Els? nap
A WSBK-sok nem sokat tötyögnek, mióta beindult a móka, talán a múlt heti volt az els? szabad hétvége a cirkusz tagjainak. S most már újra a nyeregben, ezúttal valenciában élesítik a fegyvert április 6-ra. Ez lesz a harmadik versenyhétvége (ami a jelenlegi teszthelyszínen zajlik majd), mely után megkaphatják a ducatis csapatok az els? kompenzáló csomagot: 3 kiló pluszt az 1098-ra. A dolog bekövetkezése egyébként elég sanszos, ha az összesített tabella konkrét pontjai már homályosodnak is, a mostani id?eredményekb?l kristálytisztán kit?nik: lehet egy Ducatival is pályacsúcsozni, meg elverni mindenki mást. Legalábbis Xaus tisztán érti a mikénteket.
A Xerox Team mindkét motorosa és a Sterilgarda Kalóza rehabilitációs szabadságukat töltik. Míg Baylisst kezében nyolc öltés, de sokkal inkább a mély seb vágta el a tesztelési lehet?ségt?l, addig Fabrizio felöklelt lába miatt nyújtotta be az orvosi igazolást… hogy Biaggi törött csuklójáról már ne is beszéljünk. A kollégamentességet kihasználva Xaus vitézkedett az els? napon. 1:34,265-ös ideje b?ségesen elég volt arra, hogy új pályacsúcsot editáljon a jegyz?könyvbe; a holnapi napból köszöni de nem kér, csomagolás és iszkiri haza. Annak már kisebb a jelent?sége, hogy amolyan mellékesen tönkre vert mindenkit – a többiek egyel?re nem pattintották felnire a szuperszoftokat, így a kvalifikációs körök versenyszimulációs id?khöz való hasonlítása igen egyoldalú dolog lenne. Lesz itt kulcscsonttörésb?l összerakott Kagayama, meg nagyon küzdeni tudó Neukirchner, akik nem akarnak Ducati házibajnokságot a valenciai arénában: sokkal inkább mennének ölre test-test elleni motorharcban a huszonöt egységért.
Az imént említettek foglalják el a virtuális dobogó alsóbb fokait, míg negyedik a Honda t?zpengéjének ?rlángját legyezget? Checa. Tán kezd megérni a Kawasaki is, Laconi már egy hatodik helyet is meg tudott csípni a megnyirbált mez?nyben – mert ugye se Yamaha, a ducatis sztárok közül is csak egy legény húzta a gázt-, de Tamada is hasonlóra képes. Futóm?duruzsolás pipa? A török sztártól holnapra jobbat várunk, a bemutatkozó versenyek utáni megvillanásokból holnap is ell?hetne egyet Sofuoglu.
SBK Valencia teszt, els? nap
|
|
1 R. Xaus ESP Sterilgarda Go Eleven Ducati 1098 RS 08 1′34.265
|
Második nap
A képerny?n eddig nem igen találkozhattunk vele, idei legjobbja egy tizedik hely az ausztrál víkend els? versenyér?l. Karl Muggeridge ?, a DF Racing színeib?l. Nem semmi, hogy a srác az összes jelenlév? gyári pilótát el?zi a tabellán CBR-e nyergében, ráadásul nem is akárhogy: igaz, csak egy századdal, de kiütötte Xaus tegnapi idejét a rekord pozícióból, új pályacsúcs… mi lesz itt április hatodikán? Amikor itt lesz az összes gyári alakulat, Yamaha is, meg Ducati is, hiszen utóbbiakkal még akkor is számolni kell, ha per pillanat látványosan panaszkönnyeket szórnak a média felé. Bár Xaus örül a tegnapnak, de az április elejével kapcsolatban szkeptikus, egészen konkrétan az egyenesekben elszenvedett sebességhiányuk zavarja a sornégyesekkel szemben. Szomorú lehet ez, de a körid?ket nézve ezzel aligha gyakorol nyomást a versenybizottságra.
Bár a mai nap gy?ztese, Karl versenybeállításokkal már kevésbé tündökölt, bizakodó a spanyol versennyel kapcsolatban: „Ebben a motorban rengeteg lehet?ség van. A valenciai hétvégére kapunk néhány elektronikai fejlesztést, szóval bizakodó vagyok.” – mondta a nap végén. Bár pénteken már sem Xerox Ducati, sem Sterilgarda Ducati nem volt, mégis bolognai gép a második helyen. Lorenzo Lanzihoz került a staféta a bizonyításra, bármi történjen, 1098-nak muszáj az els? háromban lennie. Hát ez sikerült…
SBK Valencia teszt, két nap összesített eredményei
|
|
1. Karl Muggeridge AUS D.F. Racing CBR1000RR 1min 34.252
|
Legutóbbi hozzászólások