Úgy lett vége a bajnokságnak Max Biaggi számára, ahogyan nem lett volna szabad: a pénteken megsérült versenyz? ugyan az edzéseken még mindent megpróbált, a vasárnapi warm up közeledtével azonban a duzzadt lába egyszer?en nem fért bele a speciálisan kialakított csizmába. Az egyebek mellett lábközépcsont-törést szenvedett Biaggi így kihagyta a bemelegítést, azt követ?en nem sokkal pedig kénytelen volt visszamondani az indulást a versenyeken, noha szombaton még azt mondta, mindent elkövet, hogy legalább az els? futamon rajthoz állhasson. Ez nem sikerült, a sérülés túl súlyos, így nem lehet motorozni.
A pole-ból indult Checa szíve szerint már az elején megszökött volna, miután jól kapta el a rajtot, kiválóan tartotta vele azonban a lépést a legszebb napjait idéz?en vezet? Noriyuki Haga az RSV4-en. De a yamahásoknak is kijött a lépés, nagyon is meccsben voltak az elején – talán a nem túl magas h?mérséklet és a gumiválasztás együttesen segítették a hangvillásokat. Az ötödik körben Berger esik el, miközben Melandri látja, hogy Checának nem fog menni az elszakadás, el?zi Hagát és a spanyol éllovas után veti magát. Ekkorra mindenki kell?en bemelegedik, Laverty is, aki a határon megy, hogy tartsa a lépést az els?kkel – ennek eredményeképpen egy hajmereszt? pályakiegyenesítést is bemutat, szerencséjére egy olyan helyen, ahol a bukótér kell?en tágas ahhoz, hogy folytathassa a versenyt. A hármas kanyarral meggy?lt a yamahások baja, Melandri is belerontott ugyanott a nyolcadik körébe.
Show-felel?sökké így a hátrébb haladók lettek, f?képp Sykes és Fabrizio, akik hatalmasat küzdöttek a hatodik helyért. A gumik aztán az olasz végzetét okozták, de ami addig történt, az szép volt. Valahogyan aztán az élbolyban is úgy alakulnak a dolgok, hogy féltáv után Checa boldog magányában halad az élen, Haga nem látványosan bár, de konzisztensen veszít teret – a 16. körben Melandri meg is el?zi. Az utolsó fordulók megtétele a puszta formalitás kategória, Carlos nagy fölénnyel nyer, megszerezve pályafutása tizenhatodik, idénybeli tizenegyedik gy?zelmét. 76 pontos el?nnyel várta a folytatást Melandrival szemben. Macio értelemszer?en átveszi az összetett második helyét Biaggitól, Haga pedig három hónap után örülhet újra dobogós helynek. Az ötödik helyért hatalmas befutó az elején rontó, majd nagyot zárkózó Haslam és Guintoli közt.
Superbike, els? verseny: végeredmény
1 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 38’59.779 (158,077 kph)
2 Melandri M. (ITA) Yamaha YZF R1 1.855
3 Haga N. (JPN) Aprilia RSV4 Factory 2.322
4 Laverty E. (IRL) Yamaha YZF R1 7.789
5 Haslam L. (GBR) BMW S1000 RR 9.727
6 Guintoli S. (FRA) Ducati 1098R 10.113
7 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-10R 17.226
8 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 Factory 17.228
9 Badovini A. (ITA) BMW S1000 RR 18.166
10 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 19.457
11 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX-10R 22.136
12 Aitchison M. (AUS) Kawasaki ZX-10R 25.346
13 Toseland J. (GBR) BMW S1000 RR 31.617
14 Rolfo R. (ITA) Kawasaki ZX-10R 31.796
15 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 33.320
16 Fabrizio M. (ITA) Suzuki GSX-R1000 38.149
17 Tamada M. (JPN) Honda CBR1000RR 1’16.143
A második versenyre aztán leszakadt az ég, amire igencsak számítani lehetett ezen a hétvégén. Váratlanul és kegyetlenül csapott le a vihar és árasztotta el az özönvíz a pályát. Egy darabig még páran bíztak az intermediate abroncsokban, de olyan mennyiség? csapadék hullott alá a feketén kavargó fellegekb?l, hogy kötelez?vé vált az es?gumi a második felvonásra. 21 fokig h?lt a leveg? és (hivatalosan) 30 fokig az aszfalt a kezdésre, roppant izgalmasnak ígérkezett tehát maga a futam.
Az aggodalmak ellenére rendben eljött a mez?ny a rajt után, Rea és Sykes bodicsekkjén kívül szépen elfordultak az els? kanyarban a srácok. Checa nagyon óvatosan haladva, 12. helyen zárta az els? kör, miközben Haga állt az élre, Sykes és Rea követték. Utóbbi súlyos elektronikai gondokkal küzdött, lényegében az összes célegyenes végi kigyorsítást elrontotta, ami Gunitoli felzárkózásának kedvezett – a franciát is es?men?ként tartjuk számon. Hogy a pálya állapota súrolja a használhatatlanság határát, az a fedélzeti kamerás felvételekr?l is lesírt, de voltak, akik széles gesztusokkal mutatták is kifelé, hogy ezt így nem biztos, hogy kéne – Laverty például, aki aztán rezignáltan folytatta útját egy es?felh? közepén.
Haga, Sykes, Guintoli és Rea egymás között döntöttek az els? négy hely sorsáról, bevállalósan motoroztak, és akkor alighanem finoman fogalmazunk. A tizedik körben Toseland esik csúnyát, majd Mark Aitchison akvaplannolja küzd?téren kívülre magát a sikánban. A verseny inkább küzd?s és monoton, semmint látványos, de egyt?l egyig kitesznek magukért a pilóták. Nagyon kevés is elég a hibához, a hibák pedig rendre végzetesek egy ilyen versenyen. Rea, aztán Camier, végül Tamada is nagy sebesség mellett esnek el, de a legjobban mégis Haga fehér Apriliáját fájt látni a bukótérben: nagyon ment Nori-san a hétvégén!
A versenytáv kétharmadánál, a tizennegyedik körben elégelik meg a bírák a szenvedést: piros zászló ki, az el?z? befejezett kör eredménye a végeredmény. Kérdés persze, hogy miért akkor kellett megszakítani a futamot, ha már meg kellett, amikor már elcsendesedett az es?. Macio szóvá is tette, nem fogva vissza magát, rögvest a leintés után. Mások, mint például Checa ‘nehéz, de nem kezelhetetlen’ helyzetr?l számoltak be. Tom Sykes viszont megszerezte élete els? futamgy?zelmét, a Kawasaki pedig 2006 után újra gy?zni tud Superbike versenyen (2006-ban az ugyancsak nem csontszáraz asseni Holland Nagydíj els? versenyét nyerte meg Chris Walker utoljára). Nagy ünneplés kezd?dött az Effenbert csapatnál is, hiszen Guintoli második, Smrz harmadik lett a fekete-erdei es?ben. Rea negyedik (mázli…), Laverty ötödik, Melandri hatodik, a legjobb BMW-s pedig ezúttal is Badovini. Checa biztonsági motorozással nyolcadikként zár, Imolában 74 pontos el?nnyel utazhat a második Melandrival (95 pontossal a harmadik Biaggival) szemben.
Superbike, második verseny: végeredmény
1 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX-10R 29’49.337 (134,358 kph)
2 Guintoli S. (FRA) Ducati 1098R 4.063
3 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 22.759
4 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 28.497
5 Laverty E. (IRL) Yamaha YZF R1 38.374
6 Melandri M. (ITA) Yamaha YZF R1 45.326
7 Badovini A. (ITA) BMW S1000 RR 47.030
8 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 50.032
9 Haslam L. (GBR) BMW S1000 RR 53.586
10 Berger M. (FRA) Ducati 1098R 55.261
11 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-10R 1’12.805
12 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 1’15.468
13 Rolfo R. (ITA) Kawasaki ZX-10R 1’40.323
A Supersport versenyt Chaz Davies nyerte, learatva idénybeli hatodik sikerét, és nagy-nagy lépést téve az idei világbajnoki cím felé – annál is inkább, hiszen összetettbeli riválisai ma nagyon halványan szerepeltek. David Salom csak nyolcadik a Kawasakival, de a pole-ból indult Fabien Foret is mindössze hatodik a leintésnél. A német nagydíj után elmondhatjuk, hogy top tizes versenyz?nk van Németh Balázs személyében. Tóth Imre is begy?jt két vb-pontot a Nürburgringen. (A csapat beszámolója és nyilatkozatok hamarosan).
Supersport, végeredmény
1 Davies C. (GBR) Yamaha YZF R6 38’10.466 (153,406 kph)
2 Ellison J. (GBR) Honda CBR600RR 0.091
3 Lowes S. (GBR) Honda CBR600RR 3.749
4 Scassa L. (ITA) Yamaha YZF R6 6.269
5 Roccoli M. (ITA) Kawasaki ZX-6R 8.702
6 Foret F. (FRA) Honda CBR600RR 14.034
7 Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX-6R 25.943
8 Salom D. (ESP) Kawasaki ZX-6R 29.696
9 Marino F. (FRA) Honda CBR600RR 30.886
10 Németh B. (HUN) Honda CBR600RR 37.555
11 Tamburini R. (ITA) Yamaha YZF R6 37.960
12 Iannuzzo V. (ITA) Kawasaki ZX-6R 39.129
13 Lundh A. (SWE) Honda CBR600RR 39.804
14 Tóth I. (HUN) Honda CBR600RR 44.892
15 Quarmby R. (RSA) Triumph Daytona 675 48.634
16 Dell’Omo D. (ITA) Triumph Daytona 675 52.298
17 Jezek O. (CZE) Honda CBR600RR 52.671
18 Moser M. (GER) Yamaha YZF R6 52.839
19 Vostárek P. (CZE) Honda CBR600RR 53.486
20 Jerman M. (SLO) Triumph Daytona 675 1’16.809
21 Ivanov V. (UKR) Honda CBR600RR 1’17.676
22 Bos K. (NED) Yamaha YZF R6 1’45.523
23 Cazacu C. (ROU) Honda CBR600RR
24 Pozdneev O. (RUS) Yamaha YZF R6
25 Pirotta M. (AUS) Honda CBR600RR
26 Blokhin E. (RUS) Yamaha YZF R6
Legutóbbi hozzászólások