EST. 2002

SBK Salt Lake City, Superpole: Carlos bácsi megcsinálta!

Disznóperzsel? meleg, Laguna Seca-szer? borítás, Misanóra hajazó huplik, és a versenynaptár 1 kilométerre rúgó, leghosszabb célegyenese. Most van itt el?ször a sorozat, ez bizony a Miller Motorsports Park. Hamar belejöttek a fiúk, és ahogy gumizódik fel a pálya, úgy csipegetnek le a körid?kb?l. Hiába volt Troy Bayliss utolérhetetlen az els? napon, druszája hiába pengette el?zetes pole-ba a Yamahát, most minden Carlos Checáról szólt. Aki a versenyképtelen lehet?ségekb?l felállva hagyta el a MotoGP-t, és aki egyemberként viszi most a Honda zászlaját – hisz az els? 10-ben nincs még egy CBR-es. Az els? két nap edzései után a kutya se számított arra, hogy a Matador áll majd az élre a ma éjjeli (itthoni id? szerint – a szerk.) versenyek rajtrácsán, valószín?leg még maga a #7-es sem: a körid?mér?jére nézve Carlos bizony igencsak meglep?dött, elmondása alapján legalább fél másodperccel kövérebb id?t várt magától az egy körön. Ezek után mit is mondhatna? Cél a gy?zelem, hát persze, és úgy néz ki, a 2008-as CBR most már teljesen az övé.

No, és kik lesznek a f? ellenlábasok, akik szintén a tengerentúli huszonötért jöttek, és akik mindannyian az összetettben következetesen távolodó Bayliss el?nyét szeretnék majd megnyirbálni? Itt van Neukirchner. Mit csináltak a német sráccal? Az utóbbi jó néhány versenyen csak úgy szárnyal alatta a GSX-R, és a ’jó, gyere, elmotorozhatsz a csapatban’ statisztálás után Max bizony a f?szerepe vágyik az Alstare-ban. Az eredménytáblára nézve talán nem véletlenül… Bayliss azért biztos, ami biztos alapon ott van a harmadik helyen, szolidan meghúzza magát, idejét verhetetlennek hitte, de csalódnia kellett – és egyszer?en nem érti, hogyan lehet a 4,9 kilométeres pályán még fél másodpercet leradírozni. Mögötte a csapattárs Fabrizio bizonyítja létjogosultságát a csapatban, ?t követi a szuperpól nagy vesztese, Troy Corser. Öreg Troy nem vén Troy!, ám az egyes szektorban összeszedett hét tized hátránnyal a célvonalig már semmit nem tudott kezdeni az egykörök királya – persze az ötödik helyr?l nagyokat lehet támadni, ezt tudjuk.

És akkor a többiek. Volt egy csapat, akit titkos favoritként tartottak számon a téli tesztek alatt, akik privát voltuk ellenére bármelyik gyári alakulatra veszélyesek lehettek… volna! De id?közben elromlott valami, hogy ez Biaggi törött csuklója lenne-e, vagy a Max lassúsága miatti Xaus-féle motiválatlanság, vagy az utóbbi id?kben oly sokszor felemlegetett beállítási krízisek, vagy épp semmi nincs a háttérben, csak nincs gyorsaság, nem tudni. Persze hatodik helyr?l kezdeni az ámerikai derbit, nos, nem rossz, nem rossz Ruben, de egy másodperces körönkénti hátránnyal már az els? rundban le lehet mondani a dobogóról. Biaggi, szegény Biaggi, aki Phillip Island óta sebeket nyalogat – azóta már a Monzában beszedetett, ugye – nem ér, nem tud odaérni a t?zbe. Utoljára Ausztráliában húzta fel a kakast a Kalóz, azóta stagnál a támadási kedv. Ha már a sérülteket vesszük lajstromba, Haga is felkanyarintotta nevét a listára. A tegnap reggeli id?mér?n a vállára érkezett egy csúnya bukás után, valószín?leg eltört a kulcscsontja. Arra meg azt mondják, hogy piszkosul tud fájni, f?leg, ha a kalendár leghosszabb egyenese végén kell beleharapni a fékekbe… aúúú. Az Eurosport tévécsatorna 21:00-ás illetve 00:30-ás kezdettel fogja sugározni a meneteket a dobozba, hogy nem sífutás vagy n?i futball lesz-e helyette, na azért felel?sséget nem vállalunk.

WSBK Miller Motorsports, Superpole

1. Carlos Checa SPA Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR 1:48.193
2. Max Neukirchner GER Alstare Suzuki GSX-R1000 1:48.504
3. Troy Bayliss AUS Ducati Xerox 1098 F08 1:48.604
4. Michel Fabrizio ITA Ducati Xerox 1098 F08 1:48.800
5. Troy Corser AUS Yamaha Motor Italia YZF-R1 1:48.975
6. Ruben Xaus SPA Sterilgarda Go Eleven 1098 RS08 1:49.181
7. Regis Laconi ITA PSG-1 Kawasaki Corse ZX-10R 1:49.206
8. Yukio Kagayama JPN Alstare Suzuki GSX-R1000 1:49.394
9. Max Biaggi ITA Sterilgarda Go Eleven 1098 RS08 1:49.479
10. Noriyuki Haga JPN Yamaha Motor Italia YZF-R1 1:49.735
11. Jakub Smrz CZE Guandalini Racing by Grifo’s 1098 RS08 1:49.784
12. Karl Muggeridge AUS D.F. Racing CBR1000RR 1:49.858
13. Fonsi Nieto SPA Alstare Suzuki GSX-R1000 1:49.942
14. Shuhei Aoyama JPN Alto Evolution Honda CBR1000RR 1:50.007
15. Lorenzo Lanzi ITA RG Racing 1098 RS08 1:50.446
16. Ayrton Badovini ITA Team Pedercini ZX-10R 1:50.807

17. Russell Holland AUS DF Racing CBR1000RR 1:50.353
18. Makoto Tamada JPN PSG-1 Kawasaki Corse ZX-10R 1:50.439
19. Jason Pridmore USA Alto Evolution Honda CBR1000RR 1:50.530
20. Ryuichi Kiyonari JPN Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR 1:50.624
21. Vittorio Iannuzzo ITA Team Pedercini ZX-10R 1:50.762
22. Shinichi Nakatomi JPN YZF Yamaha YZF-R1 1:50.813
23. Gregorio Lavilla SPA Ventaxia VK Honda CBR1000RR 1:50.861
24. Sebastien Gimbert FRA Yamaha France Ipone GMT 94 YZF-R1 1:51.019
25. Kenan Sofuoglu TUR Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR 1:51.154
26. David Checa ESP Yamaha France Ipone GMT 94 YZF-R1 1:52.029
27. Loic Napoleone FRA Grillini PBR Team YZF-R1 1:52.430
28. Roberto Rolfo ITA Hannspree Honda Althea CBR1000RR 1:52.458
29. Scott Jensen USA On The Throttle.tv Suzuki GSX-R1000 K8 1:52.601

ugrás fel