Els? verseny
Troy Bayliss úgy indul meg, mint akit cseppet sem nyomaszt semmiféle teher: élen az ausztrál, nyomában honfitársa, Corser, Haga, Neukirchner és Fabrizio. A bolyban valaki kilöki Lavillát, szegény spanyol elesik, nincs baja. Az els? kör utolsó harmadában Haga máris kóstolgatja az el?tte lév?ket, mit kóstolgatja: egyesével szedi le ?ket és átveszi a vezetést. Öten haladnak fél másodpercen belül, majd egy két szekundumos rés után érkezik a vehemens Xaus, 3’3-nyira a legutóbb duplázó Checa. Biaggi, akinek jelenével és jövend?jével kapcsolatban legalább annyi történet szálldos, mint ahány verziót a magyar sportmédia kieszelt már Gera Zoltán átigazolásáról, szóval Massimiliano tizenötödik.
Négy húzós kör alatt Nitro-Nori kibrusztol magának egy leheletnyi el?nyt Baylisszel szemben, akit viszont szorosan fog a hazaiak sztárja, Neukirchner. Fabrizio otthagyja Corsert és feljön negyediknek. Lopakodik Xaus is, akinek az élboly befogására nincs sok esélye, a Corser-Fabrizio duót viszont utolérheti. Checa is rátalál a ritmusra, de az áttöréshez kevesek a körönként hozott tizedek-századok. A nyolcadik fordulóban nagyjából ugyanez a helyzet, az eleje 1′-en belül közlekedik, kis szünet, majd a német-olasz különmeccs a negyedik helyért, a többiek elt?nnek.
Féltávnál Bayliss már vészesen közel van, de Haga megy egy nagy kört – jelesül pályacsúcsot – , és újra két tized a fórja. Neukirchner mintha feladná az attak lehet?ségét, és megelégszik a harmadik hely kivédekezésével – másodperc fölötti a lemaradása, célja pedig Fabrizióék ellen?rzés alatt tartása. Hátrébb Tamada és Muggeridge ölik egymást a kilencedik helyért, illetve a Kiyonari, Laconi, Smrz triumvirátus csatározása érdemes még említésre. A tizenharmadik körben Bayliss gyakorlatba ülteti át a régi ausztrál közmondást, miszerint ‘pályarekordra pályarekorddal válaszolj’: megy egy frenetikus rundot és lendülete kitart addig, amíg megel?zi yamahás ellenlábasát – Troy papa vezet. Kár, hogy kicsivel odébb elront egy kanyarbemeneti ívet, s a kigyorsításnál a japán könyörtelenül lecsap. Neukirchner már 2′-nyire leszakadva ekkor, a gy?zelem kettejük belügye. Corser ijesztget, Fabrizio lemarad, s?t: Xaus és Checa hamarosan utolérik és bedarálják.
A ducatis nagyöreg újra az élen: ha azt mondjuk, határon megy, akkor közhelyesen fogalmazzuk meg m?vét. Baylissnek kanyartól kanyarig tart az élet; miközben igyekszik leszakítani Hagát, sokszor szélesen érkezik, de aztán valahogy mindig korrigál és tartja a pozíciót a következ? ívig: nem egy tiszta vezetés, a jobb csuklónak kiadott parancsok közvetlenül a szívb?l érkeznek, agyi ingerületpályák érintése nélkül. A menet nem is tart sokáig: a tizenhetedik körben már tényleg besokall, fékez, kimegy a pályáról, elengedi, visszamegy a pályára, ahol Haga már két másodperccel vezet el?tte – nem volt végzetes hiba, de hiba volt, elegend?, hogy az utolsó kör már ne hozzon további izgalmakat: Nori-san biztonságban hazahozza a motort, frissen m?tve, gyakorlatilag sérült állapotban megnyeri a Német Nagydíj els? versenyét. Bayliss második helyével lényegében amennyit tudott, megmentett a helyzetb?l. Harmadik Neukirchner, aki a befutóban nyeri a párviadalt Corserrel szemben, ötödik Checa, Xaus rovására a fináléban.
Els? verseny
|
|
1 N.Haga Yamaha YZF-R1 |
Második verseny
Újfent remekül rajtol Bayliss, Neukirchner szeg?dik a nyomába, aki azonban hamar beadja a derekát a két gyári Yamahának. Checa is jól kapja el az indulást, ötödik, majd Xaus és Biaggi. A második kör elején Corser támadja Baylisst és el?zi meg, Neukirchner is visszahoz egy pozíciót Haga ellenében. Nem takarékoskodnak az er?forrásokkal az élen haladó négyesfogat tagjai: Haga újra bejön harmadiknak a német kolléga rovására, Bayliss visszaveszi a vezetést. Checa is közeleg, de a Xaustól szabadult Biaggi is kezd felfejl?dni.
A negyedik körben Bayliss és Corser szinte kézenfogva rontanak el egy kanyart, nagyot kell fékezniük, hogy ne a pálya szélén végezzék. Haga egy húzással el?zi meg mindkettejüket, ugyanezt teszi Neukirchner, Checa pedig megragadja az alkalmat, hogy csatlakozzék a társasághoz. A kaotikus jelenetsor végeztével a helyzet tehát így fest: Haga vezet, Neukirchner és Corser mintegy egy másodpercnyire lemaradva, Checa +2’3-mal jön, Bayliss +2’6-tal, Biagginál +3’4-et jelez a számítógép. Két körrel kés?bb többen buknak, Smrz és a csapattársak, az olasz Iannuzzo és Badovini. Az élmez?nyben egy dolog állandó, az pedig a változás: Corser teszi be a motort Neukirchneré mellé, és már ott is van Haga hátsó kerekén. És ekkor létrejön a konstelláció: két Yamaha az élen… Corsernek esze ágában nincs leadni a pontokat a csapattársnak, s?t, a kilencedik körben nyílik el?tte egy kis rés, be is megy rajt’, és vezeti a futamot.
Az R1-duó mögött totális elszigeteltségben Max Neukirchner, aztán egy népes boly verseng a negyedik helyért: Checa pár tizeddel vezet Biaggi el?tt, akit Bayliss és Fabrizio támadgatnak. A tizenkettedik körben Haga elmegy Corser mellett, aki azonban ott marad szorosan a japán nyomában, s?t a következ? körben visszaadja a kölcsönt, igaz, azzal a lendülettel el is veszíti a vezet? helyet. Szép verseny… a két motor váltogatja az íveket, miközben a Yamaha Italia csapat boxában a légyzümmögést is hallani lehet.
Bayliss jön föl, visszaveszi a negyedik helyet Checától, Fabrizio a hatodik, Biaggi esik vissza. A tizenötödik körben Corser megindítja a hajrát, el?z, Haga egyb?l válaszol. Aztán azonnal lassítanak, és intenek egymásnak… esik. Piros zászló, vége a futamnak. Noriyuki Haga a gy?ztes, Troy Corser a második. Neukirchner újra harmadik, 5’3-as hátránnyal, Bayliss +7’6-tal jegyzi a negyedik helyet, aztán Checa, Fabrizio, Biaggi és Xaus.
Második verseny
|
|
1 N.Haga Yamaha YZF-R1 |
Legutóbbi hozzászólások