A Superbike els? nürnburgringi futamán a Honda versenyz?je már az els? körben az élre áll és el?nyét meg is tartja a leintésig. Elég monoton verseny ez, pedig izgalmakkal kezd?dött: Biaggi a pole-ból rajtolva kil?, aztán rögtön az els? kigyorsításnál megel?zi Checa és Rea, s kisvártatva érkezik Haga is, és Biaggi már csak negyedik. Rea átveszi a vezetést, miközben két motor száll ki a mez?nyb?l: Haslam Suzukija és Corser BMW-je amortizálódik le pillanatok leforgása alatt. A srácoknak semmi bajuk. A baleset dinamikája els?re nem teljesen egyértelm?: talán Haslam d?lt el és ragadta magával az ausztrált. Versenybaleset, piros zászló és minden kezd?dik el?lr?l.
A második rajt is Biagginak jön ki a legjobban, de a további forgatókönyv is hasonló: eszeveszett könyöklés után Rea vezet máris, majd Checa, Haga, Sykes, Crutchlow, Haslam, Toseland, Biaggi és Fabrizio. Guintoli és Corser összeérnek és együtt esnek ki – majd állnak vissza. Toseland viszont de facto abbahagyja a versenyt a második körben.
A harmadik fordulóban Haga el?zi Checát és megpróbálja valahogyan befogni a Rea gyereket, aki viszont ezt nem szeretné. Fabrizio Sykest támadja, aki némi meglepetésre szilárdan tartja az ötödik helyet… amíg be nem sokall egy féktávon – esik, összeszedi a motort és 17.-ként folytatja. A hatodik körben Rea sz?k két mp-s el?nnyel vezet Haga el?tt, akit a fékevesztett Checa kerget. Talán emiatt vét hibát a japán, aki sétagaloppá teszi Rea futamát, s?t így már Checa második helye is biztosnak t?nik, hiszen az Althea Ducati spanyolja b? fórt menedzsel Crutchlowékkal szemben. Innent?l sok történést már nem tartogat a viadal, az egyetlen csata, ami említést érdemel, Haslam, Xaus és Byrne között dúl a hetedik pozícióért.
Rea számára ez volt az idénybeli negyedik gy?zelem. Checa büszke lehet erre a második helyre, egyedüliként védi a ducatisok becsületét az els? versenyben. Crutchlow magabiztosan megy, ez most egy dobogóra elég volt. Biaggi figyelmesen, következésképpen kevésbé látványosan versenyez, igyekszik nem hibázni – tudjuk, ?t mi érdekli most.
Hír a paddockból: Marco Melandrit úgy t?nik, leigazolta a Yamaha els? számú csapata. Ezzel a találgatások még nem sz?nnek meg, bizonyos tekintetben most kezd?dnek csak meg igazán. Hivatalos bejelentés még nincsen, sokatmondó azonban, hogy a Gresini csapat már közleményben búcsúztatta el Maciót.
Második verseny – újabb Biaggi-villámrajt és újabb dupla-el?zés az egyes kanyarban, ezúttal Checa és Haga részér?l. Majd jön Rea is, és a vébé-listavezet? Aprilia a negyedik helyre szorul. Veszettül megy a két Ducati, Haga a harmadik körben az élre áll. Nem sokkal kés?bb Rea csúnyán benéz egy kanyarbejáratot, épphogy szerencsésen vissza tud kapcsolódni a körözésbe. Mintha mi sem történt volna, már ott is van Checa nyakán. A rákövetkez? körben Crutchlow el?zi Biaggit, akit Haslam is szorongat.
A kilencedik körben el kell búcsúznunk Checától – a bukótérben ér véget számára a verseny. Haga ezzel egy riválist, de egy hátvédet is elveszít. Rea biztos távolságban van, persze nem leszakadva, mögöttük meg Haslam védi a harmadik helyet Crutchlowékt?l. Biaggi okosan megy az ötödik helyen, Guintoli tartja nyomás alatt, majd Sykes a Kawával, és Toselandék ötös bolya. Fabrizio tizenharmadik és borzasztóan szenved a tapadással. Kálváriája öt körrel a vége el?tt teljesedik be, a boxban.
A fináléra Hagának négy mp-s el?nyt kell beosztania, és ezt a feladatot rutinosan meg is oldja. Egykerekezve halad át a célvonalon, egykori, nem is olyan régvolt sikereinek emlékét idézve fel. Rea követi, aztán Haslam, Crutchlow, Biaggi és Guintoli. Vigyáznak egymásra, keveset reszkíroznak – ez most nem a szokásos Superbike volt. Egy kicsit kár.
Nürburgring, eredmények
|
|
Els? verseny, végeredmény 1 J. Rea GBR Honda CBR1000RR Második verseny, végeredmény 1 N. Haga JPN Ducati 1098R Supersport, végeredmény 1 E. Laverty IRL Honda CBR600RR |
Legutóbbi hozzászólások