EST. 2002

SBK Monza, Superpole: Troy papa csúfondárosan megy

Ember legyen a talpán, aki tempóban átf?zi a monzai csíkot. Trükkös részek szakítják meg a hosszú gyors egyenesek egymásutánjait. Sikán, egyenes, legényes féktáv, na meg a parabolika. Ezt a négyet kell bevésni a rutinvizsgán, ha valaki pirítani akar Monzában. A kvalifikációs edzések után úgy t?nt, hogy jött egy pálya, ahol nem lesznek ott a Ducatik, ahol újra kiélesedhet a pontverseny, ahol a Bayliss-vezette sereg beszürkül, és ahol a japán sorosok ragyoghatnak. Ez így is lett – többé-kevésbé. Troy végül a Bayliss-féle javítófaktorral korrigálja az 1098-ra vonatkoztatott értéket, és ezzel 1-0-ra hozza az els? félid?t. Mi lesz itt holnap?

Lavilla körideje eléggé harmatosra sikeredett – még magához képest is-, de hihetetlen, ahogy megy a pályán. Oroszrulettnek látszik minden mozdulata bármelyik pilótának, aki 1:47 vagy az alatt teljesít. Szegény Biaggi a kéztöréses bukta óta nincs a csúcson, pedig a törött csontok kellemetlen emlékek csupán – beállítás gondok sújtják a Kalózt, csak úgy, mint Assenben. Kigurul Checa a pályára, sokat nem várnak t?le az id?mér?k alapján, majd megy egy bomba kört. Brávó. Majd sorban karcolnak körbe a többiek, Smrz majdnem eldobja az egyik kigyorsításon, Fabrizio sem az igazi… az egyetlen potens id?t motorozó ducatis Xaus, ám tisztán látszik, hogy az összes 1098-t megül? pilóta a hosszú egyenesekben harapja be a tizedeket – mínuszban persze. Féltek is ett?l már hetekkel ezel?tt, egy hete folyamatos az el?re kézmosás az olasz istállóknál.

Aztán jön a #21-es emberke. Feszült csend száll le a pályára, a kommentátorok is visszavesznek, bár jelenleg semmilyen zászló nem áll Baylissnek, mégis várunk. Valamire, talán egy középer?s második sorra, vagy esetleg egy els? végére, ám minden remény elszáll az els? sikánban. Túl kés?i ez a fékezés, az els? ívr?l lecsúszva érkezik a másodikba, de így már ez is rossz. Két tized legalább ott marad. Az ínyenceknek már izzad a tenyerük, a holnapi meccsre gondolnak, ahol Troynak a végéb?l kell átgyilkolnia magát a mez?nyön, briliáns el?zések garmadájával csiklandozva a néz?ket. De nem, Bayliss nem adja meg a kegyelemdöfést, már az els? mért ponton fél másodpercet hoz Carloson. Mi van? – hörögnek fel a szakért?k a pályaszélr?l. Következ? szektorban hét, és végül a célvonalon b? nyolc tized a különbség. A közönség nem tudja, csönddel vagy tajtékkal dicsérje a nagyöreget, végül Troy papa feloldja a hangulatot egy kormányelfordítós egykerékkel – és ekkor kitör a taps. Ami innent?l jön, az fontos bár, de hangulat szempontjából tök mellékes. Ezt valószín?leg nem lehet überelni. A rend kedvéért Corser egyszer?en lassú volt szuperpólos önmagához képest, jók a Hondák meg a Suzukik is. A Kawasaki majdnem odaért, de mégsem – pedig Laconi utolsó el?ttiként kezdte meg az egy körét. Haga a maga módján istenes, ? lehet a holnap meglepetése. És a második helyen egy remek formában lév? Neukirchner, aki bár kis híján összecsukja a Gixxert az egyik jobbosban, de az egyetlen legény a gáton, aki ellenállhat a Bayliss-présnek. Én legalább ilyen jó délutánt kívánok holnapra!

WSBK Monza, Superpole

1. Troy Bayliss AUS Ducati Xerox 1098 F08 1:44.931
2. Max Neukirchner GER Alstare Suzuki GSX-R1000 1:45.287
3. Noriyuki Haga JPN Yamaha Motor Italia YZF-R1 1:45.665
4. Carlos Checa SPA Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR 1:45.766
5. Yukio Kagayama JPN Alstare Suzuki GSX-R1000 1:45.777
6. Ruben Xaus SPA Sterilgarda Go Eleven 1098 RS08 1:45.795
7. Fonsi Nieto SPA Alstare Suzuki GSX-R1000 1:45.942
8. Ryuichi Kiyonari JPN Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR 1:45.975
9. Max Biaggi ITA Sterilgarda Go Eleven 1098 RS08 1:46.039
10. Karl Muggeridge AUS D.F. Racing CBR1000RR 1:46.065
11. Regis Laconi ITA PSG-1 Kawasaki Corse ZX-10R 1:46.216
12. Troy Corser AUS Yamaha Motor Italia YZF-R1 1:46.496
13. Michel Fabrizio ITA Ducati Xerox 1098 F08 1:46.533
14. Makoto Tamada JPN PSG-1 Kawasaki Corse ZX-10R 1:46.549
15. Jakub Smrz CZE Guandalini Racing by Grifo’s 1098 RS08 1:46.749
16. Gregorio Lavilla SPA Ventaxia VK Honda CBR1000RR 1:47.107

ugrás fel