EST. 2002

SBK, Monza: Haga duplán jó

Troy Bayliss neve szorosan egybefonódott a méltán híres monzai aszfaltcsíkkal, hisz’ az elmúlt hat esztend?ben az ? duplázásairól szóltak a versenyek, ezúttal azonban le kellett mondania a gy?zelemr?l mindkét versenyen – minden sorozatnak vége lesz egyszer. És, hogy ki volt az az illet?, aki véghez vitt ezt a bravúrt. Igen, nem véletlenül írom egyes számban, mindkét futam dics?sége a Yamaha Italia R1-esén köröz? Nori Haga nevéhez f?z?dik, aki a doningtoni forduló után tudott ismét gy?zni ebben a szezonban, egyúttal ez volt az els? duplázása idén, s?t ? az els? olyan motoros, aki képes volt rá a 2007-es szezonban.

A pontverseny éllovasának, James Toseland-nek versenyét a túl lágy keverék? abroncsok nehezítették ezen a hétvégén, aggódnia azonban továbbra sem kell, okosan motorozva akár a sorozat végéig kamatoztatni tudja el?nyét, csak az lehet a brit számára bosszantó, hogy hiába ? áll a gy?zelmek tekintetében az élen 5 sikerével (Hagának 3, Baylissnek 2, Biagginak, Xausnak 1-1), eddig pályafutása során nem sikerült egyszer sem a duplázás –minden sorozatnak vége lesz egyszer.

Pár sort érdemel Roberto Rolfo teljesítménye is. A Superbike- világbajnokságon szürke eminenciásnak számító talján motoros végre a t?le megszokott vehemenciával versenyzett, s?t még a dobogóra is odaérhetett volna mindkétszer: el?ször a technika, másodszor az ellenfelek babráltak ki vele.

Ami pedig a küls?ségeket illeti: olyan volt ez a hétvége, mint a Forma 1-ben a monacói futam. Valamennyi olasz versenyz? nemzeti színben feszített, ki a sisakját fényeztette át hazai futamára, ki pedig a b?rruháját (Biaggi), de akadt más nemzetiség? versenyz? is szokatlan divatban: Bayliss, Toseland és Haga is megváltoztatta sisakjaik grafikáit. Kinek bejött a váltás, kinek nem.

Els? futam

Rolfo l? ki a rajtrácsról hátában Kagayamával, szorosan a nyomukban a Toseland-Biaggi-Haga-Corser gyorsvonat. A második körben helyet cserélnek a csapattársak: Toseland Rolfót váltja az élen, Biaggi Kagayamát a harmadik a helyen. Az ötödik körben ment le a red?ny Hagának, sorban falja az ellenfeleket, a gumijaival küzd? listavezet? sem jelent akadályt a japán kamikázénak – ezután már szabad az út a gy?zelem felé. Az unalom el?zésér?l Bayliss és Biaggi gondoskodik, az olasz idegei bírták rosszabbul, idén már ki tudja hanyadszorra. A verseny végére Rolfo lép el? a tragikus h?s cseppet sem dics?séges szerepébe: a biztos második helyét?l fosztja meg a japán-holland technika. A befutó: Haga, Bayliss, Biaggi.

Második futam

Toseland már az elején el akarja dönteni a verseny kimenetelét, élre áll, majd elszakadással próbálkozik. Szusszanásnyi el?nyt sikerül csupán kiharcolni a Bayliss-Rolfo-Haga-Biaggi szerelvénnyel szemben. Haga ismét begyújtja a rakétákat és ráveti magát az angolra, a háttérben Rolfo felvezetésével döntöget a pontvadászat élmez?nye, csupán a talján nem illik bele a képletbe – nem tudni mi lelete Rolfót, de tudja tartani a men?k iramát. Toseland ismét lassulni kezd, rohamosan jönnek rá, majd olvasszák magukba Biaggiék a Ten Kate reménységét. A verseny befejezésére fordulva már senki nem tudja megfosztani Hagát a duplázástól, Biaggi viszont magát igen a második helyt?l: az Ascari-sikánban besokallva elszáguld mellette mindenki, aki arra jár, pódium helyett ötödik hely jut osztályrészül hazai közönség el?tt. Toseland fogait összeszorítva tartja meg Bayliss-szel szemben az ezüstérmet, értékes pontokat elhalászva a címvéd? elöl, majd Rolfo és Biaggi száguld a kockás zászló alá.

A pontvadászat érdekesen alakul az eddig lebonyolított hat verseny tükrében. Toseland 33 plusszal megy Haga el?tt, akit Biaggi követ három egység lemaradással, majd egy kis szünet és Bayliss nevével találkozunk a rómaihoz képest 27 mínusszal, a listavezet?höz viszonyítva 65 egység hátrányban. Fel tud vajon innen állni az ausztrál? Tegyétek meg tétjeiteket – hogy egy klasszikussal éljek (a jogdíjat már befizettem az Eurosport kasszájába).

WSBK Monza, els? futam

Poz. – Rider – Csapat – Motor – Id?

1 – Noriyuki Haga – Yamaha Motor Italia – Yamaha YZF-R1 – 32’04.428
2 – Troy Bayliss – Ducati Xerox Team – Ducati 999 F07 – 32’12.831
3 – Max Biaggi – Alstare Suzuki Corona Extra – Suzuki GSX-R1000 K7 – 32’14.131
4 – James Toseland – Hannspree Ten Kate Honda – Honda CBR1000RR – 32’18.015
5 – Troy Corser – Yamaha Motor Italia – Yamaha YZF-R1 – 32’19.326
6 – Yukio Kagayama – Alstare Suzuki Corona Extra – Suzuki GSX-R1000 K7 – 32’19.382
7 – Lorenzo Lanzi – Ducati Xerox Team – Ducati 999 F07 – 32’23.945
8 – Michel Fabrizio – D.F.X. Corse – Honda CBR1000RR – 32’28.548
9 – Karl Muggeridge – Alto Evolution Honda – Honda CBR1000RR – 32’29.110
10 – Max Neukirchner – Suzuki Germany – Suzuki GSX-R1000 K6 – 32’33.625
11 – Joshua Brookes – Alto Evolution Honda – Honda CBR1000RR – 32’37.082
12 – Ruben Xaus – Team Sterilgarda – Ducati 999 F06 – 32’38.482
13 – Marco Borciani – Team Sterilgarda – Ducati 999 F06 – 32’41.814
14 – Alessandro Polita – Celani Team Suzuki Italia – Suzuki GSX-R1000 K6 – 32’42.132
15 – Jakub Smrz – Team Caracchi Ducati SC – Ducati 999 F05 – 32’45.805
16 – Steve Martin – D.F.X. Corse – Honda CBR1000RR – 32’47.158
17 – Mauro Sanchini – Kawasaki PSG-1 Corse – Kawasaki ZX-10R – 33’03.524

Nem ért célba

Roberto Rolfo – Hannspree Ten Kate Honda – Honda CBR1000RR – 30’21.525
Régis Laconi – Kawasaki PSG-1 Corse – Kawasaki ZX-10R – 27’06.036
Luca Morelli – Team Pedercini – Ducati 999RS – 22’20.453
Robertino Pietri – Team Giesse – Yamaha YZF-R1 – 22’44.019
Marek Svoboda – Yamaha Jr. Pro SBK Racing – Yamaha YZF-R1 – 20’40.232
Dean Ellison – Team Pedercini – Ducati 999RS – 15’36.218
Fonsi Nieto – Kawasaki PSG-1 Corse – Kawasaki ZX-10R – 12’56.564

WSBK Monza, második futam

Poz. – Rider – Csapat – Motor – Id?

1 – Noriyuki Haga – Yamaha Motor Italia – Yamaha YZF-R1 – 32’05.318
2 – James Toseland – Hannspree Ten Kate Honda – Honda CBR1000RR – 32’08.009
3 – Troy Bayliss – Ducati Xerox Team – Ducati 999 F07 – 32’08.159
4 – Roberto Rolfo – Hannspree Ten Kate Honda – Honda CBR1000RR – 32’08.506
5 – Max Biaggi – Alstare Suzuki Corona Extra – Suzuki GSX-R1000 K7 – 32’08.869
6 – Troy Corser – Yamaha Motor Italia – Yamaha YZF-R1 – 32’18.352
7 – Yukio Kagayama – Alstare Suzuki Corona Extra – Suzuki GSX-R1000 K7 – 32’22.564
8 – Régis Laconi – Kawasaki PSG-1 Corse – Kawasaki ZX-10R – 32’23.728
9 – Karl Muggeridge – Alto Evolution Honda – Honda CBR1000RR – 32’34.335
10 – Jakub Smrz – Team Caracchi Ducati SC – Ducati 999 F05 – 32’35.004
11 – Michel Fabrizio – D.F.X. Corse – Honda CBR1000RR – 32’35.689
12 – Max Neukirchner – Suzuki Germany – Suzuki GSX-R1000 K6 – 32’37.300
13 – Ruben Xaus – Team Sterilgarda – Ducati 999 F06 – 32’37.483
14 – Robertino Pietri – Team Giesse – Yamaha YZF-R1 – 33’37.610
15 – Dean Ellison – Team Pedercini – Ducati 999RS – 33’47.158

Nem ért célba

Marco Borciani – Team Sterilgarda – Ducati 999 F06 – 27’40.436
Steve Martin – D.F.X. Corse – Honda CBR1000RR – 20’06.447
Joshua Brookes – Alto Evolution Honda – Honda CBR1000RR – 16’54.474
Mauro Sanchini – Kawasaki PSG-1 Corse – Kawasaki ZX-10R – 13’16.754
Alessandro Polita – Celani Team Suzuki Italia – Suzuki GSX-R1000 K6 – 9’56.919
Marek Svoboda – Yamaha Jr. Pro SBK Racing – Yamaha YZF-R1 – 2’01.249
Fonsi Nieto – Kawasaki PSG-1 Corse – Kawasaki ZX-10R – 2’05.695
Lorenzo Lanzi – Ducati Xerox Team – Ducati 999 F07

A bajnokság állása Monza után

1 – J. Toseland – 229 pont
2 – N. Haga – 194
3 – M. Biaggi – 191
4 – T. Bayliss – 164
5 – T. Corser – 135
6 – L. Lanzi – 107
7 – R. Xaus – 106
8 – M. Neukirchner – 81
9 – R. Rolfo – 77
10 – Y. Kagayama – 60

ugrás fel