A Pirelli hivatalos tesztjére gy?lt össze a Superbike világsorozat mez?nye, ám a résztvev?k elkeseredésére az els? nap elúszott – szó szerint – a valenciai Ricardo Tormón. A világbajnok Troy Corser elesett, és kedden már Milánóban t?nt föl az EICMÁ-n, a többiek viszont teljes er?bedobással kezdték a második, egyben záró felvonást. A cél els?sorban az olasz gumigyártó új kivitel? els? és más keverék? hátsó abroncsainak tesztelése volt, de ez alkalommal gurultak pályára a pilóták els?ként 2006-os színeikben, így az összehasonlítás szinte elkerülhetetlen. Igaz, az els? kés? ?szi teszt eredményeib?l még nem vonható le messziremen? következtetés.
Ami a gumipróbát illeti, elmondható, hogy nagyon pozitívak a versenyz?k visszajelzései. Edzésre való talpakat egyik csapat sem tesztelt, és a körid?k így is átlagosan egy másodperccel gyorsabbak, mint a 2005-ös Valenciai Nagydíjon jegyzettek. S?t: a nap legsebesebb pilótája, a ducatis Lorenzo Lanzi 1’35’7-et ment, vagyis annyit, amennyit Corser a valenciai superpole id?mér?n (nyilvánvalóan nem versenygumikkal). Ez nagy elégtétel a Ducati együttesének: biztosan nem volt elhamarkodott döntés, hogy a fiatal, motivált és iszonyúan gyors Lanzit ültették a 999 nyergébe. Mi több, az öröm kett?s, hiszen a nap második legjobbja Troy Bayliss, aki szintén kiemelked? 1’36’1-et motorozott. Harmadik Kagayama a Suzukival (1’36’3), negyedik pedig Haga a Yamaha R1-gyel (1’36’6).
Muggeridge 1’36’9-es körid?t jegyzett a Ten Kate csapat Fireblade-jével, míg újdonsült társa, a 2004-es világbajnok James Toseland nem tudott 1’37’5 alá menni. A Kawasaki a PSG-1 formáció révén mindhárom versenyz?jével jelen volt, akik közül a legjobban Walker muzsikált (1’37’0), megel?zve Nietót (1’37’3) és a debütáló Laconit, aki kényelmesre vette a figurát és 1’39’7 áll a neve mellett.
A Supersport mez?nyéb?l a bajnok Charpentier továbbra is kimagaslik: 1’38’2-jével ? a leggyorsabb a Ten Kate zászlaja alatt. Másodikként zárt id?eredmény tekintetében az egykori stock-os olasz Vizziello a Yamahával (1’38’6), megel?zve a suzukihoz igazolt Foret-t (1’39’5) és a 2006-ban szintén Ten Kate Honda színeket képvisel? ‘Öreget’, Van den Goorberghet (1’40’0). Chamboné a második CBR600RR a sorban (1’40’5).
Legutóbbi hozzászólások