EST. 2002

SBK Nürnbürgring: Nori Haga ötvenet szakít

Els? verseny

Troy Bayliss úgy indul meg, mint akit cseppet sem nyomaszt semmiféle teher: élen az ausztrál, nyomában honfitársa, Corser, Haga, Neukirchner és Fabrizio. A bolyban valaki kilöki Lavillát, szegény spanyol elesik, nincs baja. Az els? kör utolsó harmadában Haga máris kóstolgatja az el?tte lév?ket, mit kóstolgatja: egyesével szedi le ?ket és átveszi a vezetést. Öten haladnak fél másodpercen belül, majd egy két szekundumos rés után érkezik a vehemens Xaus, 3’3-nyira a legutóbb duplázó Checa. Biaggi, akinek jelenével és jövend?jével kapcsolatban legalább annyi történet szálldos, mint ahány verziót a magyar sportmédia kieszelt már Gera Zoltán átigazolásáról, szóval Massimiliano tizenötödik.

Négy húzós kör alatt Nitro-Nori kibrusztol magának egy leheletnyi el?nyt Baylisszel szemben, akit viszont szorosan fog a hazaiak sztárja, Neukirchner. Fabrizio otthagyja Corsert és feljön negyediknek. Lopakodik Xaus is, akinek az élboly befogására nincs sok esélye, a Corser-Fabrizio duót viszont utolérheti. Checa is rátalál a ritmusra, de az áttöréshez kevesek a körönként hozott tizedek-századok. A nyolcadik fordulóban nagyjából ugyanez a helyzet, az eleje 1′-en belül közlekedik, kis szünet, majd a német-olasz különmeccs a negyedik helyért, a többiek elt?nnek.

Féltávnál Bayliss már vészesen közel van, de Haga megy egy nagy kört – jelesül pályacsúcsot – , és újra két tized a fórja. Neukirchner mintha feladná az attak lehet?ségét, és megelégszik a harmadik hely kivédekezésével – másodperc fölötti a lemaradása, célja pedig Fabrizióék ellen?rzés alatt tartása. Hátrébb Tamada és Muggeridge ölik egymást a kilencedik helyért, illetve a Kiyonari, Laconi, Smrz triumvirátus csatározása érdemes még említésre. A tizenharmadik körben Bayliss gyakorlatba ülteti át a régi ausztrál közmondást, miszerint ‘pályarekordra pályarekorddal válaszolj’: megy egy frenetikus rundot és lendülete kitart addig, amíg megel?zi yamahás ellenlábasát – Troy papa vezet. Kár, hogy kicsivel odébb elront egy kanyarbemeneti ívet, s a kigyorsításnál a japán könyörtelenül lecsap. Neukirchner már 2′-nyire leszakadva ekkor, a gy?zelem kettejük belügye. Corser ijesztget, Fabrizio lemarad, s?t: Xaus és Checa hamarosan utolérik és bedarálják.

A ducatis nagyöreg újra az élen: ha azt mondjuk, határon megy, akkor közhelyesen fogalmazzuk meg m?vét. Baylissnek kanyartól kanyarig tart az élet; miközben igyekszik leszakítani Hagát, sokszor szélesen érkezik, de aztán valahogy mindig korrigál és tartja a pozíciót a következ? ívig: nem egy tiszta vezetés, a jobb csuklónak kiadott parancsok közvetlenül a szívb?l érkeznek, agyi ingerületpályák érintése nélkül. A menet nem is tart sokáig: a tizenhetedik körben már tényleg besokall, fékez, kimegy a pályáról, elengedi, visszamegy a pályára, ahol Haga már két másodperccel vezet el?tte – nem volt végzetes hiba, de hiba volt, elegend?, hogy az utolsó kör már ne hozzon további izgalmakat: Nori-san biztonságban hazahozza a motort, frissen m?tve, gyakorlatilag sérült állapotban megnyeri a Német Nagydíj els? versenyét. Bayliss második helyével lényegében amennyit tudott, megmentett a helyzetb?l. Harmadik Neukirchner, aki a befutóban nyeri a párviadalt Corserrel szemben, ötödik Checa, Xaus rovására a fináléban.

Els? verseny

1 N.Haga Yamaha YZF-R1
2 T. Bayliss Ducati 1098 F08 2.025
3 M.Neukirchner Suzuki GSX-R1000 2.792
4 T. Corser Yamaha YZF-R1 5.458
5 C. Checa Honda CBR1000RR 10.225
6 R. Xaus Ducati 1098 RS 08 10.462
7 M.Fabrizio Ducati 1098 F08 17.018
8 F. Nieto Suzuki GSX-R1000 20.520
9 M.Tamada Kawasaki ZX-10R 21.162
10 K. Muggeridge Honda CBR1000RR 22.650
11 J. Smrz Ducati 1098 RS 08 22.845
12 R. Kiyonari Honda CBR1000RR 25.555
13 M.Biaggi Ducati 1098 RS 08 25.879
14 R. Laconi Kawasaki ZX-10R 26.288
15 S. Gimbert Yamaha YZF-R1 32.824
16 R. Rolfo Honda CBR1000RR 42.157
17 A. Badovini Kawasaki ZX-10R 42.486
18 S. Nakatomi Yamaha YZF-R1 52.232
19 R. Holland Honda CBR1000RR 52.387
20 V. Iannuzzo Kawasaki ZX-10R 1’00.099


Második verseny

Újfent remekül rajtol Bayliss, Neukirchner szeg?dik a nyomába, aki azonban hamar beadja a derekát a két gyári Yamahának. Checa is jól kapja el az indulást, ötödik, majd Xaus és Biaggi. A második kör elején Corser támadja Baylisst és el?zi meg, Neukirchner is visszahoz egy pozíciót Haga ellenében. Nem takarékoskodnak az er?forrásokkal az élen haladó négyesfogat tagjai: Haga újra bejön harmadiknak a német kolléga rovására, Bayliss visszaveszi a vezetést. Checa is közeleg, de a Xaustól szabadult Biaggi is kezd felfejl?dni.

A negyedik körben Bayliss és Corser szinte kézenfogva rontanak el egy kanyart, nagyot kell fékezniük, hogy ne a pálya szélén végezzék. Haga egy húzással el?zi meg mindkettejüket, ugyanezt teszi Neukirchner, Checa pedig megragadja az alkalmat, hogy csatlakozzék a társasághoz. A kaotikus jelenetsor végeztével a helyzet tehát így fest: Haga vezet, Neukirchner és Corser mintegy egy másodpercnyire lemaradva, Checa +2’3-mal jön, Bayliss +2’6-tal, Biagginál +3’4-et jelez a számítógép. Két körrel kés?bb többen buknak, Smrz és a csapattársak, az olasz Iannuzzo és Badovini. Az élmez?nyben egy dolog állandó, az pedig a változás: Corser teszi be a motort Neukirchneré mellé, és már ott is van Haga hátsó kerekén. És ekkor létrejön a konstelláció: két Yamaha az élen… Corsernek esze ágában nincs leadni a pontokat a csapattársnak, s?t, a kilencedik körben nyílik el?tte egy kis rés, be is megy rajt’, és vezeti a futamot.

Az R1-duó mögött totális elszigeteltségben Max Neukirchner, aztán egy népes boly verseng a negyedik helyért: Checa pár tizeddel vezet Biaggi el?tt, akit Bayliss és Fabrizio támadgatnak. A tizenkettedik körben Haga elmegy Corser mellett, aki azonban ott marad szorosan a japán nyomában, s?t a következ? körben visszaadja a kölcsönt, igaz, azzal a lendülettel el is veszíti a vezet? helyet. Szép verseny… a két motor váltogatja az íveket, miközben a Yamaha Italia csapat boxában a légyzümmögést is hallani lehet.

Bayliss jön föl, visszaveszi a negyedik helyet Checától, Fabrizio a hatodik, Biaggi esik vissza. A tizenötödik körben Corser megindítja a hajrát, el?z, Haga egyb?l válaszol. Aztán azonnal lassítanak, és intenek egymásnak… esik. Piros zászló, vége a futamnak. Noriyuki Haga a gy?ztes, Troy Corser a második. Neukirchner újra harmadik, 5’3-as hátránnyal, Bayliss +7’6-tal jegyzi a negyedik helyet, aztán Checa, Fabrizio, Biaggi és Xaus.

Második verseny

1 N.Haga Yamaha YZF-R1
2 T. Corser Yamaha YZF-R1 0.150
3 M.Neukirchner Suzuki GSX-R1000 5.316
4 T. Bayliss Ducati 1098 F08 7.651
5 C. Checa Honda CBR1000RR 7.951
6 M.Fabrizio Ducati 1098 F08 9.027
7 M.Biaggi Ducati 1098 RS 08 9.420
8 R. Xaus Ducati 1098 RS 08 9.916
9 F. Nieto Suzuki GSX-R1000 12.862
10 R. Laconi Kawasaki ZX-10R 13.559
11 R. Kiyonari Honda CBR1000RR 13.960
12 K. Muggeridge Honda CBR1000RR 16.172
13 M.Tamada Kawasaki ZX-10R 17.946
14 G.Lavilla Honda CBR1000RR 22.815
15 D. Checa Yamaha YZF-R1 23.758
16 S. Gimbert Yamaha YZF-R1 24.127
17 R. Rolfo Honda CBR1000RR 24.421
18 S. Nakatomi Yamaha YZF-R1 25.356
19 R. Holland Honda CBR1000RR 25.729
20 L. Lanzi Ducati 1098 RS 08 28.846
21 K. Sofuoglu Honda CBR1000RR 33.107
22 L. Napoleone Yamaha YZF-R1 54.255
23 J. Pridmore Honda CBR1000RR 1’04.877

ugrás fel