EST. 2002

SBK: Xaus privát motorja a leggyorsabb Vallelungában

Evolúciós gumik és gyári motor nélkül is oda lehet verni a mez?nyt, elég hozzá egy határozott jobb csukló: Ruben Xaus a leggyorsabb a vallelungai Superbike-tesztállomás két napjának összesésítésekor Bayliss, Corser, Toseland és Biaggi el?tt.

Els? ízben szálltak síkra az SBK-sok a Campagnano di Roma melletti pályán, ismertebb nevén Vallelungán, ahol szeptember 30-án az idény utolsó el?tti nagydíját rendezik majd a bajnokságban. Olyan végeredményt hozott a Pirelli mostani tesztje, amire alighanem kevesen számítottak, a leggyorsabbnak ugyanis Ruben Xaus bizonyult, aki mellesleg az egyetlen privát pilóta az els? tizenegyben. Persze nem afféle derült-égb?l-a-villámcsapás Xaus jó szereplése, az egykor gyári ducatis spanyol mindig is a f?szerepl?k között motorozott, Valenciában gy?zni is tudott, Assenben harmadik lett… mégis, Vallelungában ugyancsak kevés sansza volt arra, hogy a tabella élén végezzen.

A mi kis esélylatolgatásunkkal mit sem tör?dve Xaus megcsinálta, méghozzá az F999 06-tal, és az új generációs abroncsok nélkül, amikb?l csak a tesztcsapat versenyz?i kaptak erre a hétvégére. 1’36’382-jével majdnem két tizedet mért a természet tomboló ?serejére, Troy Baylissre. Az ausztrál a történtek ellenére nem aggodalmaskodik: ‘Rengeteg kört mentünk, a legjobb fordulóm a reggeli órákban született, és általában délel?tt jobb volt a pálya állapota a visszafogottabb h?mérséklet miatt. Jók voltunk a kemény gumikkal is, bár a teljes versenyszimulációt nem tudtam befejezni.’ A csata nemsokára élesben folytatódik James Toseland ellen, aki a második nap összetett nyertese lett a CBR-rel.

Még ketten tudtak bemenni a b?vös 1’37 alá: Troy Corser (1’36’731) és James Toseland (1’36’783): nincsenek gondjai a Yamahának és a Hondának sem a Róma-közeli pályán. Max Biaggi szinte megszállottként dolgozott a Suzuki beállításain, legjobb ideje (1’37’440) alapján az ötödik helyre kvalifikálta magát a két nap összesítésében. Csapattársa, Kagayama az els? felvonás során megverte ?t, vasárnap azonban csak kilencedik lett a japán – pedig határon ment, amit egy esés és két kiegyenítés támaszt alá (az els? napon három pályelhagyás volt a mérlege). Születésnapját ünnepelte Regis Laconi: a PSG-1 Kawasaki csapat vb-er?ssége hatodikként zárt, sokkal jobban értette a Ninját, mint Nieto (13.) és Iannuzzo (15.) társak.

Els? napi teljesítményét nem tudta, vagy nem akarta megismételni Noriyuki Haga (1’37’5), aki a nyitónapon a leggyorsabbak közt volt, ezzel hetedik. Lorenzo Lanzinak pedig azért kellett visszamondania a szereplést, mert egy hete triálmotorozás közben sérült meg, és még azt nyögi.

SBK, Pirelli-teszt, Vallelunga: összesített végeredmény

1 R.XAUS Team Sterilgarda Ducati 999 F06 1’36.382
2 T. BAYLISS Ducati Xerox Team Ducati 999 F07 1’36.556
3 T. CORSER Yamaha Motor Italia Yamaha YZF-R1 1’36.731
4 J. TOSELAND Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR 1’36.783
5 M.BIAGGI Alstare Suzuki Corona Suzuki GSX-R1000 K 7 1’37.440
6 R. LACONI Kawasaki PSG-1 Corse Kawasaki ZX-10R 1’37.455
7 N.HAGA Yamaha Motor Italia Yamaha YZF-R1 1’37.506
8 R.ROLFO Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR 1’37.647
9 Y. KAGAYAMA Alstare Suzuki Corona Suzuki GSX-R1000 K 7 1’37.655
10 M.FABRIZIO D.F.X. Corse Honda CBR1000RR 1’37.817
11 L. LANZI Ducati Xerox Team Ducati 999 F07 1’37.873
12 S. NAKATOMI Yamaha YZF Yamaha YZF-R1 1’38.138
13 F. NIETO Kawasaki PSG-1 Corse Kawasaki ZX-10R 1’38.804
14 A. POLITA Celani Team Suzuki Italia Suzuki GSX-R1000 K 6 1’39.222
15 V. IANNUZZO Kawasaki PSG-1 Corse Kawasaki ZX-10R 1’39.460
16 L. MORELLI D.F.X. Corse Honda CBR1000RR 1’40.070
17 D. ELLISON Team Pedercini Ducati 999RS 1’40.589

ugrás fel