Els? verseny
Ha még százszor ismételnénk vissza a rajtot sem lenne elég ahhoz, hogy az els? nyolc másodperc összes apró momentumát regisztrálhassuk. Checa kiváló negyedik kezd? helye, és esélye a dobogóra három másodperc alatt foszlik szét – nemes egyszer?séggel elüti a mögüle kibúvó Nietot, amit?l elveszti uralmát a Honda fölött. Az utolsó helyek egyikére csúszik vissza. Mindenki tudta, hogy az egyéni repül?körök ritmusát derékbevágó els? sikán, a rajt esetében mindent vagy semmit alapon m?ködik majd. Türelem vagy tömegbukás, a két opció közül sikerrel választják ki az els?t, mindössze pár idomcsattanás okoz a pályabíróknak masszív szívdobogást. Biaggi nem udvariaskodik és nem is tör?dik semmivel maga körül, egyszer?en lenyelezi a Ducatit, és az el?tte lév? komplett sort átugorva negyediknek úsztatja be az 1098-at az els? egyenesbe. Az élr?l remekül l? ki a két Suzuki, nem kevésbé Bayliss, aki a harmadik helyr?l kontrollál. Még semmi sem történt, de máris idegi káosz pályán és amellett egyaránt.
Muggeridge fél kör után veszi le a gyújtást, technikai probléma állítja mellékvágányra. Nem a Hondáé a mai. Kagayama és Neukirchner viszont remekül ülik meg az ezres GSX-R-t. Végül beigazolódik az, ami ellen egykörön még elég volt Bayliss, de ami verseny közben már fogást talál rajta is: a hosszú egyenesekben egyszer?en kifulladnak a Ducatik, a kanyargós csiki-csuki pedig nem elég hosszú a hátrány lecsipegetéséhez. Troy azért nem szakad el teljesen, de támadó pozícióját elveszti – csupán figyel. Eközben már Haga a leggyorsabb a pályán, és villámgyorsan beszáll az aranyért folytatott harcba. Mögöttük Biaggi és Xaus házibajnoksága, a spanyol pár kör múlva bukik nem kicsit – ez már a sokadik betli idén. Nori nyilván nincs kibékülve jelenlegi ponthátrányával, minden helyezés leveg?vételhez juttathatja a habok közül – úgyhogy el?znie kell. Neukirchner vezeti a vonatot, szorosan mögötte a yamahás, majd Kagayama és Bayliss.
Yukinak tán lámpaláza van, vagy lányos zavara, de egy ponttól kezdve hibát hibára halmoz. Két ízben egyenesíti ki a hátsó sikánt szinte egymást követ? rundokban, majd a célegyenes végi féktávon tér ki a szervizutak labirintusába. Visszatalál persze a helyes csapásra, de a dobogó legalsó foka Bayliss személyében már elment. Utóbbi jobb csuklója bármikor lehet egy kis örömforrás: a verseny utolsó taktusában három kör alatt dolgoz le másfél másodperces hátrányt, kéttized-kéttized-egymásodperc leosztásban. Már szinte várjuk, hogy Troy mester ezzel a lendülettel felülr?l ugorja át a vezet? párost, ám kifogy a varázsszelence. Amilyen gyorsan darálta be az el?tte lév? lukat, olyan sebesen csavarja takarékra ritmusát- a végén nem sokon múlik, hogy Kagayama is megcsípje a grabancát. Nem tudom milyen tápon tartják a Suzukikat, de ijeszt?en er?sebbek a riválisoknál. Neukirchner úgy és akkor veszi vissza NitroNoritól a P1-et a célegyenesben, ahogy és amikor úri kedve szottyan. Kaviár vacsorát Hamamatsunak! Haga a legutolsó fordulókban már nem bírja cérnával, és bár a határon szitálva üli meg az R1-et, kénytelen beérni húsz ponttal – ez Neukirchner nagy versenye. Bayliss a dobogó legalsó fokával simítja a Ducati lelkét, Kagayama csak kis híján nem ér oda. Hét tizeden belül ér be az els? négy, azt hiszem, ezt hívják szorosnak.
WSBK Monza, els? verseny, végeredmény
|
|
1. Max Neukirchner GER Alstare Suzuki GSX-R1000 Kiestek: Makoto Tamada JPN PSG-1 Kawasaki Corse ZX-10R kör 16 |
Második verseny
Ezt már nem lehet fokozni, ennél nincs vérre men?bb, itt már nem lehet több meglepetés. De lehet. És kiderül, hogy hangulatilag az els? rund alapozó volt csupán, hogy be legyünk melegedve az ?rült hajszára. Az szinte mellékes, hogy Lavilla és Laconi a boxutcából rajtolnak, ez különösebb érdekeket nem feszít. Bayliss idegei kötélb?l vannak, mesteri ritmusban engedi ki a kuplungot és az élre vág – a féktávon viszont már Neukirchner az er?sebb, ismét a Suzukinál a staféta. Gyakorlatilag az el?z? verseny elejét kezdik el újrafutni, csak most Nieto is csatlakozik a kvartetthez. Illetve nem is, hiszen er?s lenne ezt négyes bolynak hívni: az egész mez?ny egy rajban halad, minden egyes féktáv izgalom és duhajkodás, minden sikánnak a bejáratában csúcsforgalom. Folyamatosan változik a vezet? poszt, a #21-es olasz és a japán gépek kerülgetik egymást a monzai csíkon, Bayliss valószín?tlenül rövid féktávokkal, Haga agresszivitásával, a Suzuki vonat pedig szinkron motorozással kápráztatja a kedves egybegy?lteket. Ki bírja ezt idegekkel? Legels?nek Kagayama dobja be a törülköz?t – már megint -, el?ször csak offródozik egy sort a kavicságyban, majd egy igen csúnya, szalmabálákba fejjel torpedózós high-side-al száll ki a ringb?l.
Az els? három motor szusszanásnyi el?nnyel kiteker a képb?l, és indulhat a gyilok. Max, Noriyuki és Troy mennek feledhetetlen köröket az olasz páston, mögöttük a lees? pontokért tesznek keresztbe egymásnak a többiek. Fel-felvillan Muggeridge néhány gyors körével, de roppantul respektáljuk a cseh Smrz-t is, nem semmi id?ket üt a stopperbe. Ez nem Checa víkendje, a superpole kivételével nem találja ritmusát a spanyol, istenei sem igazgatják eléggé az útját: Corser a csodával határos módon kerüli ki Muggeridge Hondáját a célvégi féktávon, így viszont belerepül Carlos CBR-jének a hátuljába. Mindketten kiegyenesítik a sikánt az ominózus szervizútra, de #7-es néhány körön belül csúnyán megzúzza a motort – ezennel vége.
Bayliss ezúttal er?sebb, mint a déli el?adásban, de a balsors ?t is utoléri. Az elé kerül? Haga m?szaki hibát jelez neki, a lelassuló Ducati végül a boxban ontja ki lelkét – idén el?ször. Neukirchnerre és Hagára száll a jog a döntésre a huszonötr?l – illetve szállna, ha nem kapcsolná be a Ten Kate rakétáit Kiyonari. Egyre csökken? különbségek mellett ismét trióvá alakul az els? boly, amikor Haga motorja is elfüstöl. A Yamaha azonban egy cseppet sem lassul, s?t, a többiek csodálkozását kihasználva a japán az élre tör, és rákapcsol. Két kör múlva ismét kék matériával hinti be a monzai leveg?t az R1, a Yamaha boxban póker arccal ecsetelik a miérteket, itt már egyértelm?, hogy nem a kipufogóból jönnek a vészjósló jelek. Szegény Biaggi, nem adnak egy jó hétvégét az olasznak, Smrz egyszer?en elüti a márkatársat, aki újfent rásérül az Ausztráliában eltört csuklójára – hát ez pech. Az utolsó rundot Noriyuki nyitja, mögötte Kiyonari és a suzukis Max. A kör feléhez érve már Kiyonari húzza a szálat, briliáns védekezéssel érkezik meg az egyes poszton a parabolikához, ahol kiszélesíti az ívet; több se kell persze Hagának, belép keményen – de szabályosan -, és elcsaklizza a huszonötöt, míg a Suzukival er?b?l kontrázó Neukirchner a másodikként fut át, így Kiyonarinak jár tizenhat egység. 51 ezreden belül az els? három, na, akkor mostantól legyen ez a „szoros”. Bayliss még így is vezet 78 ponttal, mögötte viszont s?r?södik a puding. Részemr?l jóllaktam a maival, most viszont három hét éheztetés következik.
WSBK Monza, második verseny, végeredmény
|
|
1. Noriyuki Haga JPN Yamaha Motor Italia YZF-R1 Kiestek Makoto Tamada JPN PSG-1 Kawasaki Corse ZX-10R kör 17 |
Legutóbbi hozzászólások