Négy Ducati esik bele az els? kanyarba, az élen Bayliss, majd Xaus, Biaggi és Fabrizio. A jöv?re immár hivatalosan is BMW-pilóta spanyol határozottan támad és átveszi a vezetést. Fabrizio meg Biaggit attakkolja, miközben az ötödik helyre Corser lép fel. Esik Laconi és nem tudja folytatni, majd a második fordulóban Biaggi is elmegy Bayliss mellett, s már iramodik is a csapattárs után, aki hat tizedes el?nyt szedett össze magának. Mi történik Troy-jal? A harmadik körben a másik gyári, Michel Fabrizio is otthagyja, aztán érkezik a yamahás honfitárs és névrokon. Odébb a három Alstare-csapattag verseng egymással.
Jön Fabrizio, el?zi Biaggit és Xaus van a célkeresztjében – azaz csak lenne, ha a Kalóz nem vágna vissza. Adok-kapok, oda-vissza, vica és versa, az egészb?l Corser jön ki jól, aki az els? adandó alkalommal bemegy Max elé, és rátapad a piros Ducatira. A Kawasaki elveszíti Tamadát is eközben. A hetedik körben Corser mintaszer? el?zést mutat be, a kigyorsításon veri Fabriziót és kevéssel rá már ott mutatkozik Xaus mögött. Olyan a verseny, mintha az utolsó körben járnánk, pedig nem. Spanyol-ausztrál derbi az elején, méterekkel hátrébb Fabrizio, Biaggi és Bayliss ütik egymást, mintha az életük múlna rajta. A drámára a tizenegyedik körig kell várni, amikor Fabrizio el?zésbe kezd bels? íven, nagyon sz?k helyen, Biaggi nem hagyja, a fiatal versenyz? motorja tapadást veszít és mindketten elesnek.
Az új helyzetben Xaus és Corser el?nye mindegyre stabilabb. Neukirchner suttyomban feljön a harmadik helyre, Bayliss 2’7-nyi hátránnyal negyedik, Lanzi 3’4-gyel ötödik, majd Checa és a harcos Smrz, aki nem kis felzárkózás f?szerepl?je ismét. Haga tizedik 12′ lemaradással az elejét?l, mögötte Muggeridge, Kagayama és Nieto.
Corsernek elfogy a türelme, el?z, vezet. Xaus próbál ellenállni, de aztán inkább a védekezésre kell összpontosítani er?it, jön ugyanis Neukirchner félelmetes versenytempót diktálva… nincs is gyógyír ellene. El?bb a spanyolt, aztán a yamahás kollégát szedi le játszi könnyedséggel. Hihetetlen els? futam! Öt körrel a leintés el?tt a gy?zelem már a német és Corser belügye, három tized választja el ?ket egymástól, miközben a dobogóért Xaus és Bayliss öldökölnek, az ötödikért meg Checáék. A verseny innent?l már nem tartogat fordulatokat: a suzukis német fél másodperces fórral nyeri a misanói nyitányt Corser el?tt, harmadik Bayliss. Negyedik a végére láthatóan gumigondokkal küzd? Xaus, majd Carlos, aki befutóban utasítja maga mögé Lanzit. Soha rosszabb nagydíjat!
Els? verseny, végeredmény
|
|
1 M. Neukirchner Suzuki GSX-R1000 |
Elszánt és határozott Ruben Xaus a San Marinói Nagydíj második felvonásán – olyannyira, hogy meg is nyeri a viadalt. Mintha üzenni akart volna az ?t különös tartóztatás nélkül elenged? Ducatinak, fantasztikus motorozással ‘szántja fel’ az aszfaltot és jön föl az összetett hetedik helyére. Elégedett lehet Troy Bayliss is, aki Corserrel harcolt, s csak a fináléban vált világossá, hogy a gy?zelmet át kell engednie a sterilgardás márkatársnak.
De, hogy teljes legyen a bolognai siker, Max Biaggi is felálhatott a pódiumra – teljesen megérdemelten. Max mindvégig az élboly résztvev?je volt, szépet csatázott Rubennel, végül meg kellett elégednie a második hellyel, Bayliss el?tt – elégedett is, ez már nagyon kellett a morálnak, f?ként az els? verseny bukása után.
A yamahásoknak maradhat keser? az idei misanói emlék: hiába volt f?szerepl? mindkét felvonás során az R1, egyiket sem sikerült megnyerni. Corser második versenybéli hibájáért alaposan megfizetett, csak ötödik helyen ért célba, épp a felzárkózó Haga mögött. A japán a tabella negyedik helyén áll San Marino után, a listavezet? Baylisshez képest 68 pont a lemaradása, Corseré 74… Max Neukirchner a középmez?ny tagjaként motorozott a második versenyen, hetedikként intették le – Checa el?tt, aki meg?rzi összetettbéli harmadik helyét. Folytatás Brnóban…
Második verseny, végeredmény
|
|
1 R. Xaus Ducati 1098 RS 08 |
Az összetett
|
|
Pilóták 1. Bayliss (Ducati) 259; Konstrukt?rök 1. Ducati 323; |
Legutóbbi hozzászólások