G?zer?vel tesztelnek a Superbike sorozat pilótái, méghozzá több helyszínen: Katarban és Valenciában. Az arab országban 25 fokban és napsütésben a Honda DFX és a Yamaha f?csapata dolgozik, míg Spanyolországban jóval népesebb gárda serénykedik (Ducati Xerox, Caracchi, Sterilgarda és Pedercini, Honda Ten Kate, Yamaha France és Suzuki Alstare), szintén napsütésben, de csak 10 fokos h?mérséklet mellett. A dohai Losailon ott vannak még a MotoGP képviseletében prominens résztvev?k is, debütált Carlos Checa a Tech3 együttes Yamaháján, dolgozik Rossi mester és alakulata és a Suzuki teamje. Az els? nap superbike-os vonatkozású köridejei elég lassúak: Noriyuki Haga volt a leggyorsabb a maga 2’02’00-ás fordulójával. A csapattárs Pitt két tizeddel maradt le, Michel Fabrizio kereken 2’03-at mért, a veterán Frankie Chili (a képen kis társát oktatja) pedig 2’03’10-es id?vel zárta a nyitányt. Ezek az eredmények javulnak még, hiszen Haga maga két egész másodperccel tudott jobbat tavaly december elején, míg Troy Bayliss szinte hihetetlen 1’58’66-os köre nemrég a pályarekordot jelentette Katarban.
Valenciában közös tesztelésen is bemutatkozott Max Neukirchner a Pedercini-féle Ducati nyergében… az eredmény nem sokat számít, a fontos leginkább az, hogy motorozhat a fiatal német tehetség, akit az osztrák Team Klaffi azután tett lapátra, hogy a Honda Európa inkább Alex Barrost támogatta vele szemben. ‘Már egészen lemondtam arról, hogy indulhatok a 2006-os SBK-ban, de azért kapcsolatba léptem a Ducati németországi leányvállalatával, és sikerült megoldást találni. A motort egyetlen egyszer próbáltam ki Cartagenában. Rögtön ráéreztem, f?leg a man?verezhet?sége és a nyomatéka tetszett meg a 999-nek.’
Ahogy mindig, h?séges a Ducatihoz Stefano Caracchi, aki az ász Lanzi távozását Roberto Rolfo leigazolásával kísérli megoldani. Az tavaly még MotoGP-pilóta Hodgson 2005-ös AMA Superbike gépét tesztelte. Nem rossz felállás ahhoz képest, hogy az olasz szakember pár hónapja még az minimális esélyekkel rendelkezett arra, hogy egyáltalán csapatot állítson ki.
A Suzuki mindössze a francia Fabien Foret révén képviselteti magát, a GSX-R supersport gép beállításain dolgozik a belga együttes. A motoron – ahogy azt Francis Batta csapatf?nök elmondta – nincsen semmi, ami japán volna. ‘Pontosabban ez egy japán szériamotor, amit mi úgy állítunk pályára, hogy nem használunk egyetlen olyan speciális alkatrészt sem, amit a gyártól kaptunk. Majd meglátják, milyen gyors lesz!’ Az úgymond nemhivatalos hírek szerint egy ugyanilyen motort ajánlottak fel Max Biagginak, de ? nem bízott benne annyira, mint Batta kápó.
Legutóbbi hozzászólások