Disznóperzsel? meleg, Laguna Seca-szer? borítás, Misanóra hajazó huplik, és a versenynaptár 1 kilométerre rúgó, leghosszabb célegyenese. Most van itt el?ször a sorozat, ez bizony a Miller Motorsports Park. Hamar belejöttek a fiúk, és ahogy gumizódik fel a pálya, úgy csipegetnek le a körid?kb?l. Hiába volt Troy Bayliss utolérhetetlen az els? napon, druszája hiába pengette el?zetes pole-ba a Yamahát, most minden Carlos Checáról szólt. Aki a versenyképtelen lehet?ségekb?l felállva hagyta el a MotoGP-t, és aki egyemberként viszi most a Honda zászlaját – hisz az els? 10-ben nincs még egy CBR-es. Az els? két nap edzései után a kutya se számított arra, hogy a Matador áll majd az élre a ma éjjeli (itthoni id? szerint – a szerk.) versenyek rajtrácsán, valószín?leg még maga a #7-es sem: a körid?mér?jére nézve Carlos bizony igencsak meglep?dött, elmondása alapján legalább fél másodperccel kövérebb id?t várt magától az egy körön. Ezek után mit is mondhatna? Cél a gy?zelem, hát persze, és úgy néz ki, a 2008-as CBR most már teljesen az övé.
No, és kik lesznek a f? ellenlábasok, akik szintén a tengerentúli huszonötért jöttek, és akik mindannyian az összetettben következetesen távolodó Bayliss el?nyét szeretnék majd megnyirbálni? Itt van Neukirchner. Mit csináltak a német sráccal? Az utóbbi jó néhány versenyen csak úgy szárnyal alatta a GSX-R, és a ’jó, gyere, elmotorozhatsz a csapatban’ statisztálás után Max bizony a f?szerepe vágyik az Alstare-ban. Az eredménytáblára nézve talán nem véletlenül… Bayliss azért biztos, ami biztos alapon ott van a harmadik helyen, szolidan meghúzza magát, idejét verhetetlennek hitte, de csalódnia kellett – és egyszer?en nem érti, hogyan lehet a 4,9 kilométeres pályán még fél másodpercet leradírozni. Mögötte a csapattárs Fabrizio bizonyítja létjogosultságát a csapatban, ?t követi a szuperpól nagy vesztese, Troy Corser. Öreg Troy nem vén Troy!, ám az egyes szektorban összeszedett hét tized hátránnyal a célvonalig már semmit nem tudott kezdeni az egykörök királya – persze az ötödik helyr?l nagyokat lehet támadni, ezt tudjuk.
És akkor a többiek. Volt egy csapat, akit titkos favoritként tartottak számon a téli tesztek alatt, akik privát voltuk ellenére bármelyik gyári alakulatra veszélyesek lehettek… volna! De id?közben elromlott valami, hogy ez Biaggi törött csuklója lenne-e, vagy a Max lassúsága miatti Xaus-féle motiválatlanság, vagy az utóbbi id?kben oly sokszor felemlegetett beállítási krízisek, vagy épp semmi nincs a háttérben, csak nincs gyorsaság, nem tudni. Persze hatodik helyr?l kezdeni az ámerikai derbit, nos, nem rossz, nem rossz Ruben, de egy másodperces körönkénti hátránnyal már az els? rundban le lehet mondani a dobogóról. Biaggi, szegény Biaggi, aki Phillip Island óta sebeket nyalogat – azóta már a Monzában beszedetett, ugye – nem ér, nem tud odaérni a t?zbe. Utoljára Ausztráliában húzta fel a kakast a Kalóz, azóta stagnál a támadási kedv. Ha már a sérülteket vesszük lajstromba, Haga is felkanyarintotta nevét a listára. A tegnap reggeli id?mér?n a vállára érkezett egy csúnya bukás után, valószín?leg eltört a kulcscsontja. Arra meg azt mondják, hogy piszkosul tud fájni, f?leg, ha a kalendár leghosszabb egyenese végén kell beleharapni a fékekbe… aúúú. Az Eurosport tévécsatorna 21:00-ás illetve 00:30-ás kezdettel fogja sugározni a meneteket a dobozba, hogy nem sífutás vagy n?i futball lesz-e helyette, na azért felel?sséget nem vállalunk.
WSBK Miller Motorsports, Superpole
|
|
1. Carlos Checa SPA Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR 1:48.193 17. Russell Holland AUS DF Racing CBR1000RR 1:50.353 |
Legutóbbi hozzászólások