Az els? kört?l fogva vezetett a Superpole h?se, de a végén a suzukis németet fölborítja a túlf?tött – és nem kis felzárkózást bemutató Checa. Mindketten esnek, a gy?ztes így a Baylisst lehajrázó olasz, a tavalyi csapattárs Lanzi.
Neukirchner, Bayliss, Lanzi és Xaus húznak be az els? négy helyre a rajt után – egy bitang gyors Suzuki és három, megszokott jó formát hozó Ducati csatáznak a vezet? pozíciókban. Potyognak a pilóták hátrébb: Gimbert, Fuertes és Aoyama is a földön végzik, de nem ez az egyetlen újdonság: Haga ugyanis feláll a csapnivaló edzések után, és legszebb napjait idéz? tempót diktál a versenyen. Ráakaszkodik Corser kollégára, kisvártatva kiteszi az indexet és máris ötödik Xaus mögött. Sajnos a futás nem tart sokáig: a harmadik körben ledobja magáról a Yamaha, és vége az álomnak. Kevéssel kés?bb a honfitárs Kagayama jár hasonlóan, ? a hatodik helyet bukja el. Egy körrel kés?bb Xaus is a bukótérbe huppan, de újra tud indulni. Aztán Fabrizio biceg be a boxba – történésekb?l tehát nincs hiány.
|
|
Neukirchner tökéletes köre a Superpole-on |
Az élen azonban nincs változás: Neukirchner tiszta vezetéssel elérte, hogy majd’ egy másodperces fórja legyen Baylisszel szemben, aki védekezésre kényszerül a b?szen motorozó Lanzi ellenében. 2’2-nyire jön Corser, majd Checa, Nieto, Rolfo, Laconi, Muggeridge és a fájdalmai ellenére h?siesen harcoló Biaggi. N?ttön n? a német el?nye, miközben a hetedik körben az említett Biaggi hagyja el a pályát következmények nélkül – vagyis következmény azért van, hiszen a huszadik helyre kapaszkodik vissza az olasz.
Checa ér oda Corser hátsó kerekére, majd a tizedik fordulóban, némi studírozás után mintaszer?en el?z a bels? íven. És Carlitos nem éri be ennyivel: a Lanzi-Bayliss páros után veti magát, a határon motorozva Hondájával. Ennek meg is van az eredménye, két kör nem telik bele, és megérkezik Lanzira, újabb egy rund, és már az olasz el?tt van, s Baylisst veszi ?z?be. Ekkor még jó tíz kör van hátra a végéig, a vezet? Neukirchner el?nye meg ‘csak’ négy másodperc körüli Checával szemben, így a futam teljesen nyitott, még a gy?zelemre is esélyes a spanyol…
…aki Baylisst is bef?zi, itt azonban megfagy az élen álló Suzuki és az üldöz? közti különbség: el?bb leapad 3’4-re, majd visszaáll 3’6-ra, és úgy marad. Nehéz eldönteni, hogy mennyire tartalékol Neukirchner, vagy mennyire sem – mindenesetre tény, hogy 3’0-ra esik a distancia a huszonhárom körös verseny tizenkilencedik fordulójában… majd egy egész másodpercet hoz Checa egyetlen kör alatt! Meglehet a gy?zelem!
Hátrébb Lanzi és Bayliss csatároznak egymással, Biaggi az idegöl? küzdelemben a tizenhetedik helyig hozza fel magát. De mindez nem sokakat érdekel, mert Checa újabb egy szekundumot apaszt hátrányán, szakaszról szakaszra faragja le a tizedeket. Az utolsó kört hat tizedes lemaradással kezdi meg, a forduló közepén már szinte egymáshoz érnek a kerekek. Neukirchner elkeseredetten próbál védekezni, Checa mindenhol ott van, keresi a bels? ívet, keresi a pontot: és megtalálja. De balul sül el. Beteszi a motort, dönt, zárja az ívet, de az els? kerék tapadást veszít, az esést pedig nem kerüli el a suzukis sem. Mindketten a bukótérben fejezik be az els? versenyt, párszáz méterre a célvonaltól.
Így jutottunk el Troy Bayliss ikszedik gy?zelméhez, gondolhatjuk, de nem. Lorenzo Lanzi hatalmas finissel elébe kerül az ausztrálnak. A nevet? negyedik! Az abszolút meglepetés! Eufória! Micsoda váratlan siker! Micsoda fontos gy?zelem ez az olasznak – még ha hatalmas adag szerencse és mások szerencsétlensége is kellett hozzá, ez mit sem von le Lanzi érdemeib?l, hiszen megizzadt mindezért. Neukirchnerért viszont nagy kár: az elejét?l fogva vezette a versenyt, és karnyújtásnyira volt els? világbajnoki futamgy?zelmét?l. Ráadásul kulcscsonttörése miatt nem indulhatott el a második versenyen.
Els? verseny, végeredmény
|
|
1. Lanzi (Ducati), 37’01”894 alatt; |
Neukirchner nélkül áll fel tehát a mez?ny a második verseny rajtjához, majd Bayliss l? ki a leggyorsabban, de osztoznak az íven Xaus, Kagayama, Haga és Lanzi is. Nitro-Nori egyb?l el?zi honfitársát, és feljön harmadiknak, miközben yamahás kollégája, Corser hatodik – Checa, Biaggi, Laconi és Nieto jönnek mögötte. Haga félelmetesen kezd: elmegy Xaus mellett is, aki mellett pedig a Rucardo Tormón nem olyan egyszer?. Bayliss van soron, aki védi a támadásokat, illetve jó ütemben kontráz. Carlos Checa, az els? verseny antih?se ugyanazt a tempót diktálja, amit a nyitányon – csak remélni tudjuk ekkor, hogy ezúttal nem torkollik drámába a rohanás. Tény azonban, hogy a hondás spanyol, miután megszabadult a Lanzi-Kagayama-Corser triótól, ügyesen kerüli meg Xaust és szabaddá válik el?tte az út, hogy utolérje a vezet? párost. Ez a hetedik körben következik be: Carlos nem is teketóriázik sokat, egyb?l megtalálja a rést a pajzson, egy man?verrel el?zi le a két pajtást, ezzel vezeti a futamot. Ahogy az els? viadalon, most is két négyhengeres megy el?l, két Ducati lohol utánuk.
Féltávnál beáll egyfajta monotónia: mindenki felveszi a ritmust, Checa jó tempót megy, de ellépni nem tud, ?rzi minimális el?nyét. Haga második, Bayliss a harmadik helyen gurul, hátrébb Kagayama, Xaus, Corser, Biaggi és Lanzi. A tizenegyedik körben aztán történik valami: Checa Hondája mintha dadogna, Haga egy szemvillanás alatt veszi vissza a vezetést, és a megingást Bayliss is ki tudja használni, különösebb gond nélkül megy el a spanyol mellett. A sors keze? Nos, igen… Kisvártatva a CBR újra teljes fordulaton pörög, Carlos harmadik, de négy mp körüli hátrányban van. Háta mögött Corser lenyomta Xaust és Kagayamát, aki nem sokkal kés?bb Kiyonarival szemben is csatát veszít. Nagy harc dúl a negyedik helyért, hatalmas a helyezkedés, oda-vissza el?zgetik egymást a mélyen tisztelt résztvev?k.
Ami viszont a végkifejletet illeti, ott nincs újdonság: Lanzi nyitánybéli meglepetésgy?zelme után jön Haga ugyancsak kevéssé várt sikere. A yamahásoknak óriási lökést adhat ez az eredmény, el?zetes nyilatkozata szerint a japán egy dobogós helyet látatlanban aláírt volna erre a hétvégére. Végül csak összejött, a pódium legfels? foka lett az övé!
Második verseny, végeredmény
|
|
1 N.Haga Yamaha YZF-R1 |
Legutóbbi hozzászólások