan divatban: Bayliss, Toseland és Haga is megváltoztatta sisakjaik grafikáit. Kinek bejött a váltás, kinek nem.
Els? futam
Rolfo l? ki a rajtrácsról hátában Kagayamával, szorosan a nyomukban a Toseland-Biaggi-Haga-Corser gyorsvonat. A második körben helyet cserélnek a csapattársak: Toseland Rolfót váltja az élen, Biaggi Kagayamát a harmadik a helyen. Az ötödik körben ment le a red?ny Hagának, sorban falja az ellenfeleket, a gumijaival küzd? listavezet? sem jelent akadályt a japán kamikázénak – ezután már szabad az út a gy?zelem felé. Az unalom el?zésér?l Bayliss és Biaggi gondoskodik, az olasz idegei bírták rosszabbul, idén már ki tudja hanyadszorra. A verseny végére Rolfo lép el? a tragikus h?s cseppet sem dics?séges szerepébe: a biztos második helyét?l fosztja meg a japán-holland technika. A befutó: Haga, Bayliss, Biaggi.
Második futam
Toseland már az elején el akarja dönteni a verseny kimenetelét, élre áll, majd elszakadással próbálkozik. Szusszanásnyi el?nyt sikerül csupán kiharcolni a Bayliss-Rolfo-Haga-Biaggi szerelvénnyel szemben. Haga ismét begyújtja a rakétákat és ráveti magát az angolra, a háttérben Rolfo felvezetésével döntöget a pontvadászat élmez?nye, csupán a talján nem illik bele a képletbe – nem tudni mi lelete Rolfót, de tudja tartani a men?k iramát. Toseland ismét lassulni kezd, rohamosan jönnek rá, majd olvasszák magukba Biaggiék a Ten Kate reménységét. A verseny befejezésére fordulva már senki nem tudja megfosztani Hagát a duplázástól, Biaggi viszont magát igen a második helyt?l: az Ascari-sikánban besokallva elszáguld mellette mindenki, aki arra jár, pódium helyett ötödik hely jut osztályrészül hazai közönség el?tt. Toseland fogait összeszorítva tartja meg Bayliss-szel szemben az ezüstérmet, értékes pontokat elhalászva a címvéd? elöl, majd Rolfo és Biaggi száguld a kockás zászló alá.
A pontvadászat érdekesen alakul az eddig lebonyolított hat verseny tükrében. Toseland 33 plusszal megy Haga el?tt, akit Biaggi követ három egység lemaradással, majd egy kis szünet és Bayliss nevével találkozunk a rómaihoz képest 27 mínusszal, a listavezet?höz viszonyítva 65 egység hátrányban. Fel tud vajon innen állni az ausztrál? Tegyétek meg tétjeiteket – hogy egy klasszikussal éljek (a jogdíjat már befizettem az Eurosport kasszájába).
WSBK Monza, els? futam
|
|
Poz. – Rider – Csapat – Motor – Id? 1 – Noriyuki Haga – Yamaha Motor Italia – Yamaha YZF-R1 – 32’04.428 Nem ért célba Roberto Rolfo – Hannspree Ten Kate Honda – Honda CBR1000RR – 30’21.525
|
WSBK Monza, második futam
|
|
Poz. – Rider – Csapat – Motor – Id? 1 – Noriyuki Haga – Yamaha Motor Italia – Yamaha YZF-R1 – 32’05.318 Nem ért célba A bajnokság állása Monza után 1 – J. Toseland – 229 pont
|
Legutóbbi hozzászólások